Gjest sydenfareren Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Vi skal til Alcudia i sommer, 2 uker i Juli, drar den 12/7. Er det slik at det er så varmt der at vi nesten kommer til å "dø"?? Alle sier det når de hører når vi skal dra... Huff, lurer på om vi har gjort noe dumt... Barna er 9 og 10, så de er ikke så små... Men, men, det hjelpeer ikke uansett hva dere sier da, turen er bestilt og betalt! 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Mallorca dette ikke sant? Der kan være rundt 25- til litt over 30, men det er som regel frisk sjøbris, det er jo ingen ørken dere skal inn i. Nordmenn "dør" jo bare det er 15 grader. Dere kommer til å få det nydelig, spis og drikk masse, nyt late dager under parasoll med lesestoff, gå på shopping, gå på utflukter, spis is, plask i vannet, og kos dere med sene kvelder på restauranter. 0 Siter
Gjest sydenfareren Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Mallorca dette ikke sant? Der kan være rundt 25- til litt over 30, men det er som regel frisk sjøbris, det er jo ingen ørken dere skal inn i. Nordmenn "dør" jo bare det er 15 grader. Dere kommer til å få det nydelig, spis og drikk masse, nyt late dager under parasoll med lesestoff, gå på shopping, gå på utflukter, spis is, plask i vannet, og kos dere med sene kvelder på restauranter. Nå gleder jeg meg litt...) Takk skal du ha;o) 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Nå gleder jeg meg litt...) Takk skal du ha;o) Dersom det hjelper misunner jeg deg noe veldig! Jeg er ikke glad i mer enn 23+ grader men tanken om late dager under parasoll, koselige kvelder på restaurant, tusling i gatene, bare det å komme seg vekk litt, høres fantastisk nydelig ut. Kos dere! 0 Siter
Gjest det blir bra Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Slår varmen til ved Middelhavet er jo en strand på Mallorca det beste stedet å være. Når man er ved havet er det alltid litt luft, og det blir ikke ubehagelig varmt når man kan ta et bad ved behov. Jeg ville sjekket at soverommene hadde aircondition, hvis dere ikke er vant til å sove i varmen. Og pass på at dere drikker nok væske, særlig barna må minnes på det. og nok av en god solkrem, en familie skal bruke noen flasker solkrem i uken, ikke spar på denne. Det blir sikkert veldig fint. 0 Siter
AAA Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Neida, det blir ikke for varmt, det blir akkurat passe. ) De varme gradene kjennes annerledes ut på ferie enn når du er hjemme. Og så er man nesten alltid i nærheten av vann man kan dyppe seg i og kjøle seg ned. Gled dere!! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Neida, det blir ikke for varmt, det blir akkurat passe. ) De varme gradene kjennes annerledes ut på ferie enn når du er hjemme. Og så er man nesten alltid i nærheten av vann man kan dyppe seg i og kjøle seg ned. Gled dere!! Enig. Var i Hellas i august i fjor. Da var det 37 grader, men kjentes ikke ut som så mye mer enn 26-28 grader her. Heelt annerledes luft. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. juni 2009 Skrevet 1. juni 2009 Huff, jeg hører stadig at folk klager infernalsk over varmen i syden i fellesferiene. De skremmer jo vannet av ferske sydenfarere ;-) Når vi er i Spania midt på sommeren er det opp mot 40 grader i skyggen (det blir vel sjelden varmere enn dette på Mallorca tror jeg). Det er klart at vi må planlegge dagene utfra at det er varmt, så vi tilbringer hele dagen på stranda. Dessuten er det viktig for oss at vi har aircondition i leiligheten. Uten aircondition kan jeg forstå at noen synes varmen kan bli svært plagsom på natta. Det er bare å glede seg til turen! Dere vil få det topp i Alcudia 0 Siter
Spirello Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Vi var på Mallorca i august i fjor, og det var delig. Var enkelte dager det var litt for varmt, men jeg tåler (tydeligvis ikke lenger) mye varme. Var 37 grader på det varmeste i skyggen, og da orket jeg så vidt å gå i sola for jeg fikk hjertklapp og åndenød (nesten). Holdt på å svime av par dager også, men det var min egen feil som hadde drukket altfor lite vann! Så bruk godt med solkrem, ha noe på hodet i sola, kjøp parasoll til stranda, drikk masse vann hele dagen, bad ofte, ikke legg for lenge i sola. Og god tur! Samboeren min hadde ikke noe problemer emd varmen, så det er jeg som ikke tåler varmen så godt lenger.. det går bra så lenge man drikker masse, og ikke er for lenge i sola. Man kjenner det på kroppen selv når det holder. Kos dere masse. 0 Siter
laban Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Alcudia er jo en strand på en øy. Der går det nok an å være i varmen. Det hadde vært noe annet om dere hadde reist til Aten for å traske rundt på severdigheter. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Det er varmt på Mallorca i juli, men absolutt til å overleve. Og dere har havet og bassenger rundt dere til å kjøle dere ned. Vær bare veldig flinke til å drikke mye vann!!! Og bruk hodeplagg om dere går mye rundt omkring - for å forebygge solstikk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.