Gå til innhold

Bo i sverige

Anbefalte innlegg

Skrevet

''og ungene på Østlandet snakket jo svensk når de skulle snakke pent i leken''

Hehe, hva? Det har jeg aldri hørt.

Jo, det er helt sant. :o) Vi snakket østlening når vi snakket pent i leken, ungene på østlandet snakket svensk, antagelig fordi de hadde svensk tv, noe vi andre ikke hadde. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Jo, det er helt sant. :o) Vi snakket østlening når vi snakket pent i leken, ungene på østlandet snakket svensk, antagelig fordi de hadde svensk tv, noe vi andre ikke hadde. :o)

Pst, jeg er oppvokst på Østlandet ;)

Gjest høstløv
Skrevet

Ungene på Østlandet har aldri snakket svensk, selv om vi hadde 1 norsk og 2 svenske TV-kanaler.

Skrevet

Ungene på Østlandet har aldri snakket svensk, selv om vi hadde 1 norsk og 2 svenske TV-kanaler.

Det var det jeg hørte av lærerne her da jeg gikk på førskolelærerutdanningen i tillegg til at jeg har hørt det av mange andre også i alle fall...

Gjest høstløv
Skrevet

Det var det jeg hørte av lærerne her da jeg gikk på førskolelærerutdanningen i tillegg til at jeg har hørt det av mange andre også i alle fall...

Slik er det ikke her jeg bor, det er et sterkt skille på hvilket språk du snakker om du er på den ene eller den andre siden av svenskegrensa.

Ingen blander språkene, men selvfølgelig kan nordmennene forstå svensk og svenskene forstår norsk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...