Gå til innhold

Harddisk fra bærbar til stasjonær?

Anbefalte innlegg

Gjest summasumarum
Skrevet

Har en harddisk fra en bærbar PC, hvor det ligger et par filer jeg må ha. Selve bærbare PC'en virker ikke (har vært på reparasjon, men har ikke strøm til den), og den har ny harddisk.

Mulighet for å sette inn den gamle harddisken i den stasjonære PC'en?

Gjest nettenina
Skrevet

Kan du ikke bare overføre filene da?

Gjest summasumarum
Skrevet

Ja, men hvordan mente du jeg skulle få til det...? Den bærbare virker som sagt ikke pga jeg ikke har batteri her og nå.

Skrevet

Hvis du skrur ut harddisken fra laptopen kan du ikke bare uten videre sette den inn i den stasjonære, nei. Du må ha noe overgangsdingsebomser.

Skrevet

Ja det er fullt mulig med en omformerkabel. Husker ikke på stående for hva den heter, men det er bare å koble harddisken i ene enden og andre enden i usb-porten på den stasjonære og vips kommer disken opp som en ekstern enhet.

Skrevet

Ja, men du må ha en overgang. Det enkleste er å kjøpe et eksternt kabinett som dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317452 - da tar du ut disken fra den bærbare, putter den i dette kabinettet, og plugger det i USB-kontakten på den stasjonære. Pass på at kabinettet du kjøper er tilpasset 2.5"-disk og ikke 3.5".

Gjest høstløv
Skrevet

Ja, men hvordan mente du jeg skulle få til det...? Den bærbare virker som sagt ikke pga jeg ikke har batteri her og nå.

Bruk strømtilkoblingen, du trenger ikke batteri.

Gjest summasumarum
Skrevet

Bruk strømtilkoblingen, du trenger ikke batteri.

Åh hallo i luken, jeg har verken strømtilkobling eller batteri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...