Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og god dag til Norges beste allmennkunnskapssentral! :)

Jeg ønsker meg nye jeans og trenger litt tips fra dere jenter og damer.

Verken grisedyre designerjeans eller trauste fra supermarkedet er aktuelt. Midt i laget omtrent hva angår utgifter og stil altså. Vil gjerne ha jeans som kan dresses både opp og ned.

Preferanser på jeans: Rette og enkle i stilen. Ikke klistresmale, men ikke boyfriend heller (det går jeg mye i, arvet av jr). Litt strech er ok, men ikke nødvendig. Baklommer halvveis nede på låret er ikke pent, det lager lange rumper. Men det må være baklommer! Ikke hoftebukser, men heller ikke for høye - passe mao. Mørke blå eller fine mellomblå, ikke lyse.

Jeg er 165, str 36/38, litt mageblubb (ikke avskrekkende), men det betyr at fasongen ikke bør være veldig midjesmal i alle fall. Går stort sett i flate sko, gjerne fine joggesko eller Converse, og åpne sandaler med litt hæl. Høyhælt er veldig ut og harry for meg for tiden, men til spesielle anledninger tar jeg på pumps, ankelboots etc.

Håper på mange gode forslag og erfaringer. På forhånd tusen takk, snille jenter og damer :)

Gjest Elextra
Skrevet

Min erfaring er at mange jeansmerker har ulike modeller, noen høye i livet, andre lave, noen smale, noen med bootcut etc.

For tiden liker jeg godt jeans fra Wyred, Acne og en finner alltid noen ok modeller fra Levis og Lee. De to førstnevnte er vel litt dyre, men er favorittene (kanskje særlig Wyred).

Gjest togli
Skrevet

Du bruker omtrent samme størrelse som meg i bukser og er bare litt lavere enn meg. Jeg vil tro du skal ha str. 29 tommer i midja og 32 tommer i beina? På Only har de alltid fine bukser. På Gina Tricot hender det også at jeg finner noen jeg liker godt:) Pris opptil ca 500 kroner.

Gjest togli
Skrevet

Min erfaring er at mange jeansmerker har ulike modeller, noen høye i livet, andre lave, noen smale, noen med bootcut etc.

For tiden liker jeg godt jeans fra Wyred, Acne og en finner alltid noen ok modeller fra Levis og Lee. De to førstnevnte er vel litt dyre, men er favorittene (kanskje særlig Wyred).

Hvor selger de Wyred?

Skrevet

Har du sett etter på mango hva de har? Det er mitt beste tips. Hvis du ikke er 50 år.

Gjest Elextra
Skrevet

En jeanstråd er da ikke kjerringtråd - kjerringtråder handler om tidspunktet for å bytte til julegardiner eller om kvalitetsforskjeller mellom Omo og Blenda.

Jeans er kult! *hipp og trendy og følger med i tiden*

Gjest Elextra
Skrevet

Ser ut som den kun er Oslo, København og Stockholm som har Koma, ja.. Men ser ut som de har fine bukser :)

Kikket på linken, men tror nok det finnes flere forhandlere enn de som står der. Det henvises antakelig til rene Whyred-butikker, som vel neppe finnes i Oslo. Er du veldig interessert kan du jo skrive dem en mail og spørre :).

Skrevet

Har du sett etter på mango hva de har? Det er mitt beste tips. Hvis du ikke er 50 år.

Hvis ikke man er 50... Nå var jeg inne på Mangoshop.com - hva var det der som ikke jeg kan bruke om et par år, tro?

Gjest togli
Skrevet

Kikket på linken, men tror nok det finnes flere forhandlere enn de som står der. Det henvises antakelig til rene Whyred-butikker, som vel neppe finnes i Oslo. Er du veldig interessert kan du jo skrive dem en mail og spørre :).

Jeg har aldri hørt om merket før, så da var jeg spent på hvordan de ser ut. Kanskje jeg mailer dem :)

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis ikke man er 50... Nå var jeg inne på Mangoshop.com - hva var det der som ikke jeg kan bruke om et par år, tro?

Haha, tenkte noe lignende.

Når det er sagt er det masse ungdomsklær jeg ikke kan/vil bruke, så kan godt hende det stemmer når det gjelder meg *s*

Skrevet

Haha, tenkte noe lignende.

Når det er sagt er det masse ungdomsklær jeg ikke kan/vil bruke, så kan godt hende det stemmer når det gjelder meg *s*

Jo,- en i typisk fjortisbutikk er det ikke mye jeg finner som jeg ville brukt - men jeg syntes ikke denne Mango så sånn ut...

Skrevet

Jeg trodde det skjedde drastiske ting med klesstilen akkurat i det året man bikket over 50 tallet.

Skrevet

Jo,- en i typisk fjortisbutikk er det ikke mye jeg finner som jeg ville brukt - men jeg syntes ikke denne Mango så sånn ut...

Mango er billig og de har relativt små størrelser.

Skrevet

Hva er det du sier... :(

Skrevet

Mango er billig og de har relativt små størrelser.

Har de lange bein på jeansen - 36 tommer

Skrevet

Hva er det du sier... :(

Okeida, jeg trekker uttalelsen... Det var dumt sagt. Det jeg mente var at jegharikkepeilingpåhvaslagsklærdulikerogbutikkenhar kanskjeenstilsomikkepasserdeghvisatte...ting.

Skrevet

Har de lange bein på jeansen - 36 tommer

Hm. Har ikke peiling på hvor langt 36 tommer er. men de passer meg.

Skrevet

Okeida, jeg trekker uttalelsen... Det var dumt sagt. Det jeg mente var at jegharikkepeilingpåhvaslagsklærdulikerogbutikkenhar kanskjeenstilsomikkepasserdeghvisatte...ting.

Hehe, men stygge bukser finnes overalt, uansett merke ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...