Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du på at astma/allergi kan gi så store pusteproblemer at en stor del av sommeren må tilbringes innendørs?

Skrevet

Hvis plagene er så store, så må man skifte til annen medisin.

Kan det være at dette er litt psykisk, Orio? At det er enklest å være hjemme, og at du slipper å gå ut?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1243619378' post='4157631]

Hvis plagene er så store, så må man skifte til annen medisin.

Kan det være at dette er litt psykisk, Orio? At det er enklest å være hjemme, og at du slipper å gå ut?

Jeg sa ikke at det gjelder meg selv.

Gjest høstløv
Skrevet

Ja, men det har bare en hensikt hvis huset samtidig blir utstyrt med filter for filtrering av all luft som kommer inn i huset.

Skrevet

Ja, men det har bare en hensikt hvis huset samtidig blir utstyrt med filter for filtrering av all luft som kommer inn i huset.

Men du tror på at plagene kan være så ille? Det er ikke nødvendigvis den det gjelder som overdriver/bruker det som unnskyldning for å slippe å være ute?

Det praktiseres et strengt lufteregime i den verste perioden, og vinduene er utstyrt med pollenfilter.

Skrevet

Jeg sa ikke at det gjelder meg selv.

Sorry.

Men som høstløv sier; det skal noe til for at det blir troverdig.

Gjest høstløv
Skrevet

Men du tror på at plagene kan være så ille? Det er ikke nødvendigvis den det gjelder som overdriver/bruker det som unnskyldning for å slippe å være ute?

Det praktiseres et strengt lufteregime i den verste perioden, og vinduene er utstyrt med pollenfilter.

For at det har noen hensikt, må pollenfiltrene skiftes eller rengjøres jevnlig. og alle andre luftinntak i huset må være stengt, all luft som kommer inn, må filtreres.

En kan ikke bare sette seg til inne i et alminnelig hus og si at nå blir jeg ikke utsatt for pollen. En som er så sterkt angrepet av pollenallergi, må ta mange grep for å slippe unna pollen i den verste sesongen.

Noe annet en kan gjøre er å montere filter i luftinntaket på bilen, og alltid kjøre med vinduene igjen. Noen kan bruke maske når de går ute i pollensesongen.

Hvis slike tiltak er iverksatt, så vil jeg tro på det du spurte om.

Skrevet

Hvorfor skulle jeg ikke tro det?

Jeg regner med at det ikke er så veldig mange som frivillig ville ha brukt sommeren innendørs...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...