Gå til innhold

Visste dere at det fantes...


laban

Anbefalte innlegg

Det verste er dem som napper bort alt og tegner på bryn langt oppå panna! :-(

Det har vel aldri vært trendy?

''Det verste er dem som napper bort alt og tegner på bryn langt oppå panna! :-(''

*Humrer* De ser ut som de er konstant overrasket over noe. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste er dem som napper bort alt og tegner på bryn langt oppå panna! :-(

Det har vel aldri vært trendy?

Jeg hørte i et radioprogram sist sommer at det var trendy å _tatovere_ enkelte ting i ansiktet. Jeg har ikke peiling på sånt, men poenget var å slippe å sminke seg. Altså permanent øyensminke osv.

Dette er, som så mye annet, billigere å gjøre i utlandet. Ulempen er at der vet man ikke hvem som er flinke / seriøse, og hvem som er mer uerfarne. De intervjuet en som drev i bransjen her hjemme - hun hadde hatt opptil flere norske "langtidspasienter" som kom hjem fra Thailand og "syden", med øyenbrynene aldri så lite feilplassert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nappet brynene 2-3 ganger i mitt liv, men det er lenge siden sist. :o) Bryn som er nappet så lite at man ikke ser at de er nappet er pent, men sånne smaaaaale bryn er _ikke_ pent, selv om mange ser ut til å tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuffel

Jeg er helt motsatt av deg jeg da :)

Jeg har nemmelig nappet mine bryn siden jeg var veldig ung.

De buer seg pent og jeg fåt alltid mye skryt av dem, så napping funker også ;)

Blåser nå i moten da. Napper uansett jeg da. Akkurat som på leggene, gror ikke skog på leggene forde om det heter seg at det er mote liksom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte i et radioprogram sist sommer at det var trendy å _tatovere_ enkelte ting i ansiktet. Jeg har ikke peiling på sånt, men poenget var å slippe å sminke seg. Altså permanent øyensminke osv.

Dette er, som så mye annet, billigere å gjøre i utlandet. Ulempen er at der vet man ikke hvem som er flinke / seriøse, og hvem som er mer uerfarne. De intervjuet en som drev i bransjen her hjemme - hun hadde hatt opptil flere norske "langtidspasienter" som kom hjem fra Thailand og "syden", med øyenbrynene aldri så lite feilplassert...

Jeg kjenner en som fikk tatovert på øyenbryn i Norge. Etter en ukes tid var det pent nok (hun hadde veldig tynne og lyse bryn fra før), men den første uka var brynene fulle av overskuddsfarge som ville gå ut etterhvert. Hun turte nesten ikke gå ut av huset, og ihvertfall ikke uten megastore og mørke solbriller!

Hvilket jo kan se litt dumt ut i seg selv på en regnværsdag....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det verste er dem som napper bort alt og tegner på bryn langt oppå panna! :-(''

*Humrer* De ser ut som de er konstant overrasket over noe. :o)

Ja, det ser bare snålt ut. Men de har vel vent seg til dette utseendet selv, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aimabel

Ja, det visse jeg. Men jeg bryr meg ikke om det, synes naturlige øyenbryn er finest, jeg napper bare litt av de som er på villspor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mye jobb å se naturlig ut serru! Det er klart at når det kommer fra den kanten så betyr det ikke at brynene skal være utrimmet. Hvilket også kom klart frem i resten av artikkelen.

Han sier mye rart den fyren der. VI får ta det som et festlig innslag og ordne (eller ikke ordne) øyenbrynene våre slik vi vil selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plommeblomst

Ja, jeg har fått med meg at det er trender:-)

Jeg husker bl a skriveriene på 80-tallet om Margaux Hemingways kraftige bryn - som ble en trend:

http://www.twoop.com/people/archives/MargauxHemingway.jpg

I motsetning til f eks Rita Hayworths tynnere bryn, i likhet med mange av hennes samtidige stjerner:

http://webzoom.freewebs.com/blondeglamourpuss/rita%20hayworth.jpg

Jeg napper litt uansett trender. Brynene er såpass mørke at hår på villstrå synes så godt. Dessuten har jeg lært av Trinny og Susannah at napping er viktigere med alderen, ettersom brynene har en tendens til å synke litt ned med åra;-)

Du har sett mye på Trinny og Susanna, du , morsan? Syns jeg stadig ser referanser til deres vitenskap i innleggene dine ;) Fulgte ganske godt med selv en stund, men nå er det lenge siden jeg har sett dem. Er de still going?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sett mye på Trinny og Susanna, du , morsan? Syns jeg stadig ser referanser til deres vitenskap i innleggene dine ;) Fulgte ganske godt med selv en stund, men nå er det lenge siden jeg har sett dem. Er de still going?

Åja, jeg digger Trinny & Susannah! :-)

Men de er nok ikke "still going strong" slik som de brukte... De hadde jo sitt eget show "What Not ot Wear", som ble vist både på BBC og på TVNorge.

Men så startet de tydeligvis opp sine egne "Trinny & Susannah"-programmer, med litt annen stil og innhold, mens BBC-konseptet "What Not to Wear" ble overtatt av to nye damer. De kjører et nokså likt opplegg, men jeg er ikke like sjarmert av dem.

Og jeg er ikke helt fornøyd med T&S sitt nye konsept. Dvs det KAN være bra, men ikke alltid. Det blir litt for mye show og dill dall. Jeg tror det går på FEM.

De gamle What Not to Wear dukker stadig opp på BBC, men det er da bare repriser av de programmene de laget for 3-4-5 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det ordet måtte jeg lese mange ganger før jeg skjønte hva som stod der - trodde det var øyenbryn-strender - og lurte på hva slags strender det var som liknet øyenbryn, eller hvilke øyenbryn som liknet strender....

Jeg gjør ikke mye med mine heller - napper littegrann på undersiden og minimalt i midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mye jobb å se naturlig ut serru! Det er klart at når det kommer fra den kanten så betyr det ikke at brynene skal være utrimmet. Hvilket også kom klart frem i resten av artikkelen.

Han sier mye rart den fyren der. VI får ta det som et festlig innslag og ordne (eller ikke ordne) øyenbrynene våre slik vi vil selv.

''Men det er mye jobb å se naturlig ut serru!''

he he... godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at det var trendy med litt buskete øyenbryn da jeg var i slutten av tenårene?

Så det er bare å holde på sitt lenge nok - det kommer tilbake!

''Så det er bare å holde på sitt lenge nok - det kommer tilbake!''

Ja, selv en klokke som står stille viser riktig tid to ganger i døgnet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...