Gå til innhold

Sitte ved sine kjære ved livets slutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det vil jeg tro er vanlig. Jeg ville i hvert fall ha vært til stede i en slik situasjon (var det også den gangen det var aktuelt).

Skrevet

Jeg trodde også at det var vanlig.

En nabo av meg mistet mannen i kreft for 1 uke siden. Han hadde vært syk siden i Desember og dem viste hvilken vei det gikk. En kveld ble han dårlig og ble sendt på sykehuset. Der fikk han morfin og var ikke helt våken. Hun fikk beskjed om at han ville ikke overleve natten. Og det som sjokkerte meg da er det at hun dro hjem og satt å ventet på tlf om at han var død. Skjønner ikke hvordan hun klarte det. Dem har vært som limt sammens i 25 år og så sitter hun ikke ved han side når han dør. Hun sier selv at han var jo ikke våken. Hun har sagt at hun lever ikke lenge etter han er borte for dem er så nærme hverandre

Folk er forskjellige- Kan hende hun ikke ville sitte igjen med bilde av sin døende mann, men heller huske han for det levende mennesket han var. Å være vitne til at ens kjære blir slukt av sykdom, er ikke en behagelig opplevelse, og det må være opp til hver enkelt hvordan de takler dette.

Skrevet

Hos oss var det viktig å være til stede da vår datter døde. Begge foreldrene var sammen med henne, da hun døde - og det er jeg glad for. For meg var det viktig å være der for henne, holde henne, stryke henne - forsøke å gjøre mitt beste for at hun skulle ha det så godt som mulig på slutten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...