Gå til innhold

Feil utbetaling? Ned 2.200 kr

Anbefalte innlegg

Gjest fluesoppen
Skrevet

Du får også betaling for helligdager, det er bare lørdager og søndager du ikke får betaling for.

Du får betalt for 21 dager i mai.

Det har nå ikke jeg fått ihvertfall.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• zellica

6

• sort som natta

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest beathes
Skrevet

Du får også betaling for helligdager, det er bare lørdager og søndager du ikke får betaling for.

Du får betalt for 21 dager i mai.

Jeg har bare fått betalt for 19 dager i mai.

Gjest høstløv
Skrevet

April har 22 betalte dager, mai har bare 19. Hvorfor røde påskedager er betalt og ikke røde dager i mai vet jeg derimot ikke.

Du får betalt for alle dager unntatt lørdager og søndager også de røde helligdager, men hvis du ser på kalenderen så er det fem helger i mai og derfor får du bare betalt for 21 dager.

Gjest beathes
Skrevet

Du får betalt for alle dager unntatt lørdager og søndager også de røde helligdager, men hvis du ser på kalenderen så er det fem helger i mai og derfor får du bare betalt for 21 dager.

Det stemmer ikke med beløpet jeg har fått, men skal sjekke nærmere når jeg får "slippen" i hus :)

Gjest sosialtjenesten
Skrevet

Det er ikke etterbetaling du (/dere) har fått nå, da? TU blir vel først utbetalt den 25 mai

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det er ikke etterbetaling du (/dere) har fått nå, da? TU blir vel først utbetalt den 25 mai

Jeg fikk min TU før helga, det gjør jeg så og si alltid, altså får utbetalingen noen dager før enn hva som står på NAV sine sider.

Gjest høstløv
Skrevet

TU for mai var tilgjengelig på konto i går den 22. mai.

Gjest sosialtjenesten
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1243106596' post='4153847]

Jeg fikk min TU før helga, det gjør jeg så og si alltid, altså får utbetalingen noen dager før enn hva som står på NAV sine sider.

If you say so :) Uansett får dere på TU en etterbetaling i disse dager:

http://www.nav.no/197756.cms

Gjest beathes
Skrevet

Du får utbetalt for fem dager pr uke.

http://www.nav.no/page?id=1073743841

Da har jeg i tilfelle fått etterbetalt for 7 år el no med tanke på hvor liten økning det har vært i uføretrygden mens jeg har mottatt den ;) Det ville i så tilfelle vært en gledelig overraskelse det hehe.

Gjest sosialtjenesten
Skrevet

Etterbetalingen kan aldri bli så stor som en vanlig månedsutbetaling.

Nei, det er vel sant.

Gjest Shira :o)
Skrevet

If you say so :) Uansett får dere på TU en etterbetaling i disse dager:

http://www.nav.no/197756.cms

Den fikk jeg enda tidligere. Det skal NAV ha, TUen min får jeg før jeg skal :o)

Gjest Tidsb.ufør-33
Skrevet

For min del kan det ikke være etterbetaling da det er første gang jeg har fått utbetalt TU.

Gjest Tidsb.ufør-33
Skrevet

Kan det ha blitt trukket for mye skatt? Du får se når lappen kommer i postkassen,

Burde jeg ikke bli trukket automatisk noenlunde det samme i skatt som på rehabiliteringspenger da?

Synes forskjellen i utbetaling er ganske stor...

Skrevet

Burde jeg ikke bli trukket automatisk noenlunde det samme i skatt som på rehabiliteringspenger da?

Synes forskjellen i utbetaling er ganske stor...

Kan de ha trukket deg prosent isteden for tabell? Det skjedde for meg første gang jeg fikk utbetaling nå i april måned. Nå har også jeg fått en helt merkelig sum, og den stemmer hverken med det ene eller det andre.

Gjest Tidsb.ufør-33
Skrevet

Kan de ha trukket deg prosent isteden for tabell? Det skjedde for meg første gang jeg fikk utbetaling nå i april måned. Nå har også jeg fått en helt merkelig sum, og den stemmer hverken med det ene eller det andre.

Kanskje du har fått litt etterbetaling nå da?

Jeg skal sjekke ang. skatteprosenten. Håper det ikke er slik at jeg får så mye mindre utbetalt hver måned. Stritt nok som det var, og kan ikke akkurat ta noen jobb heller :-(

Skrevet

Kanskje du har fått litt etterbetaling nå da?

Jeg skal sjekke ang. skatteprosenten. Håper det ikke er slik at jeg får så mye mindre utbetalt hver måned. Stritt nok som det var, og kan ikke akkurat ta noen jobb heller :-(

Nei jeg har fått mindre enn jeg fikk sist måned, og dessuten har jeg mer enn minstesatsen. Det er kun de som evnt får etterbetaling.

Har du en skokk med unger du har fått barnetillegg for da? For dette forvinner på ufør hvis du har en ektefelle som har en normal lønn.

Jeg gikk ned ca 1500 pr måned da jeg gikk over fra attføring til midl ufør, pga at barnetillegget forsvant.

Gjest Tidsb.ufør-33
Skrevet

Nei jeg har fått mindre enn jeg fikk sist måned, og dessuten har jeg mer enn minstesatsen. Det er kun de som evnt får etterbetaling.

Har du en skokk med unger du har fått barnetillegg for da? For dette forvinner på ufør hvis du har en ektefelle som har en normal lønn.

Jeg gikk ned ca 1500 pr måned da jeg gikk over fra attføring til midl ufør, pga at barnetillegget forsvant.

Nei, jeg har ikke barn og heller ingen mann/samboer.

Skjønner ikke den utbetalinga. Håper det kun er skattesatsen de har bomma på, og ikke ung ufør.

Skrevet

Nei, jeg har ikke barn og heller ingen mann/samboer.

Skjønner ikke den utbetalinga. Håper det kun er skattesatsen de har bomma på, og ikke ung ufør.

Hvis du finner fram skattekortet ditt, og regner ut differansen på prosenttrekk og tabelltrekk, så kan det være du finner løsningen der. Det er verdt et forsøk iallefall.

På skatteetaten finner du tabellene.

https://skort.skatteetaten.no/skd/trekk/trekk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...