Gå til innhold

veldig så i halsen...

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Nå har jeg hatt sår hals siden jul, og det begynner å irritere meg. Har tidligere hatt mye halsbetennelser, men nå har jeg ikke feber eller føler meg dårlig. Har også problemer med at det virker som om jeg har mye slim liggende i halsen og det må opp på morgenen... virket som om det ble noe bedre etter mye dykking i saltvann i sommer, men nå er det tilbake. Har også akkurat som blemmer (hvite) helt bak på tunga, vet ikke om dette er normalt? Har ikke lagt merke til det før i det siste ihvertfall... Har legetime i slutten av august, men hadde vært greit å vite litt mer om hva det eventuelt kan være, om det er noe jeg bør få undersøkt nærmere osv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32909-veldig-s%C3%A5-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

lest et tidligere innlegg her, og jeg har også tendens til gulaktige klumper som kommer opp i slimet som kommer opp om morgenen...

Klumpene kan skyldes at det har dannet seg groper i mandlene dine som følge av tidligere betennelser. I disse gropene kan det samle seg døde celler og matrester som etterhvert løsner i form av gule klumper.

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Muligens har du en kronisk halskatarr. Det er dessverre ofte ikke så mye man kan gjøre bortsett fra å eventuelt gurgle seg med saltvann. Det var kanskje grunnen til at du merket bedring etter mye dykking i sommer. For sikkerhets skyld vil jeg tro at legen vil undersøke om det foreligger bakterier i svelget ditt som du vil ha nytte av å bli kvitt.

"Blemmene" du har lagt merke til baktil på tungen er muligens smaksløkene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...