Gå til innhold

100 000 km på bilen

Anbefalte innlegg

Gjest Rosaria
Skrevet

Nå er bilen min kjørt ca. 100 000 km. Jeg har en Ford Ka. Jeg har ikke råd til å kjøpe en ny nå, og sannsynligvis ikke før først om to til tre år. Jeg kjører 15 000 - 20 000 km i året.

Er det mest økonomisk for meg nå å tenke at denne bilen skal jeg kjøre til den stopper og koste på den det som trenges den tiden, eller burde jeg på et eller annet tidspunkt prøve å selge den og kjøpe ny.

Det er ikke aktuelt å være uten bil.

Skrevet

Det kommer helt an på om du kan skru selv eller om noen kan skru for deg.

Men jeg ville ha kjørt to til tre år til og solgt den og kjøpt en annen. Den tåler fint de årene til og den har fortsatt ikke gått veldig langt og bør være relativt lettsolgt.

Med forbehold at du passer på den og holder den vedlike.

Gjest Rosaria
Skrevet

Det kommer helt an på om du kan skru selv eller om noen kan skru for deg.

Men jeg ville ha kjørt to til tre år til og solgt den og kjøpt en annen. Den tåler fint de årene til og den har fortsatt ikke gått veldig langt og bør være relativt lettsolgt.

Med forbehold at du passer på den og holder den vedlike.

Jeg kan ikke skru selv, men får av og til hjelp. Jeg passer godt på den og tar den til service og lignende når det trenges. Tanken min har vært å beholde en i to - tre år til og så selge den. Bra at det ser ut som du støtter meg på det:-)

Skrevet

Jeg kan ikke skru selv, men får av og til hjelp. Jeg passer godt på den og tar den til service og lignende når det trenges. Tanken min har vært å beholde en i to - tre år til og så selge den. Bra at det ser ut som du støtter meg på det:-)

Jeg tenker også at 100 000 ikke er all verdens. Men tror de skriver i visse artikler at feilene begynner etter 120 000. Men det kommer også veldig an på bilmerke, og på bilen du har. Dersom du f.eks ikke har lån, kan det lønne seg å beholde den og betale noen ekstra reperasjoner, fremfor nytt billån på en nyere bil.

Yeah_Right!
Skrevet

Så lenge dette er en bil uten en trøblete verkstedhistorikk vil det billigste garantert være å beholde bilen i mange år fremover. Verditapet blir mindre og mindre i årene som kommer nå. En nyere bil vil bare øke verditapet. Historien blir en annen om bilen har høye vedlikeholdskostnader.

Rent økonomisk kan man si at det er mer lønnsomt å bruke 10-20 tusen i året på verksted enn å ha et verditap på 25-30 pluss 5 i verksted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...