Gå til innhold

Ovnsrens

Anbefalte innlegg

Gjest Nuriann

Er nå blitt frisk etter svært mange år med spiseforstyrrelser, men sliter fortsatt med tankene om alt det dumme jeg gjorde i denne tiden. En av disse var å bruke sterk ovnsrens til å vaske stekeovnen mellom spisekickene mine. Denne ovnsrensen var av merket Mr. Muscle, og det står alle verdens advarsler om verneutstyrbruk ved benyttelse av denne. Jeg brukte ikke slik beskyttelse. I tillegg fikk jeg ikke luftet ordentlig fordi jeg på den tiden bodde på hybel hvor ovnen var på det samme rommet som jeg sov. Sist men ikke minst var jeg vel også noe slurvete med å vaske rensen godt ut av ovnen, og jeg husler at jeg en gang synes maten smakte rart etter å ha brukt denne rensen. Dette skjedde imidlertid ikke så mange gang. (Tror jeg brukte en eller to flasker med rens) Og så til spørsmålet; Hvor farlig var dette? Kan jeg få kreft/ løsemiddelskader/ sykdommer i nervesystemet av dette? Håper på svar da dette plager meg veldig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32886-ovnsrens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Dette vet jeg ikke nok om til å besvare deg med sikkerhet, men vil tro at en til to flasker brukt - nesten korrekt - ikke vil etterlate noen varige skader. Løsemiddelskader krever ofte daglig tilførsel gjennom mange år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32886-ovnsrens/#findComment-128961
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...