Gå til innhold

Er legene strenge med å gi ut sovetabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror du vil få innsovningstabletter (av type imovane/zopiklone), men ikke sovetabletter.

Gjest insomnia_26
Skrevet

Takk for svar. Jeg visste ikke at det var forskjell på innsovningstabletter og sovetabletter. Har nul erfaring på dette her. Jo innsovningstabletter passer kanskje bedre for meg:-)

er iallefall verdt å spørre legen,han/hun vet om disse tabl. tatt i bruk innimellom/en gang i ny og ne har de få bivirkninger.

Vet det ikke er godt med dårlig søvn:( Lykke til:)

Gjest insomnia_26
Skrevet

Jeg tror du vil få innsovningstabletter (av type imovane/zopiklone), men ikke sovetabletter.

regner vel det litt som sovetabl selv jeg da...:P men imovane funker iallefall godt nok for meg:)

Skrevet

regner vel det litt som sovetabl selv jeg da...:P men imovane funker iallefall godt nok for meg:)

Du kan regne det somhva du vil. Beroligende? ;)

Gjest insomnia_26
Skrevet

Du kan regne det somhva du vil. Beroligende? ;)

jo,sikkert. de letter iallefall innsovningen:) jeg er fornøyd jeg iallefall:)

*drømmende*
Skrevet

Unnskyld at jeg spør, jeg er bare nysgjerrig på hvordan du fikk konstatert forskjøvet søvnfase? Var det av fastlegen, eller måtte du til en spesiell klinikk og hvordan fant de det ut? Jeg har lurt på om jeg har det samme selv.

Jeg var på haukeland sykehus for søvnregistrering, ol, men mener at man nå skal kunne freise på (ihvertfall noen) sykehus ellers for å satt på seg utstyr og sove hjemme....? Ikke helt sikker på det men... tror det! Fastlegen er uansett en fin plass å begynne;)

Gjest Vil bli A-menneske
Skrevet

Da vet jeg at det er noe som heter innsovningstabletter og at det er lettere å få dette enn sovetabletter.

Det holder for meg det, så da synes jeg det er verdt et forsøk. Takk til dere:-)

Gjest grusom erfaring.....
Skrevet

Imovane funket godt for meg, helt til di sluttet å funke og da var det neste ukene ett sant helvete..før medisinen var ute av kroppen..det skal være rimelig kritisk før jeg gjør meg avhengig av den type medisiner..for avhengig kan du bli..

Skrevet

Neivel, men jeg mener at jeg er et voksent og noenlunde oppegående menneske som selvfølgelig ikke vil gjøre meg avhenig av noe som helst og at jeg derfor har vett nok til å styre dette selv.

Jeg vil bare ta en tablett i ny og ned når jeg finner det høyst nødvendig og at en lege bør gi meg et voksent menneske en sjangse i det minste.

Hvis jeg kommer tilbake etter kort tid og ber om flere tabletter, så betyr det at jeg har spist tabletter som om det hadde vært drops og da skjønner jeg om en lege sier stopp.

Dette vil ikke skje meg.

hehe... du skal aldri si at "dette hender ikke meg" for rett som det er må du bite dette i deg!

Men helt ærligtalt, hvordan har du tenkt å gjøre dette da? For som du sier selv så klarer du ikke å sovne av deg selv. og det vil jo si at du må ta sovetabletter eller innsovningtabletter hver kveld. For pillene funker ikke slik at du da etter å ha tatt et par kvelder bare sovner av deg selv... og vips så er man faktisk avhengi... enkelt og greit.

Nei her er det nok god gammeldags selvkontroll som må til! Ikke drikke kaffi, te eller noe som inneholder koffein etter klokken 6 helst ikke etter du kommer hjem fra jobb i det hele tatt. En lang kveldtur som sliter deg litt ut og gjerne noen timer med annen aktivitet rett etter jobben.

Er nok det ENESTE som hjelper på ditt problem.

Hadde skjønt om du pga en litt tyngre periode der du sliter med tankekjør og vonde tanker som ofte kommer snikende når man legger seg under dyna og man ligger å kverner på disse i time etter time til morgenen kommer... men bare fordi man ikke får sove og ikke eier selvkontroll? Nei ærligtalt!

Gjest Vil bli A-menneske
Skrevet

hehe... du skal aldri si at "dette hender ikke meg" for rett som det er må du bite dette i deg!

Men helt ærligtalt, hvordan har du tenkt å gjøre dette da? For som du sier selv så klarer du ikke å sovne av deg selv. og det vil jo si at du må ta sovetabletter eller innsovningtabletter hver kveld. For pillene funker ikke slik at du da etter å ha tatt et par kvelder bare sovner av deg selv... og vips så er man faktisk avhengi... enkelt og greit.

Nei her er det nok god gammeldags selvkontroll som må til! Ikke drikke kaffi, te eller noe som inneholder koffein etter klokken 6 helst ikke etter du kommer hjem fra jobb i det hele tatt. En lang kveldtur som sliter deg litt ut og gjerne noen timer med annen aktivitet rett etter jobben.

Er nok det ENESTE som hjelper på ditt problem.

Hadde skjønt om du pga en litt tyngre periode der du sliter med tankekjør og vonde tanker som ofte kommer snikende når man legger seg under dyna og man ligger å kverner på disse i time etter time til morgenen kommer... men bare fordi man ikke får sove og ikke eier selvkontroll? Nei ærligtalt!

''For som du sier selv så klarer du ikke å sovne av deg selv. og det vil jo si at du må ta sovetabletter eller innsovningtabletter hver kveld. For pillene funker ikke slik at du da etter å ha tatt et par kvelder bare sovner av deg selv... og vips så er man faktisk avhengi... enkelt og greit''

Jeg kan ikke se at at jeg har skrevet noe sted at jeg ikke greier å sovne av meg selv ;o)

Jeg sovner sent hver kveld og dette går jo fint en stund og jeg vil dermed ikke ha behov for tabletter hver kveld.

Jeg vil kun ha behov i krisetilfeller, hvor jeg har hatt flere netter på rad med lite søvn og om jeg fremdeles ikke får sove.

Sånn sett brukte jeg feil underskrift, da jeg nok aldri vil greie å bli et A-menneske. Jeg er visst ikke laget slik:-)

Er det noe jeg ikke vil så er det å gjøre meg avhengig av tabletter, så jeg tror det skal gå helt fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...