Gå til innhold

Vedvarende kvalme etter tivoli...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt flaut, men spør o kloke DOL-hoder likevel. Noen som har opplevd det eller kan forstå hvorfor?

Hadde _en_ runde i tekoppene i går etter sterk overtalelse fra min niese. Ble skikkelig kvalm underveis, og satt vel ikke direke avspent under turen. Men kvalmen har ikke gått over. Den har vært verre i dag enn i går. Den er bare borte når jeg spiser.

Er ikke dårlig i magen på noen måte, ikke hodpine, ikke svimmel. Litt stiv i skuldre og nakke, men ikke veldig. Hjelper ikke å myke opp musklene. Konstant småkvalm, bølger av veldig kvalm men ikke kastet opp så langt. (nå skal det sies at jeg ikke kaster opp før jeg _må_ ).

Noen som skjønner noe? Har iallfall lært at tivoli ikke er noe for gamle damer, sukk!!

Gjest bikku
Skrevet

Selv om du ikke er svimmel, så tenker jeg umiddelbart på om det kan være krystaler inne i buegangene i ørelabyrinten som er ute av stilling. Forsøk å søke på fenomenet og se om det kan stemme.

Skrevet

Selv om du ikke er svimmel, så tenker jeg umiddelbart på om det kan være krystaler inne i buegangene i ørelabyrinten som er ute av stilling. Forsøk å søke på fenomenet og se om det kan stemme.

Takk for svar! Ser ikke sånn ut, er først og fremst svimmelhet da såvidt jeg kan se.

Skrevet

Minner meg om sjøsyke. (forferdelige greier). kanskje balanseorganet ikke har skjønt at du er på jorda igjen. Vet i allefall at hvis man har vært på sjøen kjennes det ut som man gynger en stund etterpå, når man er kommet på land igjen. Håper det går over snart, ellers fins det kvalmedempende tabletter, men de er vel ikke innen rekkevidde på en søndag.

Gjest togli
Skrevet

Jeg husker jeg klarte å lure morfaren min opp i "Flygende tallerken" for mange år siden. Han var dårlig i to dager etterpå ;)

Skrevet

Jeg husker jeg klarte å lure morfaren min opp i "Flygende tallerken" for mange år siden. Han var dårlig i to dager etterpå ;)

Du slemme slemme menneske. ;)

Skrevet

Minner meg om sjøsyke. (forferdelige greier). kanskje balanseorganet ikke har skjønt at du er på jorda igjen. Vet i allefall at hvis man har vært på sjøen kjennes det ut som man gynger en stund etterpå, når man er kommet på land igjen. Håper det går over snart, ellers fins det kvalmedempende tabletter, men de er vel ikke innen rekkevidde på en søndag.

Ja, er vel noe lignende. Men er ikke noe ustø merkelig nok. Aldri mer iallfall!!! :/

Gjest togli
Skrevet

Du slemme slemme menneske. ;)

Sorry ;)

Morfar var litt gamlere enn deg, så du slipper nok lettere unna *prøver desperat å bøte på skaden*

Skrevet

Sorry ;)

Morfar var litt gamlere enn deg, så du slipper nok lettere unna *prøver desperat å bøte på skaden*

Stakkars gamle mannen... Satser på min unge alder gjør susen!

AneM1365380603
Skrevet

Det er vel ikke noe futt i tekoppene.? Likevel er jeg blant dem som holder meg langt unna karuseller. Jeg er en skikkelig pingle der!!!

Håper du får det bedre i morgen i allefall :)

Gjest Rommelhoff
Skrevet

Ahaa...du har vært i tekoppene!!

Det var jeg og som ung serru, og det satte en stopper for videre karusellglede for mitt vedkommende.

Nå skal sies at de unge guttene som styrte den karusellen der fant det søtt å bare la oss sitte der, unge damene, og snurre, og snurre, og snurre...selv når de andre tekoppene sto stille og tok opp folk, igjen, og igjen, og igjen og igjen.

Jeg var IKKE videre god form etterpå, ustø og superkvalm. Og har vel vært det siden. Nå er jeg godt voksen.

Det jeg merket i ettertid av dette var at jeg ble fort kvalm av alt som snurret, så karuseller som før var ok, var slettes ikke ok lenger. Så jeg måtte slutte å kjøre karuseller, for det var så ubehagelig å gå rundt kvalm og uggen etterpå.

Resultatet er at det blir langt billigere å gå på tivoli nå, men langt kjedeligere. Merkelig nok så er dette smittet over på ungene mine, det er ingen av dem som er særlig begeistret for karuseller. For dem så går det litt på spøkelseshus og sånn, og radiobilene.

Ja, ja...du får ha riktig god bedring da

Skrevet

Jeg ble skikkelig buss-syk for et par uker siden og var kvalm i dagesvis etterpå før det ga seg.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg blir svimmel av å danse swing, jeg! Og ikke er jeg gammel dame heller..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...