Gå til innhold

Hva ville du ha tenkt hvis...

Anbefalte innlegg

Gjest russ på 90 tallet
Skrevet

Noen hadde kalle navnet "Lynet" på deg i russetiden?

Negativt eller positivt?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Rask på avtrekkeren, impulsiv og rask i vendinga.

Hvorvidt dette er positive eller negative trekk vil det være delte meninger om.

hidi, the scorpion
Skrevet

For en gutt negativt, for en jente OK....

Gjest russ på 90 tallet...
Skrevet

For en gutt negativt, for en jente OK....

Jeg er en jente

mariaflyfly
Skrevet

Ironisk. At du f.eks aldri kom tidsnok.

Gjest xbellax
Skrevet

Hadde "lynet" i min klasse, det var slik flyfly sier -ironisk ment.

Skrevet

Rask på avtrekkeren, impulsiv og rask i vendinga.

Hvorvidt dette er positive eller negative trekk vil det være delte meninger om.

''Rask på avtrekkeren, impulsiv og rask i vendinga.''

Jeg ville tenkt at det var ment helt motsatt, at navnet var ironisk.

Skrevet

Det er vel i seg selv hverken negativt eller positivt. Kommer litt an på personligheten til den som får navnet. Hvis du er en veldig energisk, og kjapp person kan det være positivt ment. Hvis du er en litt tregere type, f.eks kommer mye for sent e.l. kan det være ironisk ment.

Så du har antagelig svaret selv....:-)

Gjest høstløv
Skrevet

Det kan være begge deler.

En kan bli kalt lynet fordi en er skarp og en kan bli kalt lynet fordi en er det motsatte, nemlig treig.

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert negativt på det.

Skrevet

Jeg ville ha tenkt ironisk. At vedkomende var litt treg i oppfattelsen.

brilleslangen
Skrevet

Jeg har forstått det slik at det er du selv som hadde kallenavnet lynet da du var russ på 90-tallet. ??(jeg tolket det dithen da noen mente det kunne ha forskjellig mening om det gjaldt jente eller gutt, og du svarte at du var jente lenger nede i tråden)

I såfall vil jeg be deg om ikke å tenke mer på det. Deter jo i såfall så lenge siden, og det trenger ikke bety noe som helst, for det er tross alt mange som skal ha navn og det er ikke alltid navnet stemmer overens med eller er ionisk ment i forhold til personlighet. Noen ganger velger man nok også russenavn fordi de er morsomme uten at det ligger noe mer bak enn det.

Skrevet

Jeg ville ha tenkt ironisk. At vedkomende var litt treg i oppfattelsen.

jeg også.. eller bare treg av seg.. somlete og litt vimsete.

Skrevet

Min erfaring er at slike navn i hovedsak er ironiske, altså at man egentlig mener "treiging". Men også at det ikke er noe å ta så ille opp.

Datteren min var russ nå i år og hadde et navn som antydet at hun ikke er noen solstråle, og det stemmer helt. Hun kan være ganske sarkastisk og har en skeptisk grunnholdning. Men selve navnet gikk altså i retning av "solskinnspiken".

Gjest Elextra
Skrevet

En av mine venninner hadde dette tidligere som et tilnavn, og da stort sett i positiv forstand - hun var utrolig rask med skole- (og senere studie-) arbeid, og fikk topp karakterer i alt! Hun hadde ørliten manglende forståelse av at andre trengte mer tid, men :-).

Som de andre sier har ironien siden det slått inn for fullt, og i dag kan tilnavnet tolkes på en rekket måter. En del doble betydninger kan tenkes, men jeg ville ikke tenkt på det som noe ensidig negativt, i hvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...