Gå til innhold

gode råd mot uønske kattebesøk?

Anbefalte innlegg

Gjest majas mamma
Skrevet

Min meget dyrekjære datter har kost og stelt med en "stakkars, utmagret, og skadet" katt. Stikk i mot mine "ordre" ga de den "stakkars katten" mat. Søk etter eier ga det resultatet at eieren ikke bor så langt unna, så nå er den katten her hver eneste dag. To ganger har jeg nå funnet katten inne i huset mitt hvor den lykkelig har forsynt seg av maten til min katt. Begge gangene har jeg ringt eier og bedt henne hente katten, men det er jo ikke hennes jobb å følge etter katten når den er ute, sier hun. Greit nok det, men.....Har noen gode råd om hvordan jeg skal få det kattedyret til å forstå at den IKKE BOR HER; og AT DEN IKKE SKAL GÅ INN!! Har ikke lyst til å tilbringe sommeren bak skalkede luker pga av andres katter går inn her. Og på den måten kommer jo ikke min egen katt ut/inn heller:

Gjest høstløv
Skrevet

Ta og bær katten ut av huset og kast den regelrett ut.

Et annet råd er å sprøyte vann på katten, når den nærmer seg huset.

trollemor;o)
Skrevet

hahaha, sorry, jeg las "uønsket kaffebesøk" :o)

Gjest majas mamma
Skrevet

hahaha, sorry, jeg las "uønsket kaffebesøk" :o)

Uønskede kaffebesøk er lettere å bli kvitt enn den hersens katta der. For ikke mindre enn en time siden sto den og hylmjauet utenfor døra og ville inn. Men da jeg kom styrtende med spruteflaska forsvant den. Og det uten at jeg fikk fyrt av ett eneste "skudd" GRRRR........

Skrevet

Vannrådet er effektivt og ufarlig. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...