Gå til innhold

Yes! Is-advarselen jeg trengte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må jeg fortelle faren min. Han har guffet i seg tonnevis med is og andre desserter med fløte, etter at varene ble alminnelig tilgjengelige etter krigen.

Han er 88 år, slank og i svært mye bedre form enn andre på samme alder.

(Jada, jeg vet at dette ikke beviser hvor farlig det er.)

candyqueen_83
Skrevet

Det var vel ikke akkurat så veldig nytt. Artikkelen får ikke meg fra å spise is hvertfall

Gjest Elextra
Skrevet

En bombe at kombinasjonen sukker og fett var usunn, altså...

Vel, jeg har spist masse is i mitt liv og har kanskje (etterhvert) et par kilo til overs, men er ellers uvanlig sunn og frisk *S*

Gjest is er godt i varmen:)
Skrevet

finnes jo is med bare sukker,ikke fett...saftis er jo mer kjølende også synes jeg:)

Gjest Sverdfrid
Skrevet

Det er da ikke noe nytt hvordan sukker kombinert med fett virker på kroppen. Dette skrev Fedon Lindberg om i bøkene sine for flere år siden.

Men... alt med måte, sier nå jeg.

Skrevet

Jeg hadde ikke noe ønske om å vite dette. Hadde planer om å nyte is med god samvittighet i sommer.

Skrevet

Ja, heldigvis :-) Som disse useriøse tabloidavisene elsker å skremme vettet av oss, og ta fra oss absolutt alt som heter gleder.

De om ikke røyker/drikker/ drikker kaffe/ og nå også lar være å spise iskrem bl.a. - de dør. Mens alle andre - lever evig:-)

Gjest Youghurtis
Skrevet

http://www.kk.no/778880/lyst-paa-noe-digg

Ingen sommer uten is!

Visst kan du spise is. Gå for yoghurtis. Den trenger nemlig ikke sukker for å smake godt. Bland med frukt, og du har et godt snackmåltid.

Appelsin-yoghurtis:

1 stk. banan

0,5 dl appelsinjuice med fruktkjøtt

2 stk. eggeplommer

0,5 dl honning

3 dl matyoghurt, eller Biola naturell yoghurt

1 dl kremfløte

1 ss sitruslikør

Skrell og mos bananen. Tilsett juice, eggeplommer, honning og matyoghurt.

Visp fløten til stiv krem, rør den også i blandingen. Smak evt til med sitruslikør. Hell blandingen i en form og dekk til med plast. Frys isen i minst 4 timer.

La den stå i kjøleskap for å mykne i 30-40 min, før du servererden med fruktsalat.

Ispinner trenger heller ikke å være usunt, se bare her:

Yoghurt-ispinner:

1 beger fruktyoghurt med bær

Fyll yoghurt i ispinneformer eller tomme yoghurtbegre. Legg dem i fryseren og overrask barna og kjæresten med en frisk yoghurt-is.

Appelsin-is med mørk sjokolade:

6-8 søte appelsiner

50 gram mørk sjokolade, helst 70% kakao

Ispinneformer

Sett de tomme ispinneformene i fryseren. Press appelsinene og sil eller plukk bort eventuelle steiner. Litt fruktkjøtt er bare godt i. Smelt sjokoladen i vannbad. Tøm litt sjokolade i hver ispinneform og rull dem rundt så sjokoladen fordeler seg. Det skal bare være et tynt lag. Sett formen tilbake i fryseren til sjokoladen er frossen. Hell i appelsinsaften, sett i pinnene og sett det hele i fryseren. Ispinnene blir veldig friske, og kombinasjonen appelsin og mørk sjokolade er veldig god. Synes du det blir litt for lite søtt, kan du bruke littegrann sukker, et par teskjeer honning eller litt søtningsmiddel.

Skrevet

For noen har vel dette ikke så mye å si, men for folk med fordøyelsesykdom kan det være veldig interessant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...