Gå til innhold

Oppvarming av matrester

Anbefalte innlegg

Gjest skjalgen
Skrevet

Vi prøver å bli flinkere til å varme opp igjen middagsrester i kjøleskapet, for å slippe å kaste mat. Men jeg synes aldri oppvarmet mat smaker godt! Det blir tørt og usmakelig, og jeg rett og slett orker sjelden spise det fordi det smaker så annerledes enn dagen før! Er det noen tips til hvordan jeg kan varme opp igjen for å beholde både smak og konsistens?

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva det er. Kokte poteter egner seg bare i potetstappe eller i stekepanne dagen etter.

Gryteretter kan jo tilsettes litt olje, melk, smør eller vann f.eks.

Skrevet

Jeg skjønner - nok en gang - at jeg er heldig som ikke er kresen. Det er veldig sjelden jeg ikke synes mat smaker godt - og det gjelder også rester av alle slag... :-)

Varmer ofte opp rester i ovnen - evt. med litt ekstra væte (kraft, fløte, tomat-boks, melk alt ettersom hva det er) med folie over. Da blir det ikke tørt.

Gjest Aimabel
Skrevet

Det kommer helt an på hva slags mat det er snakk om. Omelett, pannekaker, tomatsuppe med makaroni, wok f.eks egner seg dårlig til oppvarming, mens lasagne bare blir bedre dagen etter synes jeg. Gryteretter passer også fint å varme opp.

candyqueen_83
Skrevet

Det kommer helt an på hva slags mat det er snakk om. Omelett, pannekaker, tomatsuppe med makaroni, wok f.eks egner seg dårlig til oppvarming, mens lasagne bare blir bedre dagen etter synes jeg. Gryteretter passer også fint å varme opp.

Omelett, og pannekaker er jo supert å varme opp igjen. I mikrobølgeovn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...