Gå til innhold

Kjøpe hytte?

Gjest liker ikke for mye gjeld...

Anbefalte innlegg

Gjest liker ikke for mye gjeld...
Skrevet

Bør man være gjeldfri før man vurderer kjøp av hytte? Vi kan være gjeldfri om 3-4 år - alt etter hvor fort vi betaler ned. (Har ca 1 mill igjen på gjelda).

Vi har lyst på ei hytte men har egentlig aldri vurdert det seriøst før nå når det dukker opp ei veldig interressant hytte. Den koster ca 1,5 mill og ligger ikke akkurat midt i smørøyet, men rett ved sida av et lite skitrekk og ellers ikke avskrekkendes langt til andre mål sommer som vinter.

Vi har god økonomi nå og trygge jobber. Vi har jo bevist at vi kan betale ned gjeld fort da vi over lang tid har betalt ned mye. Men det er det der med å sette seg så i gjeld...

Gjest Rommelhoff
Skrevet

Dette blir vel en vurderingssak for hver enkelt

Så lenge dere har stabile jobber og er flinke til å betale ned gjeld og vil ha en økonomi som det går ann å leve med så vil dere jo bare gjøre hva størstedelen av norges befolkning gjør, tar opp lån for å få seg hva de ønsker seg

Det er vel de færreste som kan kjøpe ting uten før å sitte med litt lån

Hadde jeg vært i deres situasjon slik du beskriver den så hadde jeg altså kjøpt hytta hvis det var et godt kjøp og på et sted jeg var fornøyd med

Gjest økonom
Skrevet

Med kun 1 mill i lån og en økonomi som tillater dere en nedbetaling på 250-300 i året, er det bare å slå til umiddelbart :-)

Ingen grunn til å vente om dere har funnet drømmehytta.

Skrevet

Høres ut som dere har god orden på økonomien. Hvis jeg var bank, hadde jeg ikke vært bekymret for å låne ut penger til dere.

Husk å leve mens du gjør det...

Gjest Elextra
Skrevet

Det blir jo en vurdering av i hvilken grad dere må redusere forbruket grunnet større gjeldsbelastning. Om dere _har_ noe forbruk å redusere (ikke tom konto hver måned). Det er jo ikke gratis å _ha_ hytte heller - det blir både ekstra skatt og diverse utgifter til drift og vedlikehold.

Men tror jeg ville hoppet i det, om ønsket var stort og jeg var i deres situasjon :-). Det er dessuten antakelig et gunstig tidspunkt å kjøpe hytte nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...