Gå til innhold

En normal arbeidsuke

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Skal si den tråden som begynte med planleggingsdag for barnehager, tok av!

Nå lurer jeg på hvordan en normal arbeidsuke ser ut for dere? Dette gjelder for meg:

Jobber 100% i privat firma, avdelingsleder, en del reising.

Vanligvis jobber jeg fa 09.00 til 16.00, altså 7 timer om dagen. Dette gir meg et underskudd på 30 min i snitt pr dag - og dette jobber jeg inn om kveldene. Jobber som regel 1-3 timer om kvelden 3-4 dager i uka.

Uka som kommer skal jeg reise - og blir da borte fra tirsdag midt på dagen til seint torsdag kveld. Når jeg er på reise, jobber jeg mye, ofte 12-14 timers dager - og opparbeider meg noe plusstid, som jeg kan ta ut når det f.eks. er planleggingsdager, påskeferie eller litt lengre sommerferie.

Denne fleksibiliteten setter jeg stor pris på. Ulempen ved det, er at jeg (ifølge ungene mine) "nesten alltdi sitter med pc'en og jobber" + er borte noen dager i strekk ganske ofte - og det med reisingen har de blitt mer og mer tydelig på det siste året, at de ikke liker...

Hvis jeg bare skulle tenke på meg selv, synes jeg det er helt ypperlig å jobbe på denne måten. Jeg har en jobb jeg stortrives med, jeg liker å reise litt, deilig å bo på hotell 2-3 dager om gangen innimellom osv - men i forhold til barna, hadde det nok vært best for dem om jeg var helt ferdig når jeg kom hjem 16.30/17.....

Fortsetter under...

Gjest togli
Skrevet

Jeg jobber i skolen fire dager i uka (70 % stilling). To av dagene har jeg bunden tid fra 08.15-15.30 og de to andre dagene er jeg på jobb fra 08.45-13.30 (både bunden og ubunden tid).

En ettermiddag/kveld i uka underviser jeg fra 16-20 bunden tid.

Som regel jobber jeg hjemmefra 2-3 timer kveldstid mandag og tirsdag (i perioder mer). I helgene jobber jeg veldig variert - alt fra 2 til 10 timer, avhengig av hvor mye jeg har å gjøre.

Jeg er heldig siden jeg ikke har prøver å rette osv. Dessuten har jeg bare fem elever å ha ansvar for (sammen med klasselærer) dette skoleåret.

Gjest jobber turnus
Skrevet

Min normale arbeidsuke kan være slik: Kveldsvakt på mandag fram til 22, dagvakt tirsdag, "fri" onsdag, men da går jeg egentlig på nattevakt natt til torsdag og natt til fredag, hver nattevakt er 10 timer. Så har jeg gudskjelov fri i helga.

Neste uke kan være slik: Fri mandag, kveldsvakt tirsdag, dagvakt onsdag, fri torsdag, kveldsvakt fredag, dagvakt lørdag og kveldsvakt søndag.

For oss som jobber tredelt turnus er arbeidsuka på 35,5 timer pga all vekslinga mellom kveld, natt og dag. Hvis ikke hadde jeg vel ikke orket tror jeg. Stadig må man plutselig ta på seg noen overtidsvakter også, når kolleger blir syke uventet, så det blir ikke mer fri enn vi må ha syns jeg

Jeg har alltid en bok med meg der alle vaktene står. Ellers mister jeg totalt oversikten. Men jeg trives med det altså, man venner seg til det. Eneste jeg gjerne skulle vært foruten er helgejobbinga, hver tredje helg er oftere enn jeg setter pris på.

Gjest Lilje30
Skrevet

Jeg jobber 100% som miljøterapeut, men tar på meg litt overtid og forskjøvet arbeidstid som jeg får ekstra betalt for. Ingen gratis arbeid og jeg legger jobben fra meg ved arbeidsslutt. Det skal jeg fortsette med, slik at jeg ikke blir utslitt av jobben.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har jobbet i it-bransjen, med flexitid - og har jobbet fra ca 8.45 til 16 hver dag fordi jeg både må levere og hente i bhg.

Billa legger seg i åttetiden, og da sitter jeg med pc'n til jeg legger meg sånn i ett-tiden. Alt er ikke jobb, men majoriteten av det jeg gjør da er jobb - noe er barnehage.

Så jeg vil tro at jeg jobber ca ti effektive timer om dagen hver dag, og så har jeg et par timer med barnehageting oppå det.

De dagene jeg har barnefri blir jeg gjerne lenger på jobben, så jeg kan ta meg fri om kvelden... Men i hektiske perioder går ikke det, så da blir det jobb fra ca 8.45 til 24-tiden...

Mao; jeg har ikke dårlig samvittighet for å ha jobbet for lite :)

Jeg har derimot hatt dårlig samvittighet fordi jeg har hatt for lite overskudd til Billa. Men nå jobber jeg ikke i det hele tatt, så nå tar jeg igjen en del av det. Jeg har tjent rundt 500' i året, ikke noe overtidsbetalt eller bonus utover det.

Gjest mallet
Skrevet

Leverer i barnehagen 7.30, jobber fra 8.30 - 16.30, drar hjem. Mannen henter. Av og til må jeg hente, da får jeg minustimer som jeg må sitte over og jobbe inn andre dager. Vi har ikke barnehageplass nær verken bosted eller jobb, siden vi bor i en bydel med underskud på plasser, derfor blir det mye reisetid. Har aldri plusstimer til overs. Jeg er glad for å ha fleksitid, ellers ville det ikke gått. Har ikke en jobb som kan gjøres hjemmefra på kveldstid, ellers ville jeg tatt igjen timer da.

Annonse

Skrevet

Som regel jobber jeg fra 7.20 til 14.50 hver dag. Da har mannen min ungene om morgenen og jeg henter på SFO. Noen dager bytter vi, da jobber jeg fra ca. 8.30-9.00 til 16.20, noen dager til 17.20 og en sjelden gang senere enn det.

Jobber 1-2 timer på kveldstid noen ganger i uken og noen ganger i helgene, men det blir mer slitsomt nå som ungene er lenger oppe om kveldene.

Reiser noe, men det varierer veldig. Ungene liker ikke når vi reiser, men ellers tror jeg ekstrajobbing går mer ut over meg enn over dem.

Skrevet

Jeg jobber fra 10-18 hver dag..Noen uker jobber jeg lørdager også, men da har jeg fri en dag den uken.

Rhea Silvia
Skrevet

Jeg er på jobb fra 0800 til 15.30 tre dager i uken,0900-1500 en dag og 08.00 til 1600 en dag. Det er undervisning, bunden og ubunden tid, møter etc. Enkelte dager sitter jeg til kl 1800. I teorien kan jeg gå hjem tidligere, men det er sjelden jeg rekker det.

I tillegg jobber jeg hjemme 1-2 timer hver kveld, og opptil 10 timer i helgene. I perioder sitter jeg hele helgene, mens andre helger får jeg helt fri.

Barna er vant til at jeg "jobber hele tiden", men jeg synes det greit nå når de er blitt litt større. Dessuten er det vanligvis stor fleksibilitet, slik at kveldsarbeid ol kan tilpasses familielivet.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg jobber mandag og tirsdag uke 1, onsdag og torsdag uke 2, og fredag, lørdag og søndag uke 3. Fri uke 4. Det er vel en ganske vanlig nattevaktsturnus. Hver vakt er på 10 timer. I tillegg jobber jeg litt ekstra da. Alt fra 2 til 7 ekstra netter i mnd fordelt utover.

Skrevet

Jeg jobber fra 10-18 hver dag..Noen uker jobber jeg lørdager også, men da har jeg fri en dag den uken.

jobber fra 10-18 , eller fra 9-17 hver dag, og fra 10- 15 annen hver lørdag..

Skrevet

jobber fra 10-18 , eller fra 9-17 hver dag, og fra 10- 15 annen hver lørdag..

Åh, finnes det virkelig flere der ute som lider samme skjebne som meg? hehe... Selv om jeg er B-menneske med STOR B skulle jeg meeget gjerne ha begynt tidligere for å få sluttet tidligere gitt! hehe...8)

Gjest prust
Skrevet

Jeg jobber mandag og tirsdag uke 1, onsdag og torsdag uke 2, og fredag, lørdag og søndag uke 3. Fri uke 4. Det er vel en ganske vanlig nattevaktsturnus. Hver vakt er på 10 timer. I tillegg jobber jeg litt ekstra da. Alt fra 2 til 7 ekstra netter i mnd fordelt utover.

Hvor mange prosent stilling har du?

Jeg er imponert over dere som har nattevaktturnus :-)

Annonse

Gjest prust
Skrevet

Jeg er på jobb fra 0800 til 15.30 tre dager i uken,0900-1500 en dag og 08.00 til 1600 en dag. Det er undervisning, bunden og ubunden tid, møter etc. Enkelte dager sitter jeg til kl 1800. I teorien kan jeg gå hjem tidligere, men det er sjelden jeg rekker det.

I tillegg jobber jeg hjemme 1-2 timer hver kveld, og opptil 10 timer i helgene. I perioder sitter jeg hele helgene, mens andre helger får jeg helt fri.

Barna er vant til at jeg "jobber hele tiden", men jeg synes det greit nå når de er blitt litt større. Dessuten er det vanligvis stor fleksibilitet, slik at kveldsarbeid ol kan tilpasses familielivet.

Det likner på min hverdag. Jeg har i tillegg en del reising, og barna har protestert mer og mer på det.... De grein i kveld for at jeg skal reise i morgen, det har de aldri gjort før.. :-(

Gjest prust
Skrevet

Det er seint å komme hjem etter klokka 18. Men så flott at noen jobber da, så kan slike som meg rekke innom butikken etter jobb :-)

candyqueen_83
Skrevet

Hvor mange prosent stilling har du?

Jeg er imponert over dere som har nattevaktturnus :-)

Jeg har bare 50% fast stilling. Men jobbet i fjor ca 85 % natt tilsammen. Nå er jeg akkurat ferdig med 5 netter på rad. Puh!

Gjest prust
Skrevet

Jeg har bare 50% fast stilling. Men jobbet i fjor ca 85 % natt tilsammen. Nå er jeg akkurat ferdig med 5 netter på rad. Puh!

Oi - 5 netter på rad! Er det med i turnusen? trodde det var maks 3 på rad, innbiller jeg meg at mine sykepleiervenninner har sagt?

Hvor lang tid bruker du på å snu døgnet til normalt igjen da?

candyqueen_83
Skrevet

Oi - 5 netter på rad! Er det med i turnusen? trodde det var maks 3 på rad, innbiller jeg meg at mine sykepleiervenninner har sagt?

Hvor lang tid bruker du på å snu døgnet til normalt igjen da?

Nei, to var mine og tre var ekstravakter. Har kun tre faste på rad i helgen min.

For å si det sånn så jobber jeg så ujevnt at jeg snur det jo aldri helt tilbake. Er oppe lenge om kvelden, ca kl 2-2.30, og står opp igjen ca kl 12.

Gjest prust
Skrevet

Nei, to var mine og tre var ekstravakter. Har kun tre faste på rad i helgen min.

For å si det sånn så jobber jeg så ujevnt at jeg snur det jo aldri helt tilbake. Er oppe lenge om kvelden, ca kl 2-2.30, og står opp igjen ca kl 12.

Hmmmm - imponerende. Men lar det seg kombinere med å bo sammen med andre? Har du mann/barn?

candyqueen_83
Skrevet

Hmmmm - imponerende. Men lar det seg kombinere med å bo sammen med andre? Har du mann/barn?

Jeg bor med kjæresten min, men ingen barn. Andre på jobben min jobber mer enn meg, og det med både to og tre barn. DET syns jeg er imponerende.

Jeg sover jo bare litt lenger mens andre er på jobb da :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...