Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg plages litt med at jeg blir sår i skrittet om jeg sykler litt lengre turer, altså noe særlig lengre enn halvannen mil omtrent. Vil det hjelpe med en sykkelbukse? Jeg har alt silikon-padding på setet.

Noen som har en sykkelbukse de vil anbefale?

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg kjøpte meg sykkelbukse for etpar år siden og det har jeg ikke angret på. Nå husker jeg ikke merke, men den ble kjøpt i en sportsbutikk. Der har de mange å velge mellom, så det er lurt å be om hjelp. Og i mange prisklasser....jeg kjøpte en kort med innlegg mellom bena. Akkurat det var litt ekkelt og vanskelig å venne seg til, man hadde følelsen av å bruke bleie. Men behagelig når man skal sykle, og det er vel det som er hensikten. Jeg tar gjerne en vanlig bukse utenpå når jeg er ute og sykler, føler meg litt utilpass i sporty sykkelbukse med lysende grønne felt i siden, pesende på en gammel lilla damesykkel....

God sykkeltur .-)

Skrevet

Jeg kjøpte meg sykkelbukse for etpar år siden og det har jeg ikke angret på. Nå husker jeg ikke merke, men den ble kjøpt i en sportsbutikk. Der har de mange å velge mellom, så det er lurt å be om hjelp. Og i mange prisklasser....jeg kjøpte en kort med innlegg mellom bena. Akkurat det var litt ekkelt og vanskelig å venne seg til, man hadde følelsen av å bruke bleie. Men behagelig når man skal sykle, og det er vel det som er hensikten. Jeg tar gjerne en vanlig bukse utenpå når jeg er ute og sykler, føler meg litt utilpass i sporty sykkelbukse med lysende grønne felt i siden, pesende på en gammel lilla damesykkel....

God sykkeltur .-)

*Hehe* Om de har denne på Intersport City Syd i morra så blir det den:

http://www.intersport.no/Misc/Product/?query=true&productid=257349(BC_2)

Jeg ville egentlig hatt helt lang, men det ser ikke ut til å finnes, uansett er jeg så kort i beina at den sikkert blir lang nok. ;o)

Skrevet

Dersom du har ekstra polstring på setet, så ville jeg startet med å fjerne denne. Slike "trekk" øker friksjon, og dermed ofte også sårheten i skrittet. Det kan også være nyttig å se på innstillingen av setet; viktig med en vinkel som ikke gir unødvendig press mot skrittet.

I tillegg kan det være godt å bruke en eller annen variant av sykkelbukse. Det går an å kjøpe "sykkeltruse/boxer" som du kan ha under vanlige klær, dersom du ikke har lyst på vanlig sykkelbukse (som forøvrig også finnes i mange varianter).

Skrevet

Dersom du har ekstra polstring på setet, så ville jeg startet med å fjerne denne. Slike "trekk" øker friksjon, og dermed ofte også sårheten i skrittet. Det kan også være nyttig å se på innstillingen av setet; viktig med en vinkel som ikke gir unødvendig press mot skrittet.

I tillegg kan det være godt å bruke en eller annen variant av sykkelbukse. Det går an å kjøpe "sykkeltruse/boxer" som du kan ha under vanlige klær, dersom du ikke har lyst på vanlig sykkelbukse (som forøvrig også finnes i mange varianter).

Min kjære nevnte også akkurat det at jeg burde fjerne silikontrekket fordi det gnukker frem og tilbake. Kjøper sykkelbukse og fjerner trekket så skal vi se om jeg ikke slipper denne sårheten. :o)

Skrevet

Sykkelbukse er et "must". Jeg har prøvd flere forskjellige, men det spiller egentlig ikke så mye rolle.

Viktig at du ikke bruker truse under.

Skrevet

Du løser problemet med å ha et _smalt_ sete uten "kjerringpolstring" ;-)

Persille1365381127
Skrevet

Ja det hjelper :)

Spinning med og uten sykkelbukse er to forskjellige verdener! Det ser litt teit ut da, men sammenlignet med gnagsårene plager ikke det meg i det hele tatt.

Jeg har ingen å anbefale, men jeg tror ikke det er så enorm forskjell på dem heller....

Jeg ville tatt en med korte ben som du kan ha under hva som helst, uten for stramme strikker i livet og rundt lårene.

Min har en bisarr detalj jeg ikke la merke til før jeg hadde brukt den noen ganger; den har et "kyssemerke", et preget omriss av en leppe altså, omtrent der hvor klirotis sitter... Mon tro hva hensikten med det er...

Skrevet

Ja det hjelper :)

Spinning med og uten sykkelbukse er to forskjellige verdener! Det ser litt teit ut da, men sammenlignet med gnagsårene plager ikke det meg i det hele tatt.

Jeg har ingen å anbefale, men jeg tror ikke det er så enorm forskjell på dem heller....

Jeg ville tatt en med korte ben som du kan ha under hva som helst, uten for stramme strikker i livet og rundt lårene.

Min har en bisarr detalj jeg ikke la merke til før jeg hadde brukt den noen ganger; den har et "kyssemerke", et preget omriss av en leppe altså, omtrent der hvor klirotis sitter... Mon tro hva hensikten med det er...

''den har et "kyssemerke", et preget omriss av en leppe altså, omtrent der hvor klirotis sitter... Mon tro hva hensikten med det er...

''

Veiviser til din kjære, sikkert!;-)

Merkelig......

Persille1365381127
Skrevet

''den har et "kyssemerke", et preget omriss av en leppe altså, omtrent der hvor klirotis sitter... Mon tro hva hensikten med det er...

''

Veiviser til din kjære, sikkert!;-)

Merkelig......

Det er inni da, på paddingen - så det var jo derfor jeg ikke så det - studerte ikke den så nøye liksom...

Men snodige greier...

Skrevet

Det er inni da, på paddingen - så det var jo derfor jeg ikke så det - studerte ikke den så nøye liksom...

Men snodige greier...

En designer som har hatt det litt morro på jobben, ja...

Skrevet

Sykkelbukse er et "must". Jeg har prøvd flere forskjellige, men det spiller egentlig ikke så mye rolle.

Viktig at du ikke bruker truse under.

Ikke truse?! *Skjærer en grimase* Da må den kunne vaskes på 60 grader og det kan den jo ikke.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1242375643' post='4149775]

Du løser problemet med å ha et _smalt_ sete uten "kjerringpolstring" ;-)

Jeg skal ta av polstringen og se hva som skjer. Men sykkelbuksa er kjøpt! :o)

Skrevet

Ikke truse?! *Skjærer en grimase* Da må den kunne vaskes på 60 grader og det kan den jo ikke.

Spiller ingen rolle om du kan vaske den på 60 grader eller ikke. Det blir mange "gnage-kanter" av trusa, og det vil man ikke.

Så ingen som har syklet litt bruker det. (Det er rett og slett en nybegynnerfeil). Jeg glemte meg bort en gang, og måtte pent stoppe etter en mil og ta den av *ler*

Skrevet

Spiller ingen rolle om du kan vaske den på 60 grader eller ikke. Det blir mange "gnage-kanter" av trusa, og det vil man ikke.

Så ingen som har syklet litt bruker det. (Det er rett og slett en nybegynnerfeil). Jeg glemte meg bort en gang, og måtte pent stoppe etter en mil og ta den av *ler*

Bruker du den rett på "huden" da??? Eller kliner du et truseinnlegg inni?

Skrevet

Bruker du den rett på "huden" da??? Eller kliner du et truseinnlegg inni?

Rett på huden. Lukter død og fordervelse etter en litt lengre tur, men etter 40 grader i vaskemaskinen er den god som ny etterpå:-)

Skrevet

Det finnes da sømløse truser i 2009!

Skrevet

Jeg skal ta av polstringen og se hva som skjer. Men sykkelbuksa er kjøpt! :o)

Nå blir du sikkert en eliterytter ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1242391481' post='4149951]

Det finnes da sømløse truser i 2009!

Tror uansett ikke det vil fungere. Det blir gnissninger uansett. Og hva er engentlig problemet med å ikke bruke truse under sykkelbukser?

Det eneste problemet er kanskje de gangene jeg stopper for å bade på veien hjem. Da må det jo bli nakenbading *ler*

Skrevet

Tror uansett ikke det vil fungere. Det blir gnissninger uansett. Og hva er engentlig problemet med å ikke bruke truse under sykkelbukser?

Det eneste problemet er kanskje de gangene jeg stopper for å bade på veien hjem. Da må det jo bli nakenbading *ler*

Eh.. jo det funker for meg :-) Jeg liker å bruke undertøy under de fleste klær, men skal vurdere uten hvis jeg skal sykle Birken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...