Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg velger å sitere cathlins svar, fordi jeg tror det er slik hun sier. Dette handler egentlig ikke om å være PK.

''Jeg tror det kan ha med "trender" å gjøre, og at man ser hva andre gjør og bli påvirka av det. F,eks tror jeg at autoritetspersoner her påviker hvordan andre svarer og hva som er godtatt.

Så blir ofte de "negative" eller kritiske svarene vektlagt mer en de nøytrale eller positive svarene.''

Jeg følger ikke så mye med på diskusjoner om brystpanel (som antakelig er stygt nå fordi det ikke er in) eller klesmoter. Derimot leser jeg en del på forum for samliv. Og der blir jeg ofte ganske oppgitt over hvor unyanserte og lite reflekterte en del svarinnlegg er.

Hvorvidt folk tenker selv eller bare følger (den sterke) strømmen når det er "dump ham" ved alle tilløp til utroskap, skal være usagt. Uansett er det helt andre holdninger jeg møter i den virkelige verden.

Gjest togli
Skrevet

Jeg velger å sitere cathlins svar, fordi jeg tror det er slik hun sier. Dette handler egentlig ikke om å være PK.

''Jeg tror det kan ha med "trender" å gjøre, og at man ser hva andre gjør og bli påvirka av det. F,eks tror jeg at autoritetspersoner her påviker hvordan andre svarer og hva som er godtatt.

Så blir ofte de "negative" eller kritiske svarene vektlagt mer en de nøytrale eller positive svarene.''

Jeg følger ikke så mye med på diskusjoner om brystpanel (som antakelig er stygt nå fordi det ikke er in) eller klesmoter. Derimot leser jeg en del på forum for samliv. Og der blir jeg ofte ganske oppgitt over hvor unyanserte og lite reflekterte en del svarinnlegg er.

Hvorvidt folk tenker selv eller bare følger (den sterke) strømmen når det er "dump ham" ved alle tilløp til utroskap, skal være usagt. Uansett er det helt andre holdninger jeg møter i den virkelige verden.

Det er klart man blir påvirket av trender, men det betyr ikke at man ikke mener det man mener;)

Poenget mitt var å få fram at jeg ikke synes så mye om at når man er uenig i andres meninger, så beskylder man dem for å mene dette bare for å være PK ;)

(Steik for ei snål setning, men håper jeg fikk fram hva jeg mente? ;-))

Skrevet

Det er klart man blir påvirket av trender, men det betyr ikke at man ikke mener det man mener;)

Poenget mitt var å få fram at jeg ikke synes så mye om at når man er uenig i andres meninger, så beskylder man dem for å mene dette bare for å være PK ;)

(Steik for ei snål setning, men håper jeg fikk fram hva jeg mente? ;-))

''Poenget mitt var å få fram at jeg ikke synes så mye om at når man er uenig i andres meninger, så beskylder man dem for å mene dette bare for å være PK ;)''

Det er vel aldri moro å bli beskyldt for å være en værhane eller en som dilter etter andre, men det kan jo være at de som hevder dette virkelig mener det.

Og du sier jo selv at uten uenighet blir det kjedelig. Dette er jo også en form for uenighet.

Gjest togli
Skrevet

''Poenget mitt var å få fram at jeg ikke synes så mye om at når man er uenig i andres meninger, så beskylder man dem for å mene dette bare for å være PK ;)''

Det er vel aldri moro å bli beskyldt for å være en værhane eller en som dilter etter andre, men det kan jo være at de som hevder dette virkelig mener det.

Og du sier jo selv at uten uenighet blir det kjedelig. Dette er jo også en form for uenighet.

Ok :)

Skrevet

Hvis du så smileyen bak det jeg skrev, så skjønte du at denne uttalelsen var ment ironisk ;-)

Interessant link du sendte:)

Det eneste jeg tenker kanskje ikke passer helt inn her inne, er dette:

''Politisk korrekte mennesker har gjerne liten vilje til å diskutere sak etter at de selv har fremmet sin propaganda. Brudd med det som regnes for politisk korrekt, uavhengig av definisjon, altså “politisk ukorrekt” blir ofte møtt på usaklig vis mest for å sabotere meningsmotstanderes ytringer og mulighet til å påvirke opinionen''

Her inne har jeg en følelse av at de som slenger ut av seg kommentarer om andre folks PK-meninger gjør det nettopp fordi de føler at flertallet kanskje har en annen holdning enn dem selv?

Uansett synes jeg det blir for dumt å beskylde folk for å være PK når de faktisk mener det de sier ;) Folk må mene hva de vil uten å få dette slengt etter seg...

synes

''Her inne har jeg en følelse av at de som slenger ut av seg kommentarer om andre folks PK-meninger gjør det nettopp fordi de føler at flertallet kanskje har en annen holdning enn dem selv?

Uansett synes jeg det blir for dumt å beskylde folk for å være PK når de faktisk mener det de sier ;) Folk må mene hva de vil uten å få dette slengt etter seg...''

Enig. Det blir for lettvint å slenge av seg at meningene til dolerne bare sies fordi det er PK å si det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...