Gå til innhold

Feil utbetaling? Ned 2.200 kr

Anbefalte innlegg

Gjest her i gården
Skrevet

Nei jeg har fått mindre enn jeg fikk sist måned, og dessuten har jeg mer enn minstesatsen. Det er kun de som evnt får etterbetaling.

Har du en skokk med unger du har fått barnetillegg for da? For dette forvinner på ufør hvis du har en ektefelle som har en normal lønn.

Jeg gikk ned ca 1500 pr måned da jeg gikk over fra attføring til midl ufør, pga at barnetillegget forsvant.

Barnetillegget er behovsprøvd på TU. Jeg får utbetalt 108 kr dag på TU for et barn. Nå skal jeg over på attføring og får 28 kr eller var det 29 kr? Ikke behovsprøvd. Veldig kjipt. Er du sikker på at det er riktig det du får?

Du husket vel å sjekke med en fem-seks behandlere på NAV....(?)

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• zellica

6

• sort som natta

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Barnetillegget er behovsprøvd på TU. Jeg får utbetalt 108 kr dag på TU for et barn. Nå skal jeg over på attføring og får 28 kr eller var det 29 kr? Ikke behovsprøvd. Veldig kjipt. Er du sikker på at det er riktig det du får?

Du husket vel å sjekke med en fem-seks behandlere på NAV....(?)

Ja desverre er det riktig. Hun regnet det ut for meg i telefonen, og vi hadde en for høy samlet inntekt. Hadde jammen ikke gjort noe med noen kroner mer. Gikk ned 1600 etter å ha avsluttet attføringen.

Skrevet

Kan de ha trukket deg prosent isteden for tabell? Det skjedde for meg første gang jeg fikk utbetaling nå i april måned. Nå har også jeg fått en helt merkelig sum, og den stemmer hverken med det ene eller det andre.

Ville bare fortelle at jeg fant ut at min utbetaling stemte allikevel, men at jeg hadde tatt feil av hvilken type trekktabell jeg bruker. Trodde jeg skulle krysse av for pensjonsinntekt, men tidbegrenset uførepensjon blir visst regnet som allminnelig inntekt.

Når jeg da brukte den tabellen, stemte summen.

Håper du finner ut i morgen hva som er problemet ditt.

Gjest Tidsb.ufør-33
Skrevet

Ville bare fortelle at jeg fant ut at min utbetaling stemte allikevel, men at jeg hadde tatt feil av hvilken type trekktabell jeg bruker. Trodde jeg skulle krysse av for pensjonsinntekt, men tidbegrenset uførepensjon blir visst regnet som allminnelig inntekt.

Når jeg da brukte den tabellen, stemte summen.

Håper du finner ut i morgen hva som er problemet ditt.

Hei, takk for tipset. De har trukket meg i prosent istedenfor tabelltrekk.

Stemmer det forøvrig at man skal ha tabell 7106 når man går på tidsbegrenset uførestønad? Det er den tabellen jeg fikk når jeg gikk på rehabiliteringspenger. Skal man betale mer skatt på TU?

Skrevet

Hei, takk for tipset. De har trukket meg i prosent istedenfor tabelltrekk.

Stemmer det forøvrig at man skal ha tabell 7106 når man går på tidsbegrenset uførestønad? Det er den tabellen jeg fikk når jeg gikk på rehabiliteringspenger. Skal man betale mer skatt på TU?

Dette vet jeg ikke så mye om, men du får tabell etter inntekten din, og da skal du ha vel ha den samme tabellen nå som på rehabpenger. Jeg har iallefall den samme tabellen nå som på attføringspengene.

Igrunnen rart at de har gjort den samme feilen på oss begge. De vet jo at uføre skal trekkes etter tabell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...