Gå til innhold

Sort enke

Gjest Grunn til bekymring ?

Anbefalte innlegg

Gjest Grunn til bekymring ?
Skrevet

I dag såg jeg en edderkopp med en svart kropp. Den hadde et beinspenn på 5-6 cm og sprang fort så jeg fikk bare sett litt på den før den forsvant og jeg er redd at det kanskje var en sort enke jeg såg, for kroppen liknet veldig. Det kommer en del slike til Norge hvert år har jeg lest og jeg ble litt redd for at jeg har en slik i huset.

Gjest jommen
Skrevet

Jeg tror ikke det er noen grunn til bekymring i det hele tatt.

Gjest togli
Skrevet

Det høres ut som den man kaller "kjelleredderkopp"(?). De er skikkelig store, svarte og ekle *iiikkk*

(Jeg hadde forøvrig flytta ut hvis jeg så en sånn i mitt hus :-/)

Skrevet

Søskenbarnet til den du så bodde hos oss her for et par år siden. Jeg holdt på å få hjerteinfarkt da jeg så beistet, virkelig! Grøss....

Gjest mallet
Skrevet

Høres ut som det som heter stor kjelleredderkopp. Veldig vanlig, helt ufarlig, men stor og skummel å se på ;)

brilleslangen
Skrevet

ene søstera mi bodde i en liten leilighet som var bygd i forbindelse med en garasje og det krydde av slike store svarte edderkopper i leiligheten. det var kjelleredderkopper, helt ufarlige men veldig ufyselige. Ho brukte et slikt apparat som sender ut lyd som ikkeer hørbart for mennesker men som skal holde mus og insekter borte. I følge ho virket det, for edderkoppene forsvant.

Skrevet

fysj, hadde svimt av om jeg så en slik. har edderkopp fobi.. :/

Skrevet

Jeg mener at sort enke ikke er så stor.. Så på eddekopp-program på Discovery her om dagen, og da var de i hvert fall ikke så store. :) Også har de en rød flekk på kroppen.

Det er lite sannsynlig at det er en sort enke uansett.. det kan jo forekomme, men liten sjans. Det er nok kjelleredderkopp som flere her sier.. På hytta i kjellertrappa bor det en hel familie med sånne. :) De er mer redd deg enn du for dem. De stikker under trappa med en gang jeg går ned der, men vil tro det blir som et vepsestikk hvis en av de skulle bite.

Der jeg bodde før hadde jeg husedderkopper, de var ikke særlig pene de heller. Grå og store, og superraske.. *æsj* De gjemte seg i kroker og kriker, og fikk jeg tak i en fanget jeg den i et glass og kasta den i do. Ikke særlig hyggelig med sånne "gjester" med som jeg sa er de ofte reddere for oss enn vi (burde være) er for dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...