Gå til innhold

Hund eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, det er jo han som har pantsatt gården for å kunne betale privatdetektiven for å komme med nye konspirasjonsteorier.

Hun er nok pent nødt til å holde på ham til gejnopptakelsessaken er over, ellers må hun punge ut selv.

Ja, og det er vel begrenset hvor mye penger hun har selv...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

10

• candyqueen_83

10

• morsan

8

• Onsdag1365380628

4

Skrevet

http://fredag.dagbladet.no/tv/

Lagre ovennevnte som favoritt:-) Jeg søkte på lørdag fra kl 0800 + 24 timer og klikket av for kun sport, og svaret var.

Kanal 4 fra 1345 til 1700 - direktesending:-)

Hurra, du er dagens helt!

Skrevet

Ja, ja, men dama likte ham jo som han var, da hun trodde at han hadde stor gård, og flust med midler.

Hva har han gjort for noe galt, ved å fortsette å være seg selv?

''Hva har han gjort for noe galt, ved å fortsette å være seg selv?''

Hvis "å være seg selv" innebærer at han forventet å bli vartet opp med påsmurte brødskiver, er det jo fullstendig forhistorisk. Kanskje hun pusset tennene hans og kledde på ham også? De fleste 7-åringer kan smøre på brødskiva selv.

Gjest høstløv
Skrevet

''Hva har han gjort for noe galt, ved å fortsette å være seg selv?''

Hvis "å være seg selv" innebærer at han forventet å bli vartet opp med påsmurte brødskiver, er det jo fullstendig forhistorisk. Kanskje hun pusset tennene hans og kledde på ham også? De fleste 7-åringer kan smøre på brødskiva selv.

Ja, og da faller hennes kritikk jo helt til jorden, for å smøre brødskiva selv, kan Per vel lære seg på no time.

Gjest hund og katt
Skrevet

Men kommentaren din passer jo ikke min i det hele tatt. Kun når du kutter ut halvparten av hva jeg har sagt.

Er det så viktig om den passer din? Det viktige var å få frem at trådstarter ikke bør forvente at samboer blir noe mer glad i hundehold etterhvert, (og ikke hvorvidt du mente at trådstarter burde forvente det eller ikke.)

Beklager hvis du på noen som helst måte mente at jeg tilla deg meninger du ikke har. Det var ikke min intensjon i det hele tatt.

Skrevet

Ja, og da faller hennes kritikk jo helt til jorden, for å smøre brødskiva selv, kan Per vel lære seg på no time.

Jeg tror du misforstår poenget mitt. Jeg fikk bakoversveis da jeg leste det. Jeg ante ikke at det fortsatt finnes voksne menn som forventer at kona skal smøre på brødskivene deres.

Kanskje han spiste alle måltidene hos foreldrene før Veronica kom inn i bildet, og han forventet at hun skulle overta morens rolle? Ikke vet jeg.

Og jeg vet ikke hva som forundrer meg mest. At han forventet slik oppvartning eller at hun fant seg i det.

Skrevet

Du som er kretsmester i googling: Går det an å finne ut om noen (svenske) TV-kanaler sender fra Stockholm Maraton førstkommende lørdag? Jeg synes det er vanskelig å finne TV-program framover i tid, de fleste stedene viser bare hva som går i dag.

Jeg takker på forhånd!

TV-guiden i VG viser dag for dag en uke fremover om du vil...

candyqueen_83
Skrevet

Er det så viktig om den passer din? Det viktige var å få frem at trådstarter ikke bør forvente at samboer blir noe mer glad i hundehold etterhvert, (og ikke hvorvidt du mente at trådstarter burde forvente det eller ikke.)

Beklager hvis du på noen som helst måte mente at jeg tilla deg meninger du ikke har. Det var ikke min intensjon i det hele tatt.

Men når du svarer på mitt innlegg, og kommenterer halve setningen virker det som jeg mente noe helt annet enn det jeg skrev. Men det går bra det altså :o) Ville bare få det helt riktig, for jeg sa ikke at han mest sannsynlig kom til å ta ansvar, men omvendt :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, ja, det var jo grei beskjed fra en dame, som ikke har fått lov til å stelle for mannen sin i mange år.

Det er ti år siden drapene på foreldrene til Per Orderud, og de har vel ikke hatt en normal hverdag i alle disse årene.

''en dame, som ikke har fått lov til å stelle for mannen sin i mange år''

Mener du i fullt alvor at en kvinne skal ha glede av å "få lov til" å stelle for mannen sin, sånn generelt? Ja, jeg mener selvfølgelig også at man skal ha glede av å glede hverandre, således også stelle for hverandre i mellom. Men det bør gå begge veier! *S*

Skrevet

TV-guiden i VG viser dag for dag en uke fremover om du vil...

OK, takk skal du ha.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg tror du misforstår poenget mitt. Jeg fikk bakoversveis da jeg leste det. Jeg ante ikke at det fortsatt finnes voksne menn som forventer at kona skal smøre på brødskivene deres.

Kanskje han spiste alle måltidene hos foreldrene før Veronica kom inn i bildet, og han forventet at hun skulle overta morens rolle? Ikke vet jeg.

Og jeg vet ikke hva som forundrer meg mest. At han forventet slik oppvartning eller at hun fant seg i det.

Poenget mitt er at hun fant seg i det, fordi hun trodde at hun hadde skutt gullfuglen, nå da alt gullet er borte, så kommer denne smålige kritikken frem om deres samliv, om ting, som hun enkelt kunne ha gjort en forandring på mens de ennå levde sammen i fryd og gammen.

Gjest høstløv
Skrevet

''en dame, som ikke har fått lov til å stelle for mannen sin i mange år''

Mener du i fullt alvor at en kvinne skal ha glede av å "få lov til" å stelle for mannen sin, sånn generelt? Ja, jeg mener selvfølgelig også at man skal ha glede av å glede hverandre, således også stelle for hverandre i mellom. Men det bør gå begge veier! *S*

Poenget mitt er at hun fant seg i det, og gjorde det, fordi hun trodde at hun hadde skutt gullfuglen, nå da alt gullet er borte, så kommer denne smålige kritikken frem om deres samliv, om ting, som hun enkelt kunne ha gjort en forandring på mens de ennå levde sammen i fryd og gammen.

Gjest Elextra
Skrevet

Poenget mitt er at hun fant seg i det, og gjorde det, fordi hun trodde at hun hadde skutt gullfuglen, nå da alt gullet er borte, så kommer denne smålige kritikken frem om deres samliv, om ting, som hun enkelt kunne ha gjort en forandring på mens de ennå levde sammen i fryd og gammen.

Hehe, ja da skjønner jeg, er enig i at det var litt sent å klage på det nå.

Onsdag1365380628
Skrevet

Det er mange fordeler med å ha eneansvar tenker jeg. Du bestemmer hvordan hunden skal dresseres, hva slags metoder du synes er ålreit, og hvordan hundeholdet dit skal være.

Men.. Jeg vet om samboerforhold som har gått bli store smeller (og gått dukken) fordi de hadde veldig ulik oppfatning av hva et hundehold innebærer. For noen er det en selvfølge at hunden ligger i sofaen eller få sove i senga med "flokken sin", mens andre mener at hunden bare kan oppholde seg på egne rom og skal tilbringe mye at tiden sin på plassen sin/i buret sitt.. Det at den ene i forholdet klikkertrener, mens det andre mener hunder skal trenes etter gamle rykk og napp i lenka metoder har nødvendigvis ikke lett for å samarbeide om treningen da, og ikke minst er det forvirrende for hunden.

Noe som kan bli problematisk er tidsaspektet, hundehold er tidkrevende og valpetiden krever både mye tid og _mye_ tålmodighet fra alle som er involvert. Er ikke sambo veldig interessert i første omgang er det ikke sikker at h*n synes det er stas med valpetiss og bæsj i kroken bak tv, nattevåk og hjemmealene trening, Samt stadige turer for å sosialisere og miljøtrene og både et og to dressurkurs (det er jo både gøy og sosialt synes jeg. :) )

Et annet aspekt er at _du_ blir bundet, det er ikke ok å la hunden være hjemme alene hele arbeidsdagen og så ta en tur på kino med sambo og venner etter jobb. Da er det hunden sin tur til å få oppmerksomhet og tid, og selv om du er enig i det, er det ikke sikkert at sambo ser den..

Jeg tenker at aleneansvar er supert om du kan få støtte og hjelp når du trenger det og jeg vil aldri være uten hund, for meg veier alle fordelen med hundehold (som jeg ikke ramset opp nå, dessverre :) ) opp for ulempene, men avklar ting på forhånd med sambo. Ta en ordentlig prat med han og legg uten noen scenarioer, hva tenker han egentlig?

Takk for svar, du har mange gode argumenter her. Jeg skal ta en prat med min samboer så får vi se hvordan det blir.

Onsdag1365380628
Skrevet

Hva med hundebarnehage? Hvis man har råd og mulighet til det er det helt supert :o)

Her på bygda har vi ikke noe så fancy som en hundebarnehage desverre...

Onsdag1365380628
Skrevet

Det KAN jo hende at samboeren din virkelig får smaken på hundehold, men sjansen er veldig stor for at det er du som blir sittende med all jobben. Jeg ville ikke kjøpt hund om samboeren min ikke ville tatt likt ansvar som meg. Da blir det fort et irritasjonsmoment for dere begge.

Nå er det ikke jobben med hund jeg er redd for å ta alene, jeg er mer redd for at hundeholdet skal bli problematisk og at dette skal gå utover forholdet vårt. Får man en valp kan man ikke på forhånd vite hvordan den blir, til tross for gode intensjoner om oppdragelse m.m. Han skal tross alt dele hus med hunden i mange år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...