Gå til innhold

Hva om det blir streik

Anbefalte innlegg

Gjest hva hvis streik?
Skrevet

Om det blir streik til onsdag vil skolen der mitt barn går bli tatt ut. Da vil både SFO og skole være stengt etter som jeg forstår.

Hva gjør man i slike situasjoner? Barnet kan jo ikke være alene, er jo bare 7 år.

Mannen min er ute og reiser, kommer ikke hjem før om 3 uker. Så jeg vil da være alene om det skulle bli streik. Jeg tror ikke det blir det denne gangen heller, men man vet jo aldri.

Familie har vi ikke i nærheten.

Blir litt bekymret her jeg sitter merker jeg, men det ordner seg vel dette også.

Gjest mallet
Skrevet

Vi er flere på jobben i samme situasjon, så vi har begynt å snakke om å bytte på barnepass så ikke alle trenger å være borte samtidig.

Gjest rammer feil personer
Skrevet

Dersom du ikke har noen som kan passe barnet for deg må du desverre ta ut feriedager, avspassering eller fri uten lønn....

Gjest hva hvis streik?
Skrevet

Vi er flere på jobben i samme situasjon, så vi har begynt å snakke om å bytte på barnepass så ikke alle trenger å være borte samtidig.

Her på jobb er det kun jeg som har barn i skolealder, så her har jeg ingen jeg kan samarbeide med.

Skal høre med et par foreldre til klassekamerater av mitt barn, mulig jeg kan få til noe der? Skal iallefall forhøre meg om det.

Hvis ikke så er vel faktisk eneste utvei å ha med barnet på jobb. Kjedelig for oss begge, og spesielt lange dager for barnet, men må man så må man.

Takk for svar

Gjest hva hvis streik?
Skrevet

Dersom du ikke har noen som kan passe barnet for deg må du desverre ta ut feriedager, avspassering eller fri uten lønn....

Feriedager har jeg kun igjen de tre ukene jeg skal bruke i juli - da er sfo stengt i 4 uker. Da har mannen min og jeg en uke hver alene med barnet vårt, også har vi to uker sammen. Så feriedagene mine er det ikke lett å bruke av i denne sammenheng, vil gjerne ha litt ferie sammen hele familien.

Fri uten lønn kan jeg så klart ta, selv om det blir tungt økonomisk. Eller så må jeg nok bare ha med barnet på jobb.

Men skal iallefall snakke med et par andre foreldre til klassekamerater av mitt barn, se om vi kan samarbeide litt om det skulle bli streik.

Men jo mer jeg tenker på det, jo mer tror jeg det ikke blir streik. I disse finanskrisetider burde vel ikke streik være noen løsning synes jeg. Med mange som mister jobben eller blir permittert. Men det er nå mine tanker. Skal iallefall bli spennende å se.

Takk for svar

Gjest Elextra
Skrevet

Feriedager har jeg kun igjen de tre ukene jeg skal bruke i juli - da er sfo stengt i 4 uker. Da har mannen min og jeg en uke hver alene med barnet vårt, også har vi to uker sammen. Så feriedagene mine er det ikke lett å bruke av i denne sammenheng, vil gjerne ha litt ferie sammen hele familien.

Fri uten lønn kan jeg så klart ta, selv om det blir tungt økonomisk. Eller så må jeg nok bare ha med barnet på jobb.

Men skal iallefall snakke med et par andre foreldre til klassekamerater av mitt barn, se om vi kan samarbeide litt om det skulle bli streik.

Men jo mer jeg tenker på det, jo mer tror jeg det ikke blir streik. I disse finanskrisetider burde vel ikke streik være noen løsning synes jeg. Med mange som mister jobben eller blir permittert. Men det er nå mine tanker. Skal iallefall bli spennende å se.

Takk for svar

''Eller så må jeg nok bare ha med barnet på jobb''

Du er jo heldig om du har mulighet til det, da. Hadde vært ganske uaktuelt for meg, i hvertfall mer enn for et par timer.

Gjest i morra får vi vite..
Skrevet

Takk for svar

Streiken i denne omgangen vil ikke gjelde lønn, da. Det dreier seg om pensjon, noe som er kjempeviktig for oss alle sammen. Jeg ser problemet ditt altså, men blir det streik synes jeg vi må støtte opp om det.

Gjest hva hvis streik?
Skrevet

''Eller så må jeg nok bare ha med barnet på jobb''

Du er jo heldig om du har mulighet til det, da. Hadde vært ganske uaktuelt for meg, i hvertfall mer enn for et par timer.

Ja, har jo mulighet for det.

Men når vi har kommet til lunsj er mitt barn ganske så utålmodig etter å ha sittet på et lite kontor. :)

Men må jeg, så har jeg muligheten. Er ikke alle som har den muigheten heller ser jeg. :/

Gjest hva hvis streik?
Skrevet

Streiken i denne omgangen vil ikke gjelde lønn, da. Det dreier seg om pensjon, noe som er kjempeviktig for oss alle sammen. Jeg ser problemet ditt altså, men blir det streik synes jeg vi må støtte opp om det.

Klart det med pensjon er viktig, for oss alle.

Men streik synes jeg uansett er feil måte å reagere på. Det rammer først uskyldige mennesker. Streik synes jeg uansett ikke noe om.

Gjest i morra får vi vite...
Skrevet

Men streik synes jeg uansett er feil måte å reagere på. Det rammer først uskyldige mennesker. Streik synes jeg uansett ikke noe om.

Jo, det rammer jo verst de som ikke kan gjøre noe med det. Dessverre er det det eneste pressmidlet vi har da...

Gjest togli
Skrevet

På hvilken annen måte kan man reagere for å få fram kravene sine da?

Gjest togli
Skrevet

Her på jobb er det kun jeg som har barn i skolealder, så her har jeg ingen jeg kan samarbeide med.

Skal høre med et par foreldre til klassekamerater av mitt barn, mulig jeg kan få til noe der? Skal iallefall forhøre meg om det.

Hvis ikke så er vel faktisk eneste utvei å ha med barnet på jobb. Kjedelig for oss begge, og spesielt lange dager for barnet, men må man så må man.

Takk for svar

Nintendo DS, DVD-spiller (liten sak man har i bilen), lesestoff, tegnesaker, plastalin etc. vil nok gjøre susen :)

Gjest hva hvis streik
Skrevet

Nintendo DS, DVD-spiller (liten sak man har i bilen), lesestoff, tegnesaker, plastalin etc. vil nok gjøre susen :)

Ja, der var det flere ting enn jeg har tenkt på selv i tilfelle barnet må være med på jobb. DVD spilleren vi har i bilen hadde jeg aldri tenkt på å ta med meg blant annet. Takk for råd.

Gjest hva hvis streik
Skrevet

På hvilken annen måte kan man reagere for å få fram kravene sine da?

Ellers har jeg forståelse for at man bruker streik som pressmiddel. Men ikke i den situasjonen vi befinner oss i nå. Naboen mister jobben, pga finanskrisa. Synes det er viktigere at man kommer ut av den krisen framfor å streike for å få bedre goder selv. Men for all del, skjønner svært godt at pensjon er et utrolig viktig tema for oss alle. Men akkurat i situasjonen vi befinner oss i nå synes jeg ikke streik er på sin plass

Gjest togli
Skrevet

Ellers har jeg forståelse for at man bruker streik som pressmiddel. Men ikke i den situasjonen vi befinner oss i nå. Naboen mister jobben, pga finanskrisa. Synes det er viktigere at man kommer ut av den krisen framfor å streike for å få bedre goder selv. Men for all del, skjønner svært godt at pensjon er et utrolig viktig tema for oss alle. Men akkurat i situasjonen vi befinner oss i nå synes jeg ikke streik er på sin plass

Samtidig er dette det eneste pressmiddelet arbeidstakere har, og en streik vil alltid gå ut over noen. Hvis ikke, så hadde ikke streiking hatt effekt....

Skrevet

Ja, der var det flere ting enn jeg har tenkt på selv i tilfelle barnet må være med på jobb. DVD spilleren vi har i bilen hadde jeg aldri tenkt på å ta med meg blant annet. Takk for råd.

Husk øretelefoner til dvd-spilleren, da:-)

Både for egen del og kollegenes del;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...