Gå til innhold

En normal arbeidsuke

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Skal si den tråden som begynte med planleggingsdag for barnehager, tok av!

Nå lurer jeg på hvordan en normal arbeidsuke ser ut for dere? Dette gjelder for meg:

Jobber 100% i privat firma, avdelingsleder, en del reising.

Vanligvis jobber jeg fa 09.00 til 16.00, altså 7 timer om dagen. Dette gir meg et underskudd på 30 min i snitt pr dag - og dette jobber jeg inn om kveldene. Jobber som regel 1-3 timer om kvelden 3-4 dager i uka.

Uka som kommer skal jeg reise - og blir da borte fra tirsdag midt på dagen til seint torsdag kveld. Når jeg er på reise, jobber jeg mye, ofte 12-14 timers dager - og opparbeider meg noe plusstid, som jeg kan ta ut når det f.eks. er planleggingsdager, påskeferie eller litt lengre sommerferie.

Denne fleksibiliteten setter jeg stor pris på. Ulempen ved det, er at jeg (ifølge ungene mine) "nesten alltdi sitter med pc'en og jobber" + er borte noen dager i strekk ganske ofte - og det med reisingen har de blitt mer og mer tydelig på det siste året, at de ikke liker...

Hvis jeg bare skulle tenke på meg selv, synes jeg det er helt ypperlig å jobbe på denne måten. Jeg har en jobb jeg stortrives med, jeg liker å reise litt, deilig å bo på hotell 2-3 dager om gangen innimellom osv - men i forhold til barna, hadde det nok vært best for dem om jeg var helt ferdig når jeg kom hjem 16.30/17.....

Fortsetter under...

Gjest togli
Skrevet

Jeg jobber i skolen fire dager i uka (70 % stilling). To av dagene har jeg bunden tid fra 08.15-15.30 og de to andre dagene er jeg på jobb fra 08.45-13.30 (både bunden og ubunden tid).

En ettermiddag/kveld i uka underviser jeg fra 16-20 bunden tid.

Som regel jobber jeg hjemmefra 2-3 timer kveldstid mandag og tirsdag (i perioder mer). I helgene jobber jeg veldig variert - alt fra 2 til 10 timer, avhengig av hvor mye jeg har å gjøre.