Gjest Fattigdom Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Jeg hører ofte hvor godt vi har det i Norge og hvor fattigslig og grusomt det er i mange u-land. Jeg tviler ikke på at det ofte kan være fælt å bo i slike land, men det er jaggu meg ikke rart de har det slik når de driver og kriger og slår hverandre i hjel istedenfor å bygge opp landet. Jeg tror Norge hadde vært et lutfattig land hvis vi hadde oppført oss slik som i f.eks Zimbawe. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Hadde flesteparten av landene i Afrika hatt tilgang til like god utdannelse som vi i Norge har, så hadde Afrika vært et mye fredeligere kontinent..... 0 Siter
Gjest Ikke bare Afrika Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Mye sant i det. Afrikanerne kan til en viss grad skylde på kolonisering og ugunstige låneavtaler opp igjennom. De har havnet i en ond sirkel. Men de kan vel egentlig skylde seg selv for at de nå ikke klarer å bryte den. Verre er det med land i og rundt midtøsten og Asia som ikke har fått til noen verdens ting. Ikke ser de ut til at de noen gang kommer til å klare det heller. Min teori er at de på grunn av dette føler bitterhet og misunnelse til Vesten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.