Gå til innhold

barn før og barn idag

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Nei, sikkert ikke:-) Jeg kan ikke noe annet enn å synes synd på barn i dag som vokser opp i et veldig begrenset uteareale i barnehagen - hvor de hele tiden må tilpasse seg hverandre. Jeg kommer aldri til å glemme den oppveksten jeg hadde på Lambertseter. Det var plen, skog, ski/skøyter, sommer og vinter. Bl.annet:-)

Folk som er yngre enn oss, tror vi idylliserer det som var - men det gjør vi jo faktisk ikke:-( Det var en fantastisk tid å være barn i:-)

Her vi bor har vi fantastisk natur rett utenfor stuedøra:)

Barnehagen og skolen har også store grøntarealer og spennende skog å leke i, så vi er sikkert veldig heldige :)

Fortsetter under...

Skrevet

Her vi bor har vi fantastisk natur rett utenfor stuedøra:)

Barnehagen og skolen har også store grøntarealer og spennende skog å leke i, så vi er sikkert veldig heldige :)

De er sikkert fint - men kan uansett ikke sammenlignes med å gå fritt omkring - uten gjerder og stengsler.

Gjest togli
Skrevet

De er sikkert fint - men kan uansett ikke sammenlignes med å gå fritt omkring - uten gjerder og stengsler.

Hmm, det har ikke vi.... Vel, barnehagen har det, men området er stort - og barnehagene hadde jo gjerder i "gamle dager" også? Iallefall der søstrene mine gikk.

Skrevet

Hmm, det har ikke vi.... Vel, barnehagen har det, men området er stort - og barnehagene hadde jo gjerder i "gamle dager" også? Iallefall der søstrene mine gikk.

Jeg snakker om oss som ikke gikk i barnehage. Som hadde en fri barndom hvor vi lekte ute fra morgen til kveld - uten noen form for kontroll/oppsyn. Akkurat som trådstarter beskriver i sitt innlegg.

Gjest togli
Skrevet

Jeg snakker om oss som ikke gikk i barnehage. Som hadde en fri barndom hvor vi lekte ute fra morgen til kveld - uten noen form for kontroll/oppsyn. Akkurat som trådstarter beskriver i sitt innlegg.

Ok, sånn ja :)

(forøvrig er jeg glad jeg slipper å være hjemmearbeidende husmor på heltid. Tror jeg hadde blitt mannevond av å være hjemme hele dagen ;-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...