Gå til innhold

skattepenger i oktober

Gjest venter spent på skattepengene

Anbefalte innlegg

Gjest venter spent på skattepengene
Skrevet

hei

Jeg tror jeg kan være av de som først får skattepengene i oktober, og får vel evt. brev om det etterhvert. Når kommer det brevet i tilfellet? Samtidig som skattepengene utbetales i juni? Eller har de kanskje allerede sendt ut brevene?

Håper noen vet, hadde vært kjekt å kunne begynne å planlegge litt....

Skrevet

Jeg får skattepengene i oktober, og kan ikke huske at jeg har fått noe brev om dette noen gang? Grunnen til at jeg får dem sent er at mannen min er selvstendig næringsdrivende, så da vet man jo om det uten mer informasjon.

Skrevet

Ungene mine (!) fikk brev i fjor om at de skulle få skatteoppgjøret i oktober. Brevet kom like etter at vi voksne hadde fått vårt skatteoppgjør. Det var jo en feil at de fikk dette brevet, men jeg regner med at tidspunktet var riktig:-)

Gjest høstløv
Skrevet

Skattelista legges ut den 21. oktober, for de som ikke får skatteoppgjøret i juni.

Du får ikke beskjed før den tid. Og det er mange som ikke får skatteoppgjøret før til høsten.

Gjest Kayia
Skrevet

Skattelista legges ut den 21. oktober, for de som ikke får skatteoppgjøret i juni.

Du får ikke beskjed før den tid. Og det er mange som ikke får skatteoppgjøret før til høsten.

Jeg har fått skatteoppgjøret i oktober de siste årene, men får alltid beskjed om dette i samme periode som andre får penger tilbake.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har fått skatteoppgjøret i oktober de siste årene, men får alltid beskjed om dette i samme periode som andre får penger tilbake.

Er det da fordi du egentlig skulle ha hatt oppgjøret i juni, men at ligningsetaten har utsatt ligningen, fordi de ville sjekke det nærmere?

Gjest Kayia
Skrevet

Er det da fordi du egentlig skulle ha hatt oppgjøret i juni, men at ligningsetaten har utsatt ligningen, fordi de ville sjekke det nærmere?

Nei, jeg er en av dem som ikke leverer forhåndsutfylt og derfor kvalifiserer for oppgjør i oktober. Jeg vet mao dette, men min kommune har altså praksis på å sende info til sånne som meg i den perioden andre mottar oppgjør.

Gjest høstløv
Skrevet

Nei, jeg er en av dem som ikke leverer forhåndsutfylt og derfor kvalifiserer for oppgjør i oktober. Jeg vet mao dette, men min kommune har altså praksis på å sende info til sånne som meg i den perioden andre mottar oppgjør.

Leverer du selvangivelse som lønnsmottaker/pensjonist, eller som selvstendig næringsdrivende?

Den forhåndsmeldingen du får i juni, inneholder den skatteoppgjøret?

Gjest Kayia
Skrevet

Leverer du selvangivelse som lønnsmottaker/pensjonist, eller som selvstendig næringsdrivende?

Den forhåndsmeldingen du får i juni, inneholder den skatteoppgjøret?

''Leverer du selvangivelse som lønnsmottaker/pensjonist, eller som selvstendig næringsdrivende?'' Som lønnsmottaker, men har et særfradrag samt en aksjeportefølje som er årsaken til at min behandles i oktober.

''Den forhåndsmeldingen du får i juni, inneholder den skatteoppgjøret?'' Måtte sjekke dette her nå, men nei. I slutten av juni fikk jeg et brev om at mitt skatteoppgjør ville bli sendt medio oktober, og i oktober kom pengene på konto samt utskrift av likningen 2007.

Gjest høstløv
Skrevet

''Leverer du selvangivelse som lønnsmottaker/pensjonist, eller som selvstendig næringsdrivende?'' Som lønnsmottaker, men har et særfradrag samt en aksjeportefølje som er årsaken til at min behandles i oktober.

''Den forhåndsmeldingen du får i juni, inneholder den skatteoppgjøret?'' Måtte sjekke dette her nå, men nei. I slutten av juni fikk jeg et brev om at mitt skatteoppgjør ville bli sendt medio oktober, og i oktober kom pengene på konto samt utskrift av likningen 2007.

Det er vanlig prosedyre fra Ligningskontoret å sende melding til de som egentlig skulle ha skatteoppgjøret i juni, når det blir utsatt til høstutlegget, men selve skatteoppgjøret kommer først til oktober.

Gjest Kayia
Skrevet

Det er vanlig prosedyre fra Ligningskontoret å sende melding til de som egentlig skulle ha skatteoppgjøret i juni, når det blir utsatt til høstutlegget, men selve skatteoppgjøret kommer først til oktober.

Ja men mitt svar var en kommetar til ditt opprinnelige utsagn ''Skattelista legges ut den 21. oktober, for de som ikke får skatteoppgjøret i juni. Du får ikke beskjed før den tid. Og det er mange som ikke får skatteoppgjøret før til høsten.''

:)

Gjest høstløv
Skrevet

Ja men mitt svar var en kommetar til ditt opprinnelige utsagn ''Skattelista legges ut den 21. oktober, for de som ikke får skatteoppgjøret i juni. Du får ikke beskjed før den tid. Og det er mange som ikke får skatteoppgjøret før til høsten.''

:)

OK. Her har det vært en misforståelse fra starten, skjønner jeg.

Med ordet beskjed, mente jeg beskjed om hva skatteoppgjøret ville bli, enten restskatt eller penger tilbake.

Da er vi fint enige.

:-)

Gjest Kayia
Skrevet

OK. Her har det vært en misforståelse fra starten, skjønner jeg.

Med ordet beskjed, mente jeg beskjed om hva skatteoppgjøret ville bli, enten restskatt eller penger tilbake.

Da er vi fint enige.

:-)

''Med ordet beskjed, mente jeg beskjed om hva skatteoppgjøret ville bli, enten restskatt eller penger tilbake.'' Skjønner. Hos meg er det sånn: I april får jeg, som alle andre, en beregning som skatteetaten har gjort på bakgrunn av innhentede opplysninger. Denne stemmer imidlertid aldri, siden den ikke inkluderer alle fradrag og aksjeutbytte/ tap. Dette må jeg ettersende innen 1. mai, og mottar så et brev i juni der står at "skatteetaten har besluttet at ditt oppgjør vil komme i oktober", og at "beslutningen ikke kan påklages". Først i oktober får jeg altså vite hva jeg skylder/ får igjen. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...