Gå til innhold

forsvunnet fastlege

Anbefalte innlegg

Jeg ringte for å bestille time hos fastlegen min (subakutt problem). Der svarte en telefonsvarer at han hadde ferie i 14 dager til, fram til den og den dato - og tilslutt pip - pip. Det ble ikke oppgitt noe sted jeg kunne henvende meg.

Så ringte jeg til de som har med fastlegeordningen å gjøre i kommunen. De sa at de ikke kunne gjøre noe; legen hadde plikt til å oppgi vikar. Det virket nokså ugjennomtrengelig å få fram til vedkommende at det er vanskelig å få en dialog om hvem som er vikar med en telefonsvarer.

Jeg fikk i alle fall beskjed om å a)gå på legevakten eller b)gå til privatpraktiserende. Der måtte jeg betale 400 kroner, og de fikk jeg ikke tilbake (har frikort). Kommunen dekket det ikke; heller ikke legen som ikke hadde vikar.

Problemet jeg har er ikke et legevaktproblem. Jeg har heller ikke behov for en sykmelding - - men jeg kan temmelig fort få det, dersom jeg ikke får hjelp med det underliggende problemet. Jeg har ikke 400 kroner å betale noen lege.

Hva er riktig å gjøre nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32941-forsvunnet-fastlege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg vet ikke om noen har en økonomisk forpliktelse i forhold til de økte utleggene du har hatt, men foreslår at du tar det opp med fastlegen din når han er tilbake.

Å benytte legevakten ville vel ha vært den rimeligste løsningen. Der ville du vel ikke ha betalt 400 kr....?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32941-forsvunnet-fastlege/#findComment-129072
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...