Gå til innhold

Trønder...

Anbefalte innlegg

Gjest Fioletta
Skrevet

Vel, jeg jobber i butikk, og skulle ekspedere en trønder med motorsykkelhjelm på hodet. Han begynte å momle noe greier bak hjelmen da han skulle betale. Jeg lurte da på hva han prøvde å si. Han snakket litt høyere, men jeg fikk fortsatt ikke tak i det han sa. "ehh.. hæ?" litt flau over at jeg måtte spørre for andre gang. Da slenger han et coop-kort på disken og sier surt"du sier ikke 'hæ' til en trønder". I tillegg til at han omtrent slenger pengene i fjeset på meg. Jeg skjønte da at han prøve å spørre om vi hadde noen form for rabatkort.

Men saken er den at jeg har ikke problem med å forstå trøndere, men jeg har problem med å forstå folk som mumler eller snakker utydelig.

Er det akseptabelt å kjefte ut folk som ikke får tak i det du sier?

Det er så kjedelig når noen liker å ødelegge dagen til folk.. :|

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Hvorfor sier man ikke hæ til en trønder?????

Gjest togli
Skrevet

Han hadde tydeligvis problemer, så jeg synes ikke du skal ta deg nær av dette! Le heller av at det faktisk finnes sure trøndere også ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

De gangene jeg har hørt "du sier ikke hæ til en trønder", så har det vært i humoristisk sammenheng. (Og jeg aner ikke hvor det stammer fra.)

Så mulig denne fyren var sur (med mindre han hadde en sær form for sarkastisk humor), men uttrykket er ganske vanlig, sånn at det blir ikke det samme som om en østlending hadde sagt "du sier ikke hæ når jeg snakker til deg!".

Forøvrig synes jeg det er en uting at motorsyklister/mopedister beholder hjelmen på når de går inn for å betale. Med såpass mange ran av bensinstasjoner og småkiosker bør det vel være nok til å kunne utløse små panikkanfall bak disken. Jeg så en gang på døra til en bensinstasjon, at folk bes om å ta av seg hjelmen før de går inn, av hensyn til betjeningen. Det synes jeg var veldig bra.

brilleslangen
Skrevet

Hvorfor sier man ikke hæ til en trønder?????

lurer jeg også på

Skrevet

akseptabelt er det ikke, men det er de som gjør det. jeg ble skjelt ut med nesten ropestemme en gang jeg ikke forsto hva en mann jeg skulle veilede sa. han spurte om jeg var dum og om jeg ikke snakka norsk osv. kundene rundt ham så ganske forskrekka ut og holdt seg på avstand. fikk litt noia for den kunden neste gang han kom tilbake, men han har vært snill siden, så det var nok bare en ekstremt dårlig dag fra hans side.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...