Gjest superdupert Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Jeg er litt nysgjerrig på en fyr, som en gang var i familien min. Han er snart 80 år, og jeg finner hjemmesiden hans, men den har ikke vært oppdatert siden 2007. Lurer på om han kan være død. Hvordan finner jeg ut av det? Har ingen jeg kan ringe eller spør. Mannen er farlig og jeg/vi vil ikke ha kontakt, jeg driver bare litt detektivarbeid for meg selv. Hadde vært befriende om han var død nemlig... 0 Siter
Gjest offentlige registre Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Sjekk i tlf.kat. på nett om han har telefon. Men det beviser ingenting hvis han ikke har. Få noen til å slå opp for deg i det sentrale adresseregisteret, det administreres av skatteetaten. Ta en spansk og si dere skal ha jubileumsfest. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Her har du flere alternativer: Søk på skattelistene om mannen står oppført der. Ring til kirkevergen eller menighetsrådet i den kirken han sogner til. Eller du kan ringe til skifteretten. Har mannen en hjemmeside, så må det være hoen som betaler for at den står oppført på en server, og det taler for at mannen fremdeles lever og betaler for denne tjenesten. 0 Siter
Speak Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Jeg vil vel tro at dette er offentlig informasjon. I så fall kan du bare ringe ligningskontoret og spørre. 0 Siter
morsan Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Her har du flere alternativer: Søk på skattelistene om mannen står oppført der. Ring til kirkevergen eller menighetsrådet i den kirken han sogner til. Eller du kan ringe til skifteretten. Har mannen en hjemmeside, så må det være hoen som betaler for at den står oppført på en server, og det taler for at mannen fremdeles lever og betaler for denne tjenesten. ''Søk på skattelistene om mannen står oppført der.'' Men de siste skattelistene er jo fra 2007, og da levde han vel, ettersom hjemmesiden sist ble oppdatert da? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 ''Søk på skattelistene om mannen står oppført der.'' Men de siste skattelistene er jo fra 2007, og da levde han vel, ettersom hjemmesiden sist ble oppdatert da? Ja, det har du rett i, så langt tenkte jeg ikke. :-) 0 Siter
Gjest offentlige registre Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Glemte denne, men den er selvfølgelig ikke 100% komplett: http://www.aguiden.no/AGuiden2Web/transfer.do?method=frontpageObiPaperAds 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Glemte denne, men den er selvfølgelig ikke 100% komplett: http://www.aguiden.no/AGuiden2Web/transfer.do?method=frontpageObiPaperAds Den inneholder bare navn på de som har stått i Aftenposten. Jeg kjenner tre som er døde innenfor den siste måneden, og ingen av de sto der. 0 Siter
morsan Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Ja, det har du rett i, så langt tenkte jeg ikke. :-) Jeg lurer forresten på om det på de listene man finner på Skatteetaten de første ukene etterpå inneholder opplysninger om at personen er død?? Jeg sjekket nå på Dagbladet en person som døde i 2007 og på bt.no en person som døde i 2006, men det står ingenting der som tyder på at vedkommende er død (bortsett fra at formuen står som null, men det gjør den jo jaggu på meg selv også *he he*) 0 Siter
Gjest offentlige registre Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Den inneholder bare navn på de som har stått i Aftenposten. Jeg kjenner tre som er døde innenfor den siste måneden, og ingen av de sto der. Jeg vet det. Derfor skrev jeg også at den selvsagt ikke er komplett. Men står han der og ikke har noe vanlig navn så er det interessant for trådstarter. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Jeg lurer forresten på om det på de listene man finner på Skatteetaten de første ukene etterpå inneholder opplysninger om at personen er død?? Jeg sjekket nå på Dagbladet en person som døde i 2007 og på bt.no en person som døde i 2006, men det står ingenting der som tyder på at vedkommende er død (bortsett fra at formuen står som null, men det gjør den jo jaggu på meg selv også *he he*) Jeg sjekket på tre personer som er døde innenfor den siste måneden, og det sto ingenting om det i skattelistene på Aftenposten sine sider. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Jeg vet det. Derfor skrev jeg også at den selvsagt ikke er komplett. Men står han der og ikke har noe vanlig navn så er det interessant for trådstarter. Off kårse. :-) 0 Siter
laban Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Jeg lurer forresten på om det på de listene man finner på Skatteetaten de første ukene etterpå inneholder opplysninger om at personen er død?? Jeg sjekket nå på Dagbladet en person som døde i 2007 og på bt.no en person som døde i 2006, men det står ingenting der som tyder på at vedkommende er død (bortsett fra at formuen står som null, men det gjør den jo jaggu på meg selv også *he he*) Personen, dvs. dødsboet, kan ha inntekt og skatt lenge etter dødsfallet. F.eks. bør man sette av midler til baksmell på skatten når man deler arven (som du sikkert vet). Statusen kommer ikke ut på nettlistene. 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Den inneholder bare navn på de som har stått i Aftenposten. Jeg kjenner tre som er døde innenfor den siste måneden, og ingen av de sto der. Mora mi sto der på mandag og hun var heller ikke oppført 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Glemte denne, men den er selvfølgelig ikke 100% komplett: http://www.aguiden.no/AGuiden2Web/transfer.do?method=frontpageObiPaperAds Den fungerte dårlig. Jeg søkte på en person som døde i februar uten å få treff. Og dødsannonsen stod i Aftenposten. 0 Siter
fresja Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 ''Søk på skattelistene om mannen står oppført der.'' Men de siste skattelistene er jo fra 2007, og da levde han vel, ettersom hjemmesiden sist ble oppdatert da? Dersom en mann døde i 2008, vil han jo også stå i de skattelistene som enda ikke er offentliggjort. Man lignes jo for dødsåret også. 0 Siter
morsan Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Dersom en mann døde i 2008, vil han jo også stå i de skattelistene som enda ikke er offentliggjort. Man lignes jo for dødsåret også. Ja, men det er jo mange måneder eennå til de listene offentliggjøres. 0 Siter
Gjest offentlige registre Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Den fungerte dårlig. Jeg søkte på en person som døde i februar uten å få treff. Og dødsannonsen stod i Aftenposten. Det er opptil den som betaler for annonsen å bestemme om den også skal på nett. Jeg påstår ikke at tjenesten er bra. Men HVIS vedkommendes annonse er der OG han ikke har noe uvanlig navn så er det jo til hjelp for trådstarter. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Det er opptil den som betaler for annonsen å bestemme om den også skal på nett. Jeg påstår ikke at tjenesten er bra. Men HVIS vedkommendes annonse er der OG han ikke har noe uvanlig navn så er det jo til hjelp for trådstarter. ''Det er opptil den som betaler for annonsen å bestemme om den også skal på nett.'' Ok, det visste jeg ikke. Synd at det er valgfritt, siden man skulle tro dødsfall er offentlig informasjon. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 ''Det er opptil den som betaler for annonsen å bestemme om den også skal på nett.'' Ok, det visste jeg ikke. Synd at det er valgfritt, siden man skulle tro dødsfall er offentlig informasjon. Det er offentlig informasjon, her i kommunen står det i menighetsbladet, hvem som er døpte, hvem som har giftet seg i kirken og hvem som er døde med fødselsdato og dødsdato. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.