Gå til innhold

Er det noen hybelutleiere her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 17,5 som har fått seg en veldig god læreplass i en større by på østlandet. Vi lurer på om det vil bedre sjansene hans for å få en hybel, hvis han setter inn ønskes leid annonser selv?

Hva bør evnt stå i en slik annonse? Bør han sette inn bilde av seg selv?

Han er stille og rolig og ikke røker/alkohol, men har jo alderen mot seg antar jeg. I tillegg trenger han ikke hybel før i august.

Hvis noen hadde hatt noen gode tips å dele med meg, hadde jeg blitt veldig takknemmelig.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

11

• zellica

7

• løvinne71

2

• Lillemus

1

Gjest utleieparet.
Skrevet

bilde kan være greit, men kan og være felle. vi luker raskt ut de som legger ut bilder av seg selv som viser personene i partymodus, med masse sminke, lettantrukne jenter eller gutter som danser osv.

går sikkert glipp av noen ok leieboere, men stort sett har vi hatt ok folk boende hos oss. Det kommer litt an på hvor han skal annonsere. vi ser både aviser og på nett når vi har ledig utleie, men bruker stort sett finn og zett på nettet, ikke hybel.no og utleiemegleren o.l

som utleier ønsker vi ikke folk med dyr, som røyker inne, har hyppige fester og folk som virker uansvarlige.

De som fremhever seg som ærlige, rolige og som kan stille depositum, gjerne og har referanser bruker vi å være åpne forl

Gjest jamvold
Skrevet

Jeg vil ha rolige folk i min leilighet. Ikke røk eller alkohol/fest. Heller ikke røk utenfor hvor jeg deler gårdsplass.

Ikke dyr eller høy musikk. Depositum skal stilles og helst referanser. Og da gjelder ikke mor eller far!

Heller ikke overnattingsgjester eller en kjæreste som flytter inn uten samtykke. Leiligheten er for en person og leien er beregnet for dette. To personer blir høyere pris.

Ikke henge opp tusenvis av bilder eller postere som lager hull i veggene.

Det er også et pluss om leieboeren reiser hjem i helgene slik at det er tomt i leiligheten disse to dagene i uka.

Mange krav synes du? Ja, men det finnes slike mennesker og de kommer først i køen!

Min leilighet er kjempefin og jeg er veldig nøye på folka og ikke minst er de veldig fornøyd med standarden hos oss. Det kommer også nestemann til gode som skal overta når leieboer flytter.

Skrevet

Jeg vil ha rolige folk i min leilighet. Ikke røk eller alkohol/fest. Heller ikke røk utenfor hvor jeg deler gårdsplass.

Ikke dyr eller høy musikk. Depositum skal stilles og helst referanser. Og da gjelder ikke mor eller far!

Heller ikke overnattingsgjester eller en kjæreste som flytter inn uten samtykke. Leiligheten er for en person og leien er beregnet for dette. To personer blir høyere pris.

Det er også et pluss om leieboeren reiser hjem i helgene slik at det er tomt i leiligheten disse to dagene i uka.

Mange krav synes du? Ja, men det finnes slike mennesker og de kommer først i køen!

Min leilighet er kjempefin og jeg er veldig nøye på folka og ikke minst er de veldig fornøyd med standarden hos oss. Det kommer også nestemann til gode som skal overta når leieboer flytter.

Hvis du forlanger at hybelboeren skal reise hjem i helgene må du nesten trekke fra 1/4 (8 dager) på husleia synes jeg...

Skrevet

bilde kan være greit, men kan og være felle. vi luker raskt ut de som legger ut bilder av seg selv som viser personene i partymodus, med masse sminke, lettantrukne jenter eller gutter som danser osv.

går sikkert glipp av noen ok leieboere, men stort sett har vi hatt ok folk boende hos oss. Det kommer litt an på hvor han skal annonsere. vi ser både aviser og på nett når vi har ledig utleie, men bruker stort sett finn og zett på nettet, ikke hybel.no og utleiemegleren o.l

som utleier ønsker vi ikke folk med dyr, som røyker inne, har hyppige fester og folk som virker uansvarlige.

De som fremhever seg som ærlige, rolige og som kan stille depositum, gjerne og har referanser bruker vi å være åpne forl

Tusen takk for svar. Vi legger de på minnet. Har svart på mange annonser idag, og hvis ikke vi får tilslag på noen av de, får vi legge inn en annonse selv.

Skrevet

Din leilighet-dine regler som gjelder.

Men jeg hadde vel satt pris på en utleier som ikke var fullt så rigid når det gjelder overnatting. Jeg ønsker å kunne besøke sønnen min uten at det må forhåndsavtales først.

Så vi hadde vel ikke vurdert deg som aktuell husvert. :-)

Gjest jamvold
Skrevet

Hvis du forlanger at hybelboeren skal reise hjem i helgene må du nesten trekke fra 1/4 (8 dager) på husleia synes jeg...

Har ikke skrevet at jeg forlanger at de reiser hjem, ,men mange studenter gjør nettopp dette når de studerer i en annen by, derfor foretrekker jeg disse.

Leiligheten er jo ikke ledig for meg i helgene, derfor går det heller ikke ann å trekke husleie hallo! Dette er helt frivillig av studenten selvsagt. Men vi har kø av leietakere som er villige til å godta disse reglene og mye av grunnen er at leiligheten er fin!

Den holder standarden nettopp fordi vi har husregler bl.a og hvem ønsker å flytte inn i nedslitte hybler hvis man har et valg. Det er utrolig mange mennesker som liker å ha det pent rundt seg og høy standard.

Gjest jamvold
Skrevet

Men jeg hadde vel satt pris på en utleier som ikke var fullt så rigid når det gjelder overnatting. Jeg ønsker å kunne besøke sønnen min uten at det må forhåndsavtales først.

Helt greit. Men da er gjerne standarden på leilighetene dårligere også når det ikke følger husregler med.

Vi har strøm inkludert i leia og når det finnes flere en 1 person som bor i leiligheten vil strømmen automatisk forhøye seg drastisk . F.eks dusjing og matlaging.

Hvis man betaler strøm selv så er det jo greit nok å dure i vei med å bruke mye ekstra strøm ved besøk.

Skrevet

Helt greit. Men da er gjerne standarden på leilighetene dårligere også når det ikke følger husregler med.

Vi har strøm inkludert i leia og når det finnes flere en 1 person som bor i leiligheten vil strømmen automatisk forhøye seg drastisk . F.eks dusjing og matlaging.

Hvis man betaler strøm selv så er det jo greit nok å dure i vei med å bruke mye ekstra strøm ved besøk.

Du mener at strømmen forhøyes drastisk fordi leietakeren din har besøk en natt pga dusj og matlaging. Jaja deg om det. En ekstra dusj koster ikke mange kronene, og maten skal nå kokes allikevel om det er en eller to. Når du i tillegg foretrekker leietakere som reiser hjem hver helg, og samtidig klager hvis de har en ovenattingsgjest, da sitter jeg igjen med et inntrykk av deg som temmelig gnien.

Du virker på meg som en utleier som vil bestemme alt for mye over leietakeren din. Og slik blir det ikke noe godt leieforhold av. Helt greit at man ikke skal la flere flytte inn i leiligheten uten tillatelse, men at man ikke skal få ha besøk, det er galskap.

Det er også helt greit å ha husregler, og det regner jeg også med at sønnen min får, men dine regler blir i drøyeste laget.

Jeg vil heller la sønnen min bo i en litt sliten leilighet, enn å leie en flott leilighet hvor utleier legger seg opp i alt.

Skrevet

"Helt greit. Men da er gjerne standarden på leilighetene dårligere også når det ikke følger husregler med."

For noe tull!!

Du har tydeligvis en ganske spesiell oppfatning av hva "husregler" er!

Selvom jeg leier ut en flott leilighet, trenger jeg ikke ha kontroll på om leietageren min har en overnattingsgjest i ny og ne, eller om vedkommende lager en ekstra middag eller tar en ekstra dusj av og til!

Herregud!

Tenk at du i det hele tatt tenker tanken på at besøkende kan føre til "økt strømforbruk" !? Dette er jo bagatellmessig!

Husk at når leietageren betaler husleie til deg, så er "din" hybel faktisk leietagerens hjem!

Og vedkommende må jo få lov til å leve livet sitt noenlunde "normalt." Noe som, for de fleste, innebærer å kunne ha besøk av og til, dusje når man vil, og kanskje til og med arrangere en fest eller sammenkomst nå og da..

Vi leier ut en "fin" hybel selv, og har full forståelse for regler angående f.eks røyking innendørs, hold av enkelte husdyr, unngå høy musikk etc.

Slike regler har vi også!

Men utover dette kan jeg jo ikke detaljstyre hvordan leietagerne lever.

En ting er at dere velger å prioritere leieboere som passer best mulig til deres ønsker. Men hadde jeg, som potensiell leietager fått presentert slike "husregler" så hadde jeg nok funnet et annet sted.

Skrevet

"Helt greit. Men da er gjerne standarden på leilighetene dårligere også når det ikke følger husregler med."

For noe tull!!

Selvom jeg leier ut en flott leilighet, trenger jeg ikke ha kontroll på om leietageren min har en overnattingsgjest i ny og ne, eller om vedkommende lager en ekstra middag eller tar en ekstra dusj av og til!

Herregud!

Tenk at du i det hele tatt tenker tanken på at besøkende kan føre til "økt strømforbruk" !? Dette er jo bagatellmessig!

Husk at når leietageren betaler husleie til deg, så er "din" hybel faktisk leietagerens hjem!

Og vedkommende må jo få lov til å leve livet sitt noenlunde "normalt." Noe som, for de fleste, innebærer å kunne ha besøk av og til, dusje når man vil, og kanskje til og med arrangere en fest eller sammenkomst nå og da..

Vi leier ut en "fin" hybel selv, og har full forståelse for regler angående f.eks røyking innendørs, hold av enkelte husdyr, unngå høy musikk etc.

En ting er at dere velger å prioritere leieboere som passer best mulig til deres ønsker. Men hadde jeg, som potensiell leietager fått presentert slike "husregler" så hadde jeg nok funnet et annet sted.

Helt enig med deg :)

Men de finner jo tydeligvis leietagere (som jeg forøvrig har stor sympati med, stakkars de som må leve under overvåkning), så de er vel ikke ute etter råd ;)

Gjest leietaker
Skrevet

For noe tull!!

Herregud!

Helt enig med deg

Skrevet

For et skrekkregime...Er det virkelig noen som kan tenke seg å leie under slike forhold?

Jeg sier som jeg har sagt før i andre sammenhenger: Jeg er så lykkelig over at jeg leier bolig av et firma - og ikke av private. Jeg har også husregler/forpliktelser å følge - men de legger seg ikke opp i hvordan jeg lever livet mitt.

Skrevet

Jøss, det må jeg si. Utrolig at leiemarkedet er såpass kleint at det finnes leietakere som aksepterer disse "betingelsene" deres...

Gjest jamvold
Skrevet

Helt enig med deg :)

Men de finner jo tydeligvis leietagere (som jeg forøvrig har stor sympati med, stakkars de som må leve under overvåkning), så de er vel ikke ute etter råd ;)

Det er faktisk ganske mange som vil leie leilighet i boligmarkedet. Og vi velger det som passer oss og de velger om de ønsker å følge våre husregler.

Det merkelige her er vel kanskje for deg å få høre at våre leietakere ønsker å leie i flere år selv om vi i vår kontrakt kun tar et år om gangen.

Om de hadde mistrivdes så hadde de flyttet videre. Tro du meg.

Gjest jamvold
Skrevet

Jøss, det må jeg si. Utrolig at leiemarkedet er såpass kleint at det finnes leietakere som aksepterer disse "betingelsene" deres...

Kleint er det ikke i vår by. Men våre leietakere er storfornøyde skal jeg fortelle deg selv om du ikke liker å høre dette. Alle våre leietakere har ønsker å fortsette å bo hos oss etterat kontrakten har gått ut.

Gjest jamvold
Skrevet

For et skrekkregime...Er det virkelig noen som kan tenke seg å leie under slike forhold?

Jeg sier som jeg har sagt før i andre sammenhenger: Jeg er så lykkelig over at jeg leier bolig av et firma - og ikke av private. Jeg har også husregler/forpliktelser å følge - men de legger seg ikke opp i hvordan jeg lever livet mitt.

Det er jo et fritt samfunn vi lever i ikke sant? De som leier hos oss har valgt dette selv etterat de har lest kontrakten vår og er storfonøyde og vil fortsette å bo hos oss.

Gjest jamvold
Skrevet

For noe tull!!

Herregud!

Valget er jo opp til enhver. I vår by har vi mange leiligheter som leies ut og markedet er slik at det er lett å få seg bosted. Men alikevel har vi mange søkere og alle som har bodd hos oss har vært storfornøyde, og vil fortsette å bo hos oss etterat kontrakten deres går ut.

Når det gjelder strøm og overnatting..her er det ikke snakk om en natt av og til..men venner som gjerne bosetter seg i en periode hos en som har leilighet og hvor dette passer inn for dem. Dermed øker selvsagt strømforbruket og kan du ikke regne ut dette selv så vil jeg kanskje synes litt synd på deg?..

Skrevet

Det er faktisk ganske mange som vil leie leilighet i boligmarkedet. Og vi velger det som passer oss og de velger om de ønsker å følge våre husregler.

Det merkelige her er vel kanskje for deg å få høre at våre leietakere ønsker å leie i flere år selv om vi i vår kontrakt kun tar et år om gangen.

Om de hadde mistrivdes så hadde de flyttet videre. Tro du meg.

Bare pass på så dere ikke blir den store huseieren som skal redde den vesle leietakeren....Det er en usympatisk innstilling - som minner om gode, gamle dager.....Dere leier ut en leilighet som folk betaler for, og dere burde respektere at dette er deres leilighet den tiden de leier.

Jeg leier, fordi jeg foretrekker det. Jeg slipper alt vedlikehold - utvendig på huset - og det er jeg glad for. Her blir det pusset opp utvendig, skiftet takrenner osv, uten at jeg trenger å tenke på det. Jeg har husdyr og røyker inne, og det hender at jeg har fester også. Men allikevel...da huseier var innom på en "kontroll av huset" - så var det så fint her mht oppussing- at jeg fikk 2 mnd. gratis husleie :-)

Gjest jamvold
Skrevet

Hva med tanken at din sønn får overnatting av en kamerat i mange dager/lang periode? Det er dette vi ikke ønsker. Det er faktisk temmelig vanlig skal jeg si deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...