Gå til innhold

Når bør jeg vokse bena?

Anbefalte innlegg

Gjest hårdyret
Skrevet

Skal til Syden 14 Juli, og tenkte jeg skulle vokse et par ganger før vi drar.

Har aldri gjort det før, og lurer på når jeg burde gjøre det.

Jeg har meget kraftig hårvekst og regner med at det ikke varer så veldig lenge!

Når burde jeg gjøre det slik at jeg er glatt og fin til 14 Juli??

Gjest snakk med hudpleier
Skrevet

Jeg anbefaler å gjøre det i salong når du ikke har gort det før, så kan du heller gjøre det selv hjemme i vinter når du har sett litt hvordan det gjøres.

Bestiller du en time nå ganske snart, så kan du se hvor lang tid det tar før evt rødhet forsvinner, og hvor lang tid det tar før håret er langt nok igjen for å vokse det på nytt. Så kontakter du hudpleieren og bestiller time passe antall dager før avreise. Noen blir veldig røde og prikkete ganske mange dager etterpå, også når huden er ganske herdet, og noen er helt fine dagen etter.

Hvor fort håret vokser ut er også veldig individuelt, så gjør du det en gang nå, har du tid til å selv se hvor lang tid det tar.

Skrevet

Jeg er helt enig med hun under her som anbefaler å benytte salong først, så kan man evt gjøre det selv senere.

Jeg ville dessuten prøvd å fått til (minst) to voksinger før du drar, da hårveksten svekkes for hver gang. Kanskje cirke 3 uker mlm hver gang? Det er jo individuelt hvor lang tid det tar før hårene som vokser ut er lange nok til at du kan ta en ny runde.

Hvis du ikke blir veldig rød osv av voksing, ville jeg tatt siste runde så tett opp til avreise som mulig.

Skrevet

Sikkert greit å teste ut dette i god tid før du reiser. Dersom du tåler behandlingen godt, så hadde jeg også tatt en time bare et par dager før avreise.

Jeg blir litt prikkete dagen etter, men to dager etter er resultatet perfekt.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Ulempen med å vokse er at du kan risikere at håret vokser innover så det blir kuler.

For å forebygge dette anbefales det å skrubbe huden regelmessig, men ikke rett etter voksing da huden er veldig sensibel da.

På Vita bl.a. selger de en krem som kan smøres på for å forebygge inngrodde hår.

Husk å stryke på voksen samme vei håret vokser og stram huden og dra av fort motsatt vei, altså mot hårveksten.

Etter hårfjerningen er det lurt å vaske seg med lunkent/kjølig vann for å hindre basselusker å komme inn i porene og forårsake små betennelser som gir kviser,

samt å smøre seg inn med noe som lindrer og beroliger huden, f.eks. aloe vera gel.

Skrevet

Hvis du har kraftig hårvekst så ryker bare håret av under voksingen og du kan like gjerne bruke høvel for det vokser ut på tre dager uansett.

Persille1365381127
Skrevet

Gå i salong, har du spart lenge varer det alltid lengst.

Så enten kan du ta en runde nå og en runde rett før du drar (to dager før), eller så tar du det bare en uke før du drar og ikke nå.

Ikke gjør det selv, det blir sjelden bra! Men voks i salong er helt suverent :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...