Gå til innhold

Herpes

Anbefalte innlegg

Gjest Lillemor

Jeg er ei jente på 22 år som faktisk har hatt herpes symptomer hele livet mitt. Hvordan kan det gå ann?

Jeg har ofte utbrudd, kanskje en gang i måneden og det er små blemmer som etterhvert tørker ut. Det svir og klør og det ødelegger sexlivet. Prøvde å snakke med en gynekolog om dette men han trodde ikke det var herpes hvis jeg hadde hatt det hele livet.Han tok ingen prøver for jeg hadde ikke utbrudd akkurat da. Kjæresten min gjennom fire år har ikke merket noen ting, enda vi ikke bruker kondom.

Jeg synes dette er merkelig. Jeg får komme meg til lege igjen. Men kan det være mulig at jeg som spedbarn har blitt smittet av min mors munnsår-herpes?? Eh.. dette høres hvertfall snålt ut.

Kan noen komme med noen tips. er det noen salver uten resept jeg kan smøre med? Hjelper sink salve??

Hilsen meg som begynner å bli lei

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32974-herpes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det er mulig å bli smittet slik du beskriver f.eks. ved at din mor har hatt munnsår og har berørt det med fingrene før hun f.eks. har byttet bleie på deg.

Ved hyppige utbrudd av herpes kan forebyggende behandling være aktuelt. Slik behandling er kostbar, og forutsetter naturligvis at diagnosen er sikker. Mitt råd er derfor at du oppsøker lege neste gang du har utbrudd slik at du får tatt en prøve fra væsken i blemmene eller sårflaten de etterlater når blemmene brister.

Kjæresten din kan være smittet uten å få utbrudd eller ha så sjeldne og/eller små utbrudd at han ikke merker dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32974-herpes/#findComment-129108
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...