Gjest dette lurer jeg på Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Jeg er en ung jente som jobber som vikar. Får da betalt pr time jeg jobber. Jeg får ikke betalt når jeg skal ha ferie i juli. Jeg får lønn hver 14. dag, for de timene jeg har jobbet og registrert. Hvordan er da med lønn for meg i juni, får jeg noe mindra skatt da? Jobbet ikke i fjor, så får ikke feriepenger. 0 Siter
dingsedama Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 får du vanlig lønn i juni får du vanlig skatt. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Ja det vil jeg mene at du får? Jeg var også lønnet på timebetaling (men var fast ansatt) mens jeg studerte, og den gang fikk vi halv skatt både i juni og desember slik jeg husker det. 0 Siter
Gjest Miguela Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Du får vanlig skatt av vanlige lønn, men feriepenger blir utbetalt uten skattefradrag. Hvis du ikke får feriepenger får du vanlig utbetalt. 0 Siter
Speak Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Det er kun feriepenger som er skattefrie (Vel - egentlig er de ikke skattefrie de heller, kun trekkfrie. Så det blir ikke trukket skatt av dem da man får dem utbetalt) Når du jobber og får timelønn, så får du vanlig skatt av disse pengene i juni:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.