Gå til innhold

Flagyl og amming ?


Gjest Mona

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en liten datter 21.6.2000.

Dagen etter fikk jeg en infeksjon som medførte 39,6 i feber.

Gynekolog visste ikke hvor infeksjonen var, men jeg fikk Flagyl intravenøst i to dager og etterpå gikk jeg over på 3 tabeletter daglig. Alt dette i litt over en uke.

Nå i ettertid har jeg lest at Flagyl ikke skal brukes til ammende mødre.

Datteren min fikk magevondt de første 5 dagene og sprutavføring. Det fløt som vann omtrent. Jeg regner med at det var p.g.a Flagyl.

Hun har kun gått opp 90 gram nå når hun var to uker gammel.

Det som uroer meg er om det kan ha skadet hennes tarmer eller noe siden jeg tok FLAGYL eller om hvorfor det ikke skal tas av ammende mødre?

Takknemlig for svar da dette plager meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Med de fleste medisiner er vi tilbakeholdende med å gi dem til gravide og ammende fordi vi ikke vet med sikkerhet om de kan skade. Tarmflora kan nok endre seg litt, men det tar seg opp igjen, noen permanent skade på tarmen kan jeg ikke forestille meg kan være skjedd.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...