Gå til innhold

Hva tenker du om deltagere i realityprogram?

Anbefalte innlegg

Gjest Sydenfeber
Skrevet

Dersom du var arbeidsgiver, ville du tenkt at det var et pluss eller et minus, om du googlet en arbeidssøker og fant ut at hun/han hadde vært med i et realityprogram a'la Sydenfeber eller lignende?

Gjest ikke jeg, nei
Skrevet

Definitivt et minus.

Men det kommer kanskje an på hva slags jobb man skal ansette noen i?

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Det kommer helt an på type jobb og hvilket realityprogram vedkommede har vært deltager i. 71 grader nord er bedre enn paradise hotel f.eks.

Gjest Ikke jeg, nei
Skrevet

Det kommer helt an på type jobb og hvilket realityprogram vedkommede har vært deltager i. 71 grader nord er bedre enn paradise hotel f.eks.

Det er sant. 71 grader nord hadde kanskje ikke trengt å være så ille (Uten at jeg egentlig kan uttale meg helt, for jeg fulgte ikke med på det heller)

Gjest xbellax
Skrevet

Det avhenger av hvilket type realityprogr. det handler om, og hvordan vedkommende brukte programmet. Altså for en danser vil "dansefeber", norges svar på so you think you can dance, være fenomenalt. Det samme vil trolig idol være for en pop sanger. Begge disse programmene handler om å fronte noe man kan (evt noe man tror man kan). 71grader nord ser jeg også på som positivt, ..til en viss grad. Alle søknader i sjangeren Big Brother, Paradise hotel, Robinson, hadde jeg, dersom jeg hadde vært arbeidsgiver, ledd rått av og brent opp.

Gjest Elextra
Skrevet

Det kommer helt an på typen realityprogram og typen jobb.

Generelt tror jeg ikke det ville spilt så stor rolle, andre kvalifikasjoner ville være avgjørende. Men må innrømme jeg ville bli en smule skeptisk om vedkommende har vært med i f.eks. Paradise Hotel.

Skrevet

Jeg ville ikke sett på det som positivt, nei. Nå er noen realitys verre enn andre, og ville nok sett med blidere øyne på noen som deltok i "71 grader Nord" (som er en konkurranse) enn f.eks Paradise Hotel eller Charterfeber - der folk drikker seg snydens og dummer seg ut foran kamera...

mariaflyfly
Skrevet

Det avhenger av hvilket type realityprogr. det handler om, og hvordan vedkommende brukte programmet. Altså for en danser vil "dansefeber", norges svar på so you think you can dance, være fenomenalt. Det samme vil trolig idol være for en pop sanger. Begge disse programmene handler om å fronte noe man kan (evt noe man tror man kan). 71grader nord ser jeg også på som positivt, ..til en viss grad. Alle søknader i sjangeren Big Brother, Paradise hotel, Robinson, hadde jeg, dersom jeg hadde vært arbeidsgiver, ledd rått av og brent opp.

''Alle søknader i sjangeren Big Brother, Paradise hotel, Robinson, hadde jeg, dersom jeg hadde vært arbeidsgiver, ledd rått av og brent opp.

''

Helt enig.

Skrevet

Enig med deg.

Skrevet

I utgangspunktet ville dette tellt negativt.

Jeg er av den oppfatning at folk som melder seg på / deltar i et realityprogram, som regel har et over gjennomsnittet sterkt behov for selv-eksponering og oppmerksomhet.

Dette er ikke nødvendigvis så positivt i en jobbsøker sammenheng.

Jeg ville jo vurdert litt etter hva slags type show det var, hvor lenge det var siden, og hvilken figur vedkommende hadde gjort i serien.

Forøvrig er det en viss forskjell på talent konkurranser som Idol og Dansefeber, hvor man deltar for å vise frem noe man er god til, kontra f.eks Big Brother og Paradise hvor man tilsynelatende deltar bare for å vise seg frem på tv..

Men jeg ville nok vurdert personen utifra en større helhet, og ikke automatisk utelukket vedkommende kun fordi h*n hadde deltatt i et realityshow.

Mrs. Wallace
Skrevet

Enig.

Skrevet

Jeg er ikke så konservativ som de fleste andre her, og hadde ikke vurdert vedkommende utelukkende fra hvilket konsept h*n deltok i, men etter hvordan personen framsto i realityprogrammet, hvilken type personlighet vedkommende viste fram eller hvilken type rolle h*n tok på seg. Alt dette I TILLEGG til vedkommendes kvalifikasjoner.

Skrevet

Minus. Ikke at jeg har sett så veldig mye på slike programmer, men de jeg har sett har ikke virket som den skarpeste kniven i skuffen...

Kanskje med unntak av noen av dem fra Farmen og Jakten på kjærligheten.

Gjest ikke jeg, nei
Skrevet

Jeg er ikke så konservativ som de fleste andre her, og hadde ikke vurdert vedkommende utelukkende fra hvilket konsept h*n deltok i, men etter hvordan personen framsto i realityprogrammet, hvilken type personlighet vedkommende viste fram eller hvilken type rolle h*n tok på seg. Alt dette I TILLEGG til vedkommendes kvalifikasjoner.

''Jeg er ikke så konservativ som de fleste andre her, og hadde ikke vurdert vedkommende utelukkende fra hvilket konsept h*n deltok i, men etter hvordan personen framsto i realityprogrammet, hvilken type personlighet vedkommende viste fram eller hvilken type rolle h*n tok på seg. Alt dette I TILLEGG til vedkommendes kvalifikasjoner. ''

Alt det der fordrer jo at man faktisk har sett det realityprogrammet søker var med i, og det er det virklig minimal sjanse for at jeg har :)

Gjest minnah
Skrevet

Hvis du mener Charterfeber, ville det defintivt vært et minus. Nesten uansett type jobb...

Gjest best wishes
Skrevet

Hva er definisjonen på et realityprogram? er IDOL et realityprogram?

Det eneste realityprogrammet jeg hadde syntes det var ok å vite om en ansatt hadde deltatt i er 71 grader Nord. Synes det er positivt at en ansatt er i god fysisk form, da har vedkommende sannsynligvis ikke så mange plager heller.

Gjest best wishes
Skrevet

Men hvordan vedkommende fremsto i programmet er jo veldig avhengig av hvordan produsentene fremstilte det. En person kan bli fremstilt som en drittsekk, og produsentene kan ha lagt vekk på absolutt alt som kan styrke den teorien, og ikke andre ting. Mens andre kan gjøre mye rart og dumt, men ikke vært interessant nok for Media.

Så jeg hadde heller lagt vekt på min egen oppfattelse av vedkommende, alternativt bedt om alt råmateriale fra tv-kanalen.

Mary Poppins
Skrevet

I utgangspunktet et minus, men det kommer litt ann på type reality show. F,eks hvis arbeidsøkeren hadde vært med i et program som 71 grader nord så hadde jeg nok ikke syntes det var et minus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...