Gå til innhold

Sosial fobi - blå valium

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter av sosial fobi og har bl.a prøvd lykkepiller uten godt resultat. Nå har det seg slik at jeg føler at jeg kun trenger veldig back up i spesielle situasjoner, som er sosiale situasjoner jeg må være med på men som jeg alltid unngår. Nå er jeg i en fase der jeg skal bli kjent med venner og familie til typen min, og det er alltid her det skjærer seg mellom meg og mine forhold, fordi jeg aldri klarer å si et ord i slike sammenkomster dersom jeg i det hele tatt klarer å dra da. Men i dag er jeg lykkelig, skulle møte noen familiemedlemmer av han i går, og jeg hadde fått tak i en blå valium, og var bare nødt til å prøve det for i det hele tatt ikke dumme meg helt ut. Og det funka, jeg var avslappa og klarte å prate litt:) Det er en bragd for meg altså. Men det jeg tviler sterkt på er at en lege vil komme til å skrive ut noe blå valium til meg. Har tatt opp dette problemet med leger før,men jeg har aldri fått noe medisiner mot dette. Lykkepillene har jeg også fått gjennom kjente. Men jeg tenker jo ikke å ta disse valuimene ofte, kun i slike situasjoner til jeg blir litt mere kjent med dem. Hvordan skal jeg forklare dette godt nok for en lege? Tro meg, jeg har prøvd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32953-sosial-fobi-bl%C3%A5-valium/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk Valium og Sobril av min psykiatr nettop for å kunne slappe av i vanskelige situasjoner. Men for meg fungerte det ikke. Jeg ble bare søvnig av valium.

Det at du ikke har fått noe respons når du har tatt opp problemene dine med lege, betyr kanskje at du bør prøve en annen lege. Det du bør be om, er henvisning til en psykolog eller psykiatrisk poliklinikk for utredning av din sosiale fobi. Å få en neve Valium vil ikke løse problemene.

Det høres litt merkelig ut at du har fått "lykkepiller" av noen kjente, og at du kan si at de ikke virker. "Lykkepiller", dvs. antidepressiva av typen SSRI, er medisiner som må brukes over lang tid (kanskje flere måneder) før de virker mot angst (sosial angst). Dette er også medisiner som man ikke kan "hoppe" av og på uten videre pga. bivirkninger.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg fikk Valium og Sobril av min psykiatr nettop for å kunne slappe av i vanskelige situasjoner. Men for meg fungerte det ikke. Jeg ble bare søvnig av valium.

Det at du ikke har fått noe respons når du har tatt opp problemene dine med lege, betyr kanskje at du bør prøve en annen lege. Det du bør be om, er henvisning til en psykolog eller psykiatrisk poliklinikk for utredning av din sosiale fobi. Å få en neve Valium vil ikke løse problemene.

Det høres litt merkelig ut at du har fått "lykkepiller" av noen kjente, og at du kan si at de ikke virker. "Lykkepiller", dvs. antidepressiva av typen SSRI, er medisiner som må brukes over lang tid (kanskje flere måneder) før de virker mot angst (sosial angst). Dette er også medisiner som man ikke kan "hoppe" av og på uten videre pga. bivirkninger.

Kan ikke si det bedre enn rodell :-)

jo,jeg gikk på lykkepiller i et halvt år, fikk henvisning av en med. stud som hadde viss peiling. Har gått til psykolog i samme tidsrom, men dette hjalp ingenting. Kun denne valiumen hjalp meg, og jeg hadde blitt glad om jeg kunne fått litt hjelp i slike håpløse situasjoner!

Gjest aughii

Hei

Blå Valium er ikke godkjent for bruk i Norge, fordi de er dobbelt så sterk, som de sterkeste som er registret for bruk i Norge.

Er man ikke vant til å ta Valium, vil en slik blå (10mg Valium) virke nærmest berusende, og sosial angst vil dermed forsvinne. Ingen god og vedvarende løsning ;P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...