Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I Februar 2001 fikk jeg diagnosen Ulcerøs Colitt, og jeg går fremdeles på Pentasa 500 Mg.(8 stk. pr. dag) for denne sykdom. I tillegg til dette har jeg Bechterew, som jeg brukte Celebra for. Nå har jeg fått beskjed av legen om å slutte straks med denne medisinen. Jeg må vente til jeg har vært bra i 5 mnd. av UC, før jeg kan bruke Celebra igjen. Hvorfor er det slik? Jeg har ufattelige store smerter i forb. med Bechterewen, og jeg lurer også derfor på om det er noen annen ufarlig medisin jeg kan ta.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32965-bechterewsulcer%C3%B8s-colitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg beklager at jeg ikke får sjekket dette idag da jeg ikke har tilgang til medikamentoversikten. Hvis du legger inn spørsmålet (eller en påminnelse til meg) på nytt vil jeg forsøke å gi deg et svar på mandag eller tirsdag.

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg beklager at jeg ikke får sjekket dette idag da jeg ikke har tilgang til medikamentoversikten. Hvis du legger inn spørsmålet (eller en påminnelse til meg) på nytt vil jeg forsøke å gi deg et svar på mandag eller tirsdag.

Jeg har snakket med produsenten som opplyser at det ikke synes å være problemer knyttet til å bruke Pentasa og Celebra sammen eller av personer med Ulcerøs kolitt.

Jeg foreslår at du kontakter legen din og spør om hvorfor han mener du bør vente med å bruke middelet. Kanskje dere har snakket forbi hverandre eller legen har en klok begrunnelse som jeg overser. Han kjenner jo tross alt din situasjon best.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...