Gå til innhold

Gass- eller kulegrill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har pr idag kulegrill. Bor i blokkleilighet med kun balkong, men er bare 2 etasjer så har ingen over oss. Balkongen stikker litt ut fra selve huset så vi griller heller ikke under tak.

Stemmer det at gassgriller blir veldig fort varme og at det nesten ikke er flammer? Er de trygge å bruke? Er redd hele greia skal eksplodere hehe. Hvordan blir smaken på en gassgrill kontra en kulegrill?

Bruker man sånne lavasteiner i alle gassgriller?

Hva anbefaler dere? Gass- eller kulegrill? Har aldri hatt gassgrill før.

Skrevet

Jeg gjetter på at det kun er elektrisk grill som er tillatt i blokka... Det er ofte det gitt. Selv er jeg uhyre skeptisk til gassgriller etter at nabohytta til noen jeg kjenner brant ned pga en gassgrill som gikk i lufta.

Skrevet

Nei, vår nåværende har ikke lavasteiner.

Har igrunn ikke noen gode tips å komme med, men det er nå litt sjarm på smaken av ordentlig grilla pølser, da. ;)

Skrevet

Jeg gjetter på at det kun er elektrisk grill som er tillatt i blokka... Det er ofte det gitt. Selv er jeg uhyre skeptisk til gassgriller etter at nabohytta til noen jeg kjenner brant ned pga en gassgrill som gikk i lufta.

Nei er nok ingen restriksjoner på det. Har bodd her i 2 år og grilla med kulegrill hver sommer. Ingen som har sagt noe. Ser at gassgrillene står lina opp på rekke og rad hos de i etasjen under også.

Gassgrill skal jo være trygt sålenge man følger forholdsreglene sier de, men er bittelitt skeptisk selv. Samboer er ikke skeptisk i det hele tatt.

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt gassgrill og er så lang superfornøyde. Den er mye tryggere enn en kulegrill, blir fort varm og er lett å vedlikeholde. Maten smaker ordentlig grillmat, det er lett å grille uten å svartsteke maten. Temperaturstyringen er mye enklere.

At gassgrillen har 25 års garanti var heller ingen ulempe.

Eneste vi nå trenger å spandere er påfyll av gass iblant.

(Kulegriller er forresten veldig farlige de også hvis de skulle velte f.eks.. Leste i avisa om en mann som døde av brannskadene da han fikk kulegrillen over seg. Vettug bruk er nok stikkordet enten det gjelder kull eller gass)

Skrevet

Vi kjøpte gassgrill nå i sommer -og er utrolig fornøyde!

Den blir fort varm, men er lett å justere. Maten smaker absolutt grillmat. Det er også mye lettere å sette i gang med grilling etter jobb, siden grillen er stekeklar etter 5-10 minutter.

Anbefales.

Når det gjelder sikkerhet så er det selvsagt viktig å skru av gassen etter bruk :D

Gjest Elextra
Skrevet

Da jeg tidligere bodde i bygård (lamell) var det ikke tillatt å grille på balkongen. Og det kan jeg egentlig godt forstå - både av sikkerhetshensyn (først og fremst) og av evt. plagende os og røyk.

Vi bor nå i hus, har gassgrill, og er strålende fornøyd med den. En ting er at den blir raskt varm og at det er enkelt å regulere temperaturen, en annen ting er at det er greit å slippe innkjøp av grillkull - for ikke å snakke om avfallshåndteringen! :-).

Gjest fattigmor
Skrevet

Kulegrill er best. Maten blir mye bedre på smak og holder bedre på varmen etterpå! OK, er rask og renslig med gass, men aldri i verden noe bedre enn den gode gamle kulegrill:o)

Gjest gass/kull
Skrevet

Kjøpte oss gassgrill i vår, er fornøyd med den så langt .... MEN en kommer ikke ifra at maten blir mye bedre med den gode gamle kullgrillen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...