Gå til innhold

Hvorfor ble DU sykepleier?

Anbefalte innlegg

Gjest Snart ferdig spl
Skrevet

Synes at "liker å jobbe med/hjelpe mennesker er så klisjefylt å svare i jobbintervju sammenheng og kunne tenke meg inspirasjon til mer spennende svar. Derfor vil jeg høre grunnen til at dere andre sykepleiere der ute ønsket å bli sykepleiere!

Skrevet

Fordi det gir mange forskjellige jobbmuligheter.

Gjest sykepleier jeg også gitt!
Skrevet

Jeg ble sykepleier litt tilfeldig, var ung og syntes det hørtes ut som et spennende yrke.

Jeg har fortsatt i samme yrke fordi:

Jeg har funnet ut at jeg liker litt uforutsigbare travle dager. Det kreves at man har god medisinsk kunnskap, godt håndlag med praktiske prosedyrer og ikke minst evne til å strukturere og planlegge dagen slik at man jobber effektivt. Det gir meg en tilfredsstillelse å se at jeg mestrer oppgavene mine selv om det "koker" rundt meg.

Det å være sykepleier gir en unik evne til å utvikle sine medmenneskelige evner, man treffer på så utrolig mange forskjellige personligheter på godt og vondt. Man utfordres hele tiden på å komme folk i møte og få til en god samhandling med dem, uansett hvor forskjellige folk er.

Man har muligheten til å utvikle sin kompetanse kontinuerlig, man blir aldri fullt utlært. Det gjør at man ikke stagnerer.

Det er mulig å ta mange forskjellige retninger, selv har jeg funnet min "hylle" (innenfor kirurgi) hvor jeg trives kjempegodt.

Skrevet

Jeg skulle bli det, var godt i gang med andreåret, men så fikk jeg ikke praksisen på andreåret i hjembyen som jeg ble lovet før skolen startet. Dermed ble jeg nødt til å ta permisjon i to år, siden jeg ikke kunne reise fra barna mine i 13 uker i strekk... og siden situasjonen fremdeles var den samme etter de to årene, så ble jeg noe annet. :)

Jeg vil jobbe i omsorgsyrket fordi det gir meg noe som menneske, og man får daglige tilbakemeldinger og takknemlighet for jobben man gjør. Å sitte foran en skjerm dag ut og dag inn hadde nok ikke vært noe for meg, selv om jeg gjerne skulle hatt den lønna. Man kan slite ræva av seg i omsorgsyrket, og enda tjene bare en fjerdedel av det en ingeniør med tilsvarende lang utdannelse gjør...

Gjest golddiggah
Skrevet

Fordi det gir meg status å være høyskoleutdannet og kanskje treffer jeg noen kjekke leger...

Gjest Elextra
Skrevet

Fordi det gir meg status å være høyskoleutdannet og kanskje treffer jeg noen kjekke leger...

Thi hi.

Gjest utbrent sykepleier
Skrevet

Så svigermor og mor skulle ha noen til å ta vare på seg på sine gamle/syke dager :-(

Skrevet

''Jeg ble sykepleier litt tilfeldig, var ung og syntes det hørtes ut som et spennende yrke.

Jeg har funnet ut at jeg liker litt uforutsigbare travle dager. Det kreves at man har god medisinsk kunnskap, godt håndlag med praktiske prosedyrer og ikke minst evne til å strukturere og planlegge dagen slik at man jobber effektivt. Det gir meg en tilfredsstillelse å se at jeg mestrer oppgavene mine selv om det "koker" rundt meg.

Det å være sykepleier gir en unik evne til å utvikle sine medmenneskelige evner, man treffer på så utrolig mange forskjellige personligheter på godt og vondt. Man utfordres hele tiden på å komme folk i møte og få til en god samhandling med dem, uansett hvor forskjellige folk er.

Man har muligheten til å utvikle sin kompetanse kontinuerlig, man blir aldri fullt utlært. Det gjør at man ikke stagnerer.''

Signerer "sykepleier jeg også gitt!" sitt innlegg. Gidder ikke skrive alt det der selv. *Lat* ;-)

Gjest Snart ferdig spl
Skrevet

Jeg ble sykepleier litt tilfeldig, var ung og syntes det hørtes ut som et spennende yrke.

Man har muligheten til å utvikle sin kompetanse kontinuerlig, man blir aldri fullt utlært. Det gjør at man ikke stagnerer.

Det er mulig å ta mange forskjellige retninger, selv har jeg funnet min "hylle" (innenfor kirurgi) hvor jeg trives kjempegodt.

Takk for fint svar:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...