Gå til innhold

vondt! se her..


Gjest veronikka

Anbefalte innlegg

Gjest veronikka

Jeg er en 28 år gammel kvinne som har fått en cyste på eggstokken. Det gjør vondt, legen trodde d var en vanncyste. Går dette over av seg selv, eller må jeg operere?? Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har sånne med jevne mellomrom.. noen av de har jeg måttet operere, da de har blitt så store at de har kuttet blodtilførselen til eggstokken, men de fleste sprekker av seg selv etter en stund. de som har blitt operert har plutselig blitt så vonde at jeg har svimt av pga smerten.. og jeg tåler igrunn ganske mye smerte før jeg tar kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv hatt to, de har sprukket uten at jeg har merket noe.. Tok UL etter 6 mnd da de ble oppdaget for å se om de hadde vokst, men da var de borte. :) Kjente den ene min da jeg hadde den. Ta en ny sjekk om en stund.. De sprkker som regel av seg selv, men ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte få tømt en slik en gang. Fikk full narkose og et lite snitt ved navlen. Kan hende de gjør det på andre måter nå, begynner å bli noen år sida jeg fikk fjernet den cysta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veronikka

jeg har sånne med jevne mellomrom.. noen av de har jeg måttet operere, da de har blitt så store at de har kuttet blodtilførselen til eggstokken, men de fleste sprekker av seg selv etter en stund. de som har blitt operert har plutselig blitt så vonde at jeg har svimt av pga smerten.. og jeg tåler igrunn ganske mye smerte før jeg tar kvelden..

hvor lenge har du hatt vont til den har sprukket? har kjent det snart i 2 uker, venter mensen snart. Sprekker de ofte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

_trodde_ det var vanncyste?! Dette må du få undersøkt! Gå til legen igjen og be om å bli henvist videre. Det er ikke bra å gå med cyste i lengre tid, kan bli steril av det. Jeg har hatt cyste men det var sånn med litt av hvert inni, den ble operert ut. Jeg måtte mase for å bli hørt, og da jeg endelig ble lagt inn, måtte deler av eggstokken også fjernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor lenge har du hatt vont til den har sprukket? har kjent det snart i 2 uker, venter mensen snart. Sprekker de ofte da?

de sprekker ofte rundt menstider hos meg ihvertfall.. kan kjenne de 2-3uker før mensen om jeg har.. Men jeg er sikker på at det er vanncyster, om du ikke er sikker, så kan det være greit å sjekke.. men jeg ville nok ventet til over mensen om legene var ganske sikre på at det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...