Gå til innhold

Spania og priser

Anbefalte innlegg

juju1365380634
Skrevet

Skal til syd Spanias kyst i sommer. Tenkte å fornye garderoben noe mens jeg er der. Så jeg lurer på vilket prisnivå klær ligger på. Og om utvalget av klær/sko er bra i mindre byer som San Pedro.

Gjest xbellax
Skrevet

Kjenner ikke til SP, prismessig er det noenlunde det samme i de største byene. Alt er blitt dyrere i Spania de siste årene, unntaket er mat/drikke som fortsatt er langt under norske priser.

Skrevet

Gjennom juli og august er det i alle fall salg overalt i Spania, Rebajas som de kaller det. Jeg har gjort mange gode kjøp, men man må jo følge lommeboka der som alle andre steder. Det gjelder vel å lete litt, og er man glad i shopping og har tålmodighet med butikker, kan man vel finne litt av hvert.

Erfaringsmessig finner jeg selv mest av det jeg liker på Berscha, Zara og Stradivarius.

Gjest togli
Skrevet

I San Pedro har jeg ikke vært, men det er nok like mye salg der som andre steder langs solkysten i sommerferien.

Jeg pleier alltid å kjøpe endel klær når jeg er der nede og liker nok best Stardivarius og Berscha. Zara har også masse fint og der er mye billigere enn på Zara i Norge!

Ofte synes jeg de har flotte skinnjakker (ikke ekte skinn) til en billig penge og dongeribukser pleier å være billige og bra :)

Ta en tur innom et marked og kjøp f.eks. BH'er og vesker. BH'ene er kjempebillige og i god kvalitet (vet ikke om det er lurt å kjøpe dersom du trenger spesialstørrelser). Veskene er også flotte!

Noe jeg synes er spennende med å shoppe i Spania er at de ofte er rundt et år tidligere ute enn oss mht mote, så det jeg kjøpte i Spania ifjor er hypermoderne her i Norge i år;)

God tur:)

Gjest togli
Skrevet

Kjenner ikke til SP, prismessig er det noenlunde det samme i de største byene. Alt er blitt dyrere i Spania de siste årene, unntaket er mat/drikke som fortsatt er langt under norske priser.

Er mat og drikke egentlig langt under norske priser nå? Jeg føler prisene også på mat og drikke har gått mye opp de to siste årene?

Gjest xbellax
Skrevet

Er mat og drikke egentlig langt under norske priser nå? Jeg føler prisene også på mat og drikke har gått mye opp de to siste årene?

Ja jeg synes det, enig med deg i at det blir stadig dyrere også der men om man unngår de verste turist-restaurantene og heller går der hvor lokalbefolkningen går (som også, som regel, også har den beste maten!) ligger det enda godt under hva norge gjør.

Gjest togli
Skrevet

Ja jeg synes det, enig med deg i at det blir stadig dyrere også der men om man unngår de verste turist-restaurantene og heller går der hvor lokalbefolkningen går (som også, som regel, også har den beste maten!) ligger det enda godt under hva norge gjør.

Ja, det skal jeg være enig i!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...