Gå til innhold

Hvis PC'n er treg, er det virus da??

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt internett-bruker
Skrevet

PC'n min er blitt så utrolig treg. Jeg kjøpte den for to år siden og har angret hele tiden, den har Windows Vista og det har vært så mye tull med den. Den var treg da også, men i det siste har den blitt svært mye tregere (på internett).Ofte sitter jeg bare og taster og trykker uten at det skjer noe som helst, og til slutt låser sidene seg helt så jeg må avslutte programmene. Dette skjer flere ganger om dagen nå.

Kan dette være virus?

Jeg har siste oppdatering av Norton Security, så jeg trodde da den ville ha slettet hvis det var virus.

Gjest høstløv
Skrevet

Hvis du har mye på harddisken i forhold til kapasiteten, kan det gjøre at maskinen er treg. Har du lastet ned mange filmer og har mye bilder lagret på PC'en?

Gjest oppgitt internett-bruker
Skrevet

Hvis du har mye på harddisken i forhold til kapasiteten, kan det gjøre at maskinen er treg. Har du lastet ned mange filmer og har mye bilder lagret på PC'en?

Har endel bilder der ja. Vet ikke helt hvor ellers jeg skal lagre dem. Men det er jo dual drive og stor harddisk, så den burde vel klare å jobbe raskere uansett??

Gjest høstløv
Skrevet

Har endel bilder der ja. Vet ikke helt hvor ellers jeg skal lagre dem. Men det er jo dual drive og stor harddisk, så den burde vel klare å jobbe raskere uansett??

Du kan brenne bildene på CD'er.

Det er uansett godt å ha lagret bilder på andre medier enn harddisken, fordi den kan krasje, og da mister du bildene.

Hvis du går inn på "Min datamaskin", så ser du total størrelse på harddisken og hvor mye ledig plass det er på den.

Gjest oppgitt internettbruker
Skrevet

Du kan brenne bildene på CD'er.

Det er uansett godt å ha lagret bilder på andre medier enn harddisken, fordi den kan krasje, og da mister du bildene.

Hvis du går inn på "Min datamaskin", så ser du total størrelse på harddisken og hvor mye ledig plass det er på den.

Det står at C: har ledig 117 GB (50 prosent av totalen)

og at Recovery D: har ledig 2.28 GB (20 prosent av totalen).

Er ikke dette mer enn plass nok likevel, til at maskinen ikke skulle behøve å gå så tregt??

Gjest høstløv
Skrevet

Det står at C: har ledig 117 GB (50 prosent av totalen)

og at Recovery D: har ledig 2.28 GB (20 prosent av totalen).

Er ikke dette mer enn plass nok likevel, til at maskinen ikke skulle behøve å gå så tregt??

Da er det ikke der problemet ligger, 50% kapasitet burde holde i massevis.

Gjest oppgitt internettbruker
Skrevet

Da er det ikke der problemet ligger, 50% kapasitet burde holde i massevis.

Men hva kan da være problemet?

Please hjelp meg noen....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...