Gå til innhold

ting å gjøre i bergen

Anbefalte innlegg

Gjest lilletuulla
Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Bergen. Nå har jeg fått meg en engelsk kjæreste. Jeg vil ikke leve livet mitt i England, jeg vil bo i Bergen! Han kommer på besøk hit i sommer, og dette besøket er viktig for meg, da dette blir hans inntrykk av landet, og om han kunne tenke seg å flytte hit eller ikke. Han skal være her i 10 dager. Jeg vet noen ting jeg skal ta han med på: Feks. Fløyen, ulriken og kanskje en båttur. Men jeg trenger tips! 10 dager er jo en del... Og det er nok masse i Bergen jeg ikke vet om eller kommer på...

Så...

Jeg trenger rett og slett ideer på hva vi kan gjøre på i Bergen...?

Gjest viktig for forslag
Skrevet

Hvilke interesser har han (kjæresten din)?

Gjest prust
Skrevet

Er det ikke en busstur som heter Norway in a nutshell som går fra Bergen opp til Sognefjorden og ned igjen på 2 eller tre dager?

Kanskje det hadde vært noe?

Ellers er jo Voss en flott plass hvis du skal vise ham noe annet enn Bergen :-)

Gjest Elextra
Skrevet

På et slikt besøk ville nok tid med venner og positive trekk ved dagliglivet telle mer enn alskens severdigheter!

Tror jeg ville forsøkt å planlegge hyggelige ting med venner som han kan være med på. Så kan du selvfølgelig også vise ham fine ting i byen (selv er jeg ikke særlig kjent i Bergen).

Onsdag1365380628
Skrevet

På et slikt besøk ville nok tid med venner og positive trekk ved dagliglivet telle mer enn alskens severdigheter!

Tror jeg ville forsøkt å planlegge hyggelige ting med venner som han kan være med på. Så kan du selvfølgelig også vise ham fine ting i byen (selv er jeg ikke særlig kjent i Bergen).

''Tror jeg ville forsøkt å planlegge hyggelige ting med venner som han kan være med på.''

Hvis jeg skulle reist til et annet land for å besøke kjæresten min, hadde jeg satt pris på at vi tilbrakte mestparten av tiden sammen, og ikke sammen med hans venner. Å treffe nye folk og bli kjent kan til tider være slitsomt, og er ikke alltid like hyggelig. Og om han bare prater engelsk er dette enda en utfordring. Man kan gjerne hilse på, men behøver ikke legge opp til så altfor mye sosial omgang med andre. Bruk tiden sammen, og bli kjent med hverandre.

Skrevet

Du får prøve å kamuflere været ;-) Eller,- han er kanskje ikke så mye bedre vant?

Gjest Elextra
Skrevet

''Tror jeg ville forsøkt å planlegge hyggelige ting med venner som han kan være med på.''

Hvis jeg skulle reist til et annet land for å besøke kjæresten min, hadde jeg satt pris på at vi tilbrakte mestparten av tiden sammen, og ikke sammen med hans venner. Å treffe nye folk og bli kjent kan til tider være slitsomt, og er ikke alltid like hyggelig. Og om han bare prater engelsk er dette enda en utfordring. Man kan gjerne hilse på, men behøver ikke legge opp til så altfor mye sosial omgang med andre. Bruk tiden sammen, og bli kjent med hverandre.

Ja, tid alene sammen må man selvfølgelig også ha.

Men hvor mye tid de skal ha alene sammen kommer jo an på hvor mye de ses ellers. Og det vil jo være litt søkt om hun skal "selge inn" masse kontakt med venner og aktiviteter om dette ikke er noe hun bedriver til vanlig.

Gjest høstløv
Skrevet

Gå på brygga, kjøpe ferske reker og sitte på bryggekanten og spise de.

Gå tur i den gamle by, Hansastaden heter den tror jeg, og se på de gamle husene, det synes jeg er helt fantastisk. Her ligger der en masse cafeer og utesteder inni smugene og mange forskjellige kunsthåndverkere holder til der og de har utstillinger, som er vel verdt et besøk. Der er til og med en egen ønskebrønn.

Gå på Akvariet og se på fiskene og pingvinene, kom gjerne når pingvinene blir matet. (men slangene kan dere meget godt hoppe over, det er en uting at de har kommet inn i Akvariet for jeg har slangefobi, og for meg ble hele turen ødelagt, bare jeg tenker på at der er slanger der).

Husk at det skal være solskinn, når man er i Bergen, da er byen helt uovertruffen.

Ellers finner du masse informasjon om hva som foregår i Bergen i sommer på disse sidene:

http://www.visitbergen.com/

Gjest høstløv
Skrevet

Gå på brygga, kjøpe ferske reker og sitte på bryggekanten og spise de.

Gå tur i den gamle by, Hansastaden heter den tror jeg, og se på de gamle husene, det synes jeg er helt fantastisk. Her ligger der en masse cafeer og utesteder inni smugene og mange forskjellige kunsthåndverkere holder til der og de har utstillinger, som er vel verdt et besøk. Der er til og med en egen ønskebrønn.

Gå på Akvariet og se på fiskene og pingvinene, kom gjerne når pingvinene blir matet. (men slangene kan dere meget godt hoppe over, det er en uting at de har kommet inn i Akvariet for jeg har slangefobi, og for meg ble hele turen ødelagt, bare jeg tenker på at der er slanger der).

Husk at det skal være solskinn, når man er i Bergen, da er byen helt uovertruffen.

Ellers finner du masse informasjon om hva som foregår i Bergen i sommer på disse sidene:

http://www.visitbergen.com/

Ellers vil jeg legge til, at smaugene på Nordnes er noe helt for seg selv, og å ta en rusletur rundt i de trange smaug og se på hvordan husene er bygget helt klin oppi hverandre, er noe helt unikt for Bergen, også fordi husene er så velstelte, skinner av ny maling og det er flust med blomster alle plasser.

Skrevet

Hvilke interesser har han (kjæresten din)?

Gå tur på Nattlandsfjellet

Skrevet

Ellers vil jeg legge til, at smaugene på Nordnes er noe helt for seg selv, og å ta en rusletur rundt i de trange smaug og se på hvordan husene er bygget helt klin oppi hverandre, er noe helt unikt for Bergen, også fordi husene er så velstelte, skinner av ny maling og det er flust med blomster alle plasser.

''Ellers vil jeg legge til, at smaugene på Nordnes er noe helt for seg selv, og å ta en rusletur rundt i de trange smaug og se på hvordan husene er bygget helt klin oppi hverandre, er noe helt unikt for Bergen''

*host* Trondheim har massevis av smug hvor husene er klint inntil hverandre du... Så helt unikt for Bergen er det nok ikke. :o) Men det var fint på bildene på nettet altså!

Gjest høstløv
Skrevet

''Ellers vil jeg legge til, at smaugene på Nordnes er noe helt for seg selv, og å ta en rusletur rundt i de trange smaug og se på hvordan husene er bygget helt klin oppi hverandre, er noe helt unikt for Bergen''

*host* Trondheim har massevis av smug hvor husene er klint inntil hverandre du... Så helt unikt for Bergen er det nok ikke. :o) Men det var fint på bildene på nettet altså!

Da er det sikkert fordi jeg har vært mer i Bergen enn jeg har vært i Trondheim. Jeg har familierelasjoner til Bergen, mens jeg bare har vært i Trondheim en gang, og da regnet det og var helt forferdelig iskaldt i juli måned.

Jeg hadde forstuet foten, slik at jeg ikke kunne gå, og hadde med en baby på snaue tre måneder. Så det var meget begrenset hva jeg så av Trondheim utover campingplassen med campingvogn og så det arrangementet, vi var dratt for å være med på.

Men det var jo Bergen det var spørsmål om da, og derfor forteller jeg om mine fine minner fra byen med de syv fjell.

Hvordan var turen til Møre og over Atlanterhavsveien forresten? vi skal ta turen i juli.

Skrevet

Da er det sikkert fordi jeg har vært mer i Bergen enn jeg har vært i Trondheim. Jeg har familierelasjoner til Bergen, mens jeg bare har vært i Trondheim en gang, og da regnet det og var helt forferdelig iskaldt i juli måned.

Jeg hadde forstuet foten, slik at jeg ikke kunne gå, og hadde med en baby på snaue tre måneder. Så det var meget begrenset hva jeg så av Trondheim utover campingplassen med campingvogn og så det arrangementet, vi var dratt for å være med på.

Men det var jo Bergen det var spørsmål om da, og derfor forteller jeg om mine fine minner fra byen med de syv fjell.

Hvordan var turen til Møre og over Atlanterhavsveien forresten? vi skal ta turen i juli.

Atlanterhavsveien var fin den, men litt oppskrytt syntes vi. En eller to av broene var flotte, men ellers var det nå bare broer og holmer da...

Gjest høstløv
Skrevet

Atlanterhavsveien var fin den, men litt oppskrytt syntes vi. En eller to av broene var flotte, men ellers var det nå bare broer og holmer da...

Ja, det ser jo slik ut på bildene også. Men vi har familie på Møre, og da skal vi ta turen samtidig.

Noen kjente har bodd i Bud og noen kjente kommer fra Bergset. Og vi har aldri vært på de kanter av landet før, så det blir hyggelig med litt avveksling. For vi har reist så veldig mye på ferie i Danmark.

Skrevet

Ja, det ser jo slik ut på bildene også. Men vi har familie på Møre, og da skal vi ta turen samtidig.

Noen kjente har bodd i Bud og noen kjente kommer fra Bergset. Og vi har aldri vært på de kanter av landet før, så det blir hyggelig med litt avveksling. For vi har reist så veldig mye på ferie i Danmark.

På Bud var det kjempekoselig! :o)

Gjest (heidy)
Skrevet

- Grille, bade og kose seg i Nordnesparken når været tillater det. Utepils på Verftet.

- Drikke vin i en av Bergens koselige vinkjellere. Eks. Dyvekes Vinkjeller eller Strega.

- Gå Fjellveien i kveldingen, se solnedgangen og byens lys.

- Det er alltid et godt konserttilbud i Bergen. Dere finner garantert noe som passer dere.

- Kino.

- Benytte anledningen til å spise på minst én skikkelig bra restaurant. Min favoritt var Naboen i Sigurdsgate, men jeg har ikke vært der på årevis og vet ikke hvordan det er der nå.

- Alt det andre som ble nevnt. Mange flotte turmuligheter.

Skrevet

Gå fjelltur + spise tapas er et must der!!! Og bytur med bryggen og de gamle bygningene rundt. En tur ved vannet for å bade.

Ååååå jeg gleder meg til Bergenstur i Juni:-)

Teater synes jeg også kan være spennende. Kulturlivet generelt er jo så mye bedre enn i en småby.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...