Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å ja takk, har du ett til overs?

Jadda, er raus i dag :-)

AneM1365380603
Skrevet

Høres deilig ut :o) Jeg tror jeg har smakt den sorten før, men det er lenge siden.

Her går det i Rosemount Estate.

Skrevet

Jadda, er raus i dag :-)

Hmm, går det an å maile vin?

Skrevet

Hmm, går det an å maile vin?

Ja, men den blir litt tørrere, da...

Skrevet

Høres deilig ut :o) Jeg tror jeg har smakt den sorten før, men det er lenge siden.

Her går det i Rosemount Estate.

Rioja er en spansk region - mange gode viner...

(fordrakk meg en gang for leeeeenge siden på hvitvin, så her går det i rødvin...)

AneM1365380603
Skrevet

(fordrakk meg en gang for leeeeenge siden på hvitvin, så her går det i rødvin...)

Jeg kan ikke drikke hvitvin, for da går det unna. Det er som å drikke brus, og da går det rett i fletta. Jeg nøyer meg med litt til skalldyr om sommeren :)

Rødvin er noe annet :o)

Gjest majas mamma
Skrevet

Her er det akkurat omvendt. Jeg fikk litt for mye rødvin en gang ( tre glass ), sliten, småsulten + den uka....Har aldri vært så dårlig noen gang. Ungene prater fortsatt om den gangen mamma lå på dogulvet og spydde.

Har ikke vært full siden, og sverger til hvitvin!!

Skrevet

Mmmm!!! Bare vent til ungene er i seng :D

Skrevet

Ja, men den blir litt tørrere, da...

Hehe, knallbra!

Jeg tar gjerne litt jeg også, selv om jeg har fått litt til grillmaten allerede :-)

Skrevet

Her er det akkurat omvendt. Jeg fikk litt for mye rødvin en gang ( tre glass ), sliten, småsulten + den uka....Har aldri vært så dårlig noen gang. Ungene prater fortsatt om den gangen mamma lå på dogulvet og spydde.

Har ikke vært full siden, og sverger til hvitvin!!

En liten kommentar til rødvin og det å bli syk. Følg med på hvilken vin som gjør deg syk. Ofte er det slik at Franske viner gir deg kvalme pga. alt for mye garvesyre, garvesyren kommer av at stenene blir liggene for lenge i vinen før de siles ut, dette er meget vanlig for franske viner, i tillegg legges de på eikefat. I den senere tid bruker man aluminiumsfat som ikke fordler garvesyra på samme måte.

Mange blir tilnærmet forgiftet når de blander fransk vin med sopp.

Er du glad i vin så bør du holde deg unna franskproduserte eller viner fra land som frankrike har lært opp.

Det finnes mengder av viner fra spania, Italia, Australia, sør afrika, chile m.m. fler som har fyldige nydelige viner som ikke gir deg ubehag. Skål for en nydelig rødvin til grillmaten i solveggen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...