Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må få ut litt frustrasjon over vår gale nabo og hunden hennes! Denne dama er ikke god. Hun gjør v e l d i g mye rart. Men nå har hun fått seg hund. (Etter å ha kvittet seg med en veldig aggresiv shäfer på 5 år). Denne nye hunden er en omplasseringshund på 9 mnd som egentlig skulle vært avlivet. Uvisst av hvilke grunner. Hunden er en Husky. Denne "lille" hunden kryper gjennom hekken og tygger istykker lekene til barna mine. Og den gjør fra seg på plenen. Store, illeluktende greier!

Hva kan jeg gjøre? Dama er ikke til å snakke til Hun bare ler når jeg sier at dyret skremmer ungene mine. Hun har den aldri i bånd, så den løper rundt i nabolaget. Nå har vi satt opp et nettinggjerde så den ikke kan gå gjennom hekken og komme plutselig på ungene, men den kan komme andre veier.

Har jeg noe som helst å si i denne saken?

Frustrert!

Gjest høstløv
Skrevet

Sitat: "Og den gjør fra seg på plenen. Store, illeluktende greier!"

Dem tar du på en spade og hiver over på hennes gressplene.

Her finner du noen regler for båndtvang, dette kan du bruke overfor naboen din.

http://www.justorget.no/article.asp?Key=2&FagKey=190&ArtKey=165

Løse hunder kan du fange og levere til Politiet. Men les siden selv og da kan du sikkert få en del gode ideer for hvordan du kan takle løshundeproblemet.

Skrevet

Sitat: "Og den gjør fra seg på plenen. Store, illeluktende greier!"

Dem tar du på en spade og hiver over på hennes gressplene.

Her finner du noen regler for båndtvang, dette kan du bruke overfor naboen din.

http://www.justorget.no/article.asp?Key=2&FagKey=190&ArtKey=165

Løse hunder kan du fange og levere til Politiet. Men les siden selv og da kan du sikkert få en del gode ideer for hvordan du kan takle løshundeproblemet.

Tusen takk, høstløv! Og jeg har gjort som du skriver med bikkjedritten. Har vært mye drittslenging her i det siste :o)

Skrevet

Det er båndtvang så ring politiet eller Falken eller hvem det nå er som fanger inn løshunder hos dere og få dem til å hente hunden.

Dritten gjør du som høstløv sier med - spade og slenger over til hennes tomt.

Sett opp et nettinggjerde så hunden ikke kommer seg inn hos dere. Evt. spyl bikkja med hageslangen så fort den kommer under hekken, den har overhodet ikke vondt av det.

Gjest poppcorn
Skrevet

Nå er dere igang igjen her inne. Lurer på om den lumske nabokjerringa (som støtt reiser fra gubben) er en DOL-er(?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...