Gå til innhold

Ang lønn i juni

Anbefalte innlegg

Gjest dette lurer jeg på
Skrevet

Jeg er en ung jente som jobber som vikar. Får da betalt pr time jeg jobber. Jeg får ikke betalt når jeg skal ha ferie i juli.

Jeg får lønn hver 14. dag, for de timene jeg har jobbet og registrert. Hvordan er da med lønn for meg i juni, får jeg noe mindra skatt da?

Jobbet ikke i fjor, så får ikke feriepenger.

Skrevet

får du vanlig lønn i juni får du vanlig skatt.

Gjest Kayia
Skrevet

Ja det vil jeg mene at du får? Jeg var også lønnet på timebetaling (men var fast ansatt) mens jeg studerte, og den gang fikk vi halv skatt både i juni og desember slik jeg husker det.

Gjest Miguela
Skrevet

Du får vanlig skatt av vanlige lønn, men feriepenger blir utbetalt uten skattefradrag. Hvis du ikke får feriepenger får du vanlig utbetalt.

Skrevet

Det er kun feriepenger som er skattefrie (Vel - egentlig er de ikke skattefrie de heller, kun trekkfrie. Så det blir ikke trukket skatt av dem da man får dem utbetalt)

Når du jobber og får timelønn, så får du vanlig skatt av disse pengene i juni:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...