Gå til innhold

Slankemiddelet Alli

Anbefalte innlegg

Onsdag1365380628
Skrevet

Søk på Xenical så får du sikkert noen treff. Alli er det samme, bare litt svakere.

Gjest erfaringer
Skrevet
  Onsdag skrev (På 29.5.2009 den 10.52):

Søk på Xenical så får du sikkert noen treff. Alli er det samme, bare litt svakere.

Det vet jeg. Men jeg lurte på erfaringer med Alli, ikke Xenical. Det er ulike doser så derfor lurer jeg på effekten.

Gjest ikke verdt penga!
Skrevet
  erfaringer skrev (På 29.5.2009 den 10.53):

Det vet jeg. Men jeg lurte på erfaringer med Alli, ikke Xenical. Det er ulike doser så derfor lurer jeg på effekten.

for meg virket det ikke,for jeg spiser ikke mer fett enn nødvendig,og det er fett-opptaket pillene hindrer.

hjelper ikke hvis man er tjukk grunnet hormon-sykdommer e.l.

Skrevet
  ikke verdt penga! skrev (På 29.5.2009 den 14.08):

for meg virket det ikke,for jeg spiser ikke mer fett enn nødvendig,og det er fett-opptaket pillene hindrer.

hjelper ikke hvis man er tjukk grunnet hormon-sykdommer e.l.

Kan jeg spørre om det er dyrt? Det står ikke pris enda på Felleskatalogens internetside.

Onsdag1365380628
Skrevet
  muskath skrev (På 29.5.2009 den 14.13):

Kan jeg spørre om det er dyrt? Det står ikke pris enda på Felleskatalogens internetside.

Så det på apoteket igår, å det var enten 399 eller 499 det kostet. Ganske dyrt ja.

Gjest ikke noe særlig
Skrevet

Jeg har ikke prøvd det selv, men ei venninne av meg prøvde seg på disse.

Hun gikk vel litt ned i vekt, men hun ble så dårlig i magen og dreit bokstavelig talt i buksa, for å si det sånn.

Hun holdt ikke ut i det lange løp og sluttet etter kort tid.

Alt fettet som skilte seg ut gjorde at hun ikke klarte å holde på avføringen og det bare rant av seg selv, ikke særlig behagelig.

Nå vet ikke jeg mye om ditt kosthold, men hvis jeg skal ytre min mening om dette, så ville ikke jeg anbefalt denne typen tabletter.

Jeg tror generelt at nordmenns kosthold ikke er så problematisk hva angår fett.

Det er vel heller alt det vi får i oss av karbohydrater, iform av brød, pasta, poteter og ikke minst søtsaker.

Disse tablettene virker ikke mot dette utfra den kunnskapen jeg har.

Jeg ville heller anbefalt deg å melde deg inn i f.eks vektklubben på VG. Der får du god veiledning i hovrdan du skal sette sammen et måltid for å få god balanse i kostholdet, uten at du trenger å gå på en typisk slankekur.

Det er litt arbeid i starten med å registrere hva du spiser, men du får fort rutinen i det.

En god balanse i kostholdet vil også gjøre at f.eks søtsuget minker og dermed også er virknigsfullt på lang sikt.

Jeg hadde veldig god nytte av dette og har holdt vekten min stabil i over 3 år nå, etter endt medlemskap.

Ikke er det særlig dyrt heller, ca. 300 kr for 3 mnd

Skrevet
  ikke noe særlig skrev (På 29.5.2009 den 20.36):

Jeg har ikke prøvd det selv, men ei venninne av meg prøvde seg på disse.

Hun gikk vel litt ned i vekt, men hun ble så dårlig i magen og dreit bokstavelig talt i buksa, for å si det sånn.

Hun holdt ikke ut i det lange løp og sluttet etter kort tid.

Alt fettet som skilte seg ut gjorde at hun ikke klarte å holde på avføringen og det bare rant av seg selv, ikke særlig behagelig.

Nå vet ikke jeg mye om ditt kosthold, men hvis jeg skal ytre min mening om dette, så ville ikke jeg anbefalt denne typen tabletter.

Jeg tror generelt at nordmenns kosthold ikke er så problematisk hva angår fett.

Det er vel heller alt det vi får i oss av karbohydrater, iform av brød, pasta, poteter og ikke minst søtsaker.

Disse tablettene virker ikke mot dette utfra den kunnskapen jeg har.

Jeg ville heller anbefalt deg å melde deg inn i f.eks vektklubben på VG. Der får du god veiledning i hovrdan du skal sette sammen et måltid for å få god balanse i kostholdet, uten at du trenger å gå på en typisk slankekur.

Det er litt arbeid i starten med å registrere hva du spiser, men du får fort rutinen i det.

En god balanse i kostholdet vil også gjøre at f.eks søtsuget minker og dermed også er virknigsfullt på lang sikt.

Jeg hadde veldig god nytte av dette og har holdt vekten min stabil i over 3 år nå, etter endt medlemskap.

Ikke er det særlig dyrt heller, ca. 300 kr for 3 mnd

''Jeg tror generelt at nordmenns kosthold ikke er så problematisk hva angår fett. Det er vel heller alt det vi får i oss av karbohydrater, iform av brød, pasta, poteter og ikke minst søtsaker. Disse tablettene virker ikke mot dette utfra den kunnskapen jeg har.''

Det stemmer nok. Min store fiende er også karbohydrater/sukker. Og da hjelper jo ikke disse pillene i det hele tatt. Jeg tok 1 pille - leste om alle de farlige bivirkningene - og lot dem ligge. Ingenting skjedde da jeg tok den - og det betyr vel at jeg ikke spiser mye fett, antar jeg. Og det kan stemme :-)

Skrevet
  Colette skrev (På 29.5.2009 den 20.40):

''Jeg tror generelt at nordmenns kosthold ikke er så problematisk hva angår fett. Det er vel heller alt det vi får i oss av karbohydrater, iform av brød, pasta, poteter og ikke minst søtsaker. Disse tablettene virker ikke mot dette utfra den kunnskapen jeg har.''

Det stemmer nok. Min store fiende er også karbohydrater/sukker. Og da hjelper jo ikke disse pillene i det hele tatt. Jeg tok 1 pille - leste om alle de farlige bivirkningene - og lot dem ligge. Ingenting skjedde da jeg tok den - og det betyr vel at jeg ikke spiser mye fett, antar jeg. Og det kan stemme :-)

Jeg slet også med et enormt søtsug, men dette endret seg drastisk da jeg la om kostholdet.

Det har noe med at man klarer å holde blodsukkeret stabilt, slik at man ikke får "kick" og dermed tyr til søtt.

Jeg spiste/og spiser fortsatt ingen lettprodukter. Ris/pasta/poteter og lyst brød spiser jeg og så fortsatt, men har en litt annen fordeling på tallerkenen min.

Jeg har minket andelen av disse matvarene og de utgjør ca. 100 gr på tallerkenen min. Jeg spiser f.eks en kyllingfilet, et stykke laksefilet/kotelett og så lesser jeg på med grønnsaker/salat.

Jeg bruker mye olivenolje på salaten, pesto, nøtter, oliven osv. Alt dette inneholder mye fett, men riktig type og jeg begrenser også bruken.

Som mellommåltid spiser jeg mye grønt, f.eks sukkererter, agurk som jeg skjærer i staver og dypper i youghurt naturell som jeg drysser litt salt på.

Jeg kan også fylle et slikt rullekebabbrød med f.eks salat, reddik og smører et tynt lag med naturell smøreost inni. Jeg bruker salt på det meste jeg spiser.

Hvis jeg har lyst på søtt, tar jeg en ss rosiner, bittelitt hakkede nøtter og blander med youghurt naturell eller kesam evt. også div. frukt i terninger. River bittelitt mørk sjokolade over. Dette døyver søtsuget og samtid er det "sunt" søtt.

Cluet er å få i seg mye såkalte trege karbohydrater, dette er i alt som er grønt. Man velger f.eks pære foran eple, da pære har mer fiber og mindre fruktose enn eple.

Jeg spiser også vanlig grovt knekkebrød med bare salatbladet og tomat/agurk/paprika hvis jeg får lyst på noe innimellom.

Bønner og linser er også bra å spise, jeg er ikke veldig glad i mye kjøtt, spiser ikke svinekjøtt.

Jeg erstatter ofte kjøttet med bønner, da dette er veldig mettende og samtidig rikt på proteiner.

Jeg er veldig sløv og trøtt om vinteren, og jobber mye på den tiden.

Merket veldig godt at energinivået og humøret mitt steg betraktelig når jeg la om kostholdet.

Kjenner veldig godt om jeg faller tilbake til gamle synder, f.eks i tider med mye overtid m/div. fastfood mat osv. at dette har en veldig negativ innvirkning på min fysiske og psykiske form.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...