Gjest togli Skrevet 29. mai 2009 Skrevet 29. mai 2009 Nei, sikkert ikke:-) Jeg kan ikke noe annet enn å synes synd på barn i dag som vokser opp i et veldig begrenset uteareale i barnehagen - hvor de hele tiden må tilpasse seg hverandre. Jeg kommer aldri til å glemme den oppveksten jeg hadde på Lambertseter. Det var plen, skog, ski/skøyter, sommer og vinter. Bl.annet:-) Folk som er yngre enn oss, tror vi idylliserer det som var - men det gjør vi jo faktisk ikke:-( Det var en fantastisk tid å være barn i:-) Her vi bor har vi fantastisk natur rett utenfor stuedøra:) Barnehagen og skolen har også store grøntarealer og spennende skog å leke i, så vi er sikkert veldig heldige 0 Siter
Colette Skrevet 29. mai 2009 Skrevet 29. mai 2009 Her vi bor har vi fantastisk natur rett utenfor stuedøra:) Barnehagen og skolen har også store grøntarealer og spennende skog å leke i, så vi er sikkert veldig heldige De er sikkert fint - men kan uansett ikke sammenlignes med å gå fritt omkring - uten gjerder og stengsler. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. mai 2009 Skrevet 29. mai 2009 De er sikkert fint - men kan uansett ikke sammenlignes med å gå fritt omkring - uten gjerder og stengsler. Hmm, det har ikke vi.... Vel, barnehagen har det, men området er stort - og barnehagene hadde jo gjerder i "gamle dager" også? Iallefall der søstrene mine gikk. 0 Siter
Colette Skrevet 29. mai 2009 Skrevet 29. mai 2009 Hmm, det har ikke vi.... Vel, barnehagen har det, men området er stort - og barnehagene hadde jo gjerder i "gamle dager" også? Iallefall der søstrene mine gikk. Jeg snakker om oss som ikke gikk i barnehage. Som hadde en fri barndom hvor vi lekte ute fra morgen til kveld - uten noen form for kontroll/oppsyn. Akkurat som trådstarter beskriver i sitt innlegg. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mai 2009 Skrevet 30. mai 2009 Jeg snakker om oss som ikke gikk i barnehage. Som hadde en fri barndom hvor vi lekte ute fra morgen til kveld - uten noen form for kontroll/oppsyn. Akkurat som trådstarter beskriver i sitt innlegg. Ok, sånn ja (forøvrig er jeg glad jeg slipper å være hjemmearbeidende husmor på heltid. Tror jeg hadde blitt mannevond av å være hjemme hele dagen ;-)) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.