Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Noe som slår meg gang på gang her inne er at enkelte ofte bruker argumentet om at "motstanderen" kun sier dette for å være PK. Da ser man ingen verdi i det folk med motsatt mening hevder...

Jeg tror ikke folk svarer på ting her inne i forhold til hva de mener er PK eller ikke, men at de svarer det de faktisk mener. Det som gjør DOL polulært er at vi har ulike meninger og at man kan kjenne oppgittheten flomme over når folk har helt andre meninger enn en selv. Uten dette så hadde DOL blitt kjedelig;-)

Skrevet

Det var da voldstomt så PK du er i dag..

:))))))))

Gjest Lilje30
Skrevet

Jeg kom til å tenke på hun som hadde et innlegg om en svær elefant på soveromsveggen sin og "alle" dolere var enige om at dette var sært, stygt, teit o.s.v. Etter en del innlegg i negativ retning, kom det en inn her og syntes at det var litt morsomt e.l. Etter dette var det flere som turte å si noe positivt om denne elefanten. Det har vært flere slike type innlegg, der noen må bryte med hva flertallet mener før flere hevder noe motsatt.

Skrevet

Det med å beskylde motstanderen for å være PK er bare en hersketeknikk. Syns det er ganske typisk når enkelte debattanter her inne har kjørt seg litt fast og innser at argumentene ikke holder. Da tyr man til PK-argumentet.

Gjest togli
Skrevet

Det var da voldstomt så PK du er i dag..

:))))))))

Det er tross alt viktig å være PK ;-P

Gjest togli
Skrevet

Jeg kom til å tenke på hun som hadde et innlegg om en svær elefant på soveromsveggen sin og "alle" dolere var enige om at dette var sært, stygt, teit o.s.v. Etter en del innlegg i negativ retning, kom det en inn her og syntes at det var litt morsomt e.l. Etter dette var det flere som turte å si noe positivt om denne elefanten. Det har vært flere slike type innlegg, der noen må bryte med hva flertallet mener før flere hevder noe motsatt.

Helt enig!

Det er kanskje slik at noen ikke tør å skrive hva de mener før de vet at de har noen meningsfeller? Kanskje ikke så rart det blir sånn når folk har lett for å fly i strupen på hverandre ;)

Gjest togli
Skrevet

Det med å beskylde motstanderen for å være PK er bare en hersketeknikk. Syns det er ganske typisk når enkelte debattanter her inne har kjørt seg litt fast og innser at argumentene ikke holder. Da tyr man til PK-argumentet.

Enig!

Skrevet

Problemet nå for tiden er at det ikke er PK å være PK...

Skrevet

Nå peker du på noe jeg har tenkt på lenge, men ikke helt har klart å formulere.

Mine meninger følger ofte (men slett ikke alltid) de gjengse meninger, og om de er PK eller ikke, har jeg ikke tenkt så mye over. Men jeg skriver min mening om ett eller annet, enten flertallet er enig i den eller ikke, og tenker ikke på hva som er PK.

Nå er det vel også ofte slik at det nettopp er det de aller fleste mener som faktisk er det politisk korrekte - og jeg blir en smule oppgitt over at det skal være negativt å være nettopp politisk korrekt.

Skrevet

Nettopp, PK-argumentet, eller "sammen er vi sterke"-argumentet. Greit at en kanskje ikke trenger å være den 21 som skriver et innlegg med samme mening som de foregående 20 (der kan kanskje noen og enhver bli flinkere til å tenke seg om), men ofte er det slik at mange mener det samme om ting, og bare et mindretall mener noe annet...

Skrevet

Hehe - ja der sier du noe Lilje30. Og ikke kan jeg skjønne hvorfor det skulle gjøre noe å mene annerledes enn flertallet på et forum hvor man er anonym!?

Gjest Lilje30
Skrevet

Hehe - ja der sier du noe Lilje30. Og ikke kan jeg skjønne hvorfor det skulle gjøre noe å mene annerledes enn flertallet på et forum hvor man er anonym!?

Og ofte er det helt ukjente nick som svarer motsatt av horden.

Gjest togli
Skrevet

Problemet nå for tiden er at det ikke er PK å være PK...

Er det rart man blir forvirra? ;)

Gjest togli
Skrevet

Nå peker du på noe jeg har tenkt på lenge, men ikke helt har klart å formulere.

Mine meninger følger ofte (men slett ikke alltid) de gjengse meninger, og om de er PK eller ikke, har jeg ikke tenkt så mye over. Men jeg skriver min mening om ett eller annet, enten flertallet er enig i den eller ikke, og tenker ikke på hva som er PK.

Nå er det vel også ofte slik at det nettopp er det de aller fleste mener som faktisk er det politisk korrekte - og jeg blir en smule oppgitt over at det skal være negativt å være nettopp politisk korrekt.

Veldig enig i det du sier der :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Og ofte er det helt ukjente nick som svarer motsatt av horden.

nei, noen kjente svarer lett på tvers av horden.

Men du har rett i at andre ofte svarer ukjent- eller anonymt ala "mener jeg" e.l

Skrevet

Jeg tror det kan ha med "trender" å gjøre, og at man ser hva andre gjør og bli påvirka av det. F,eks tror jeg at autoritetspersoner her påviker hvordan andre svarer og hva som er godtatt.

Så blir ofte de "negative" eller kritiske svarene vektlagt mer en de nøytrale eller positive svarene.

Skrevet

Innlegget under kom feil.

Gjest togli
Skrevet

''Det er tross alt viktig å være PK ;-P – togli''

Hvorfor det?

Se http://skyggen.wordpress.com/2008/03/27/politisk-korrekthet/

Hvis du så smileyen bak det jeg skrev, så skjønte du at denne uttalelsen var ment ironisk ;-)

Interessant link du sendte:)

Det eneste jeg tenker kanskje ikke passer helt inn her inne, er dette:

''Politisk korrekte mennesker har gjerne liten vilje til å diskutere sak etter at de selv har fremmet sin propaganda. Brudd med det som regnes for politisk korrekt, uavhengig av definisjon, altså “politisk ukorrekt” blir ofte møtt på usaklig vis mest for å sabotere meningsmotstanderes ytringer og mulighet til å påvirke opinionen''

Her inne har jeg en følelse av at de som slenger ut av seg kommentarer om andre folks PK-meninger gjør det nettopp fordi de føler at flertallet kanskje har en annen holdning enn dem selv?

Uansett synes jeg det blir for dumt å beskylde folk for å være PK når de faktisk mener det de sier ;) Folk må mene hva de vil uten å få dette slengt etter seg...

synes

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...