Lillemus Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 ''og ungene på Østlandet snakket jo svensk når de skulle snakke pent i leken'' Hehe, hva? Det har jeg aldri hørt. Jo, det er helt sant. ) Vi snakket østlening når vi snakket pent i leken, ungene på østlandet snakket svensk, antagelig fordi de hadde svensk tv, noe vi andre ikke hadde. ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Jo, det er helt sant. ) Vi snakket østlening når vi snakket pent i leken, ungene på østlandet snakket svensk, antagelig fordi de hadde svensk tv, noe vi andre ikke hadde. ) Pst, jeg er oppvokst på Østlandet 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Jo, det er helt sant. ) Vi snakket østlening når vi snakket pent i leken, ungene på østlandet snakket svensk, antagelig fordi de hadde svensk tv, noe vi andre ikke hadde. ) Ungene på Østlandet har aldri snakket svensk, selv om vi hadde 1 norsk og 2 svenske TV-kanaler. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Ungene på Østlandet har aldri snakket svensk, selv om vi hadde 1 norsk og 2 svenske TV-kanaler. Det var det jeg hørte av lærerne her da jeg gikk på førskolelærerutdanningen i tillegg til at jeg har hørt det av mange andre også i alle fall... 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Det var det jeg hørte av lærerne her da jeg gikk på førskolelærerutdanningen i tillegg til at jeg har hørt det av mange andre også i alle fall... Slik er det ikke her jeg bor, det er et sterkt skille på hvilket språk du snakker om du er på den ene eller den andre siden av svenskegrensa. Ingen blander språkene, men selvfølgelig kan nordmennene forstå svensk og svenskene forstår norsk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.