Mrs D Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Har dere mulighet til å spare noe da? Noe dere "sløser" penger på nå dere kan legge av? Røyk f.eks? dere MÅ jo ikke ha et stort og flott bryllup.. be de aller nærmeste, lei en grendehus eller eldresenter, eller annet billig lokale. "Lei" inn kollegaer f.eks. som serveringshjelp. Få hjelp til å lage i stand mat selv.. Gryterett, tapas eller koldtbord. Kan bli minst like hyggelig det som hjortefilet +++ Hamster litt og litt fra systembolaget. Ønsk deg kjole av foreldrene dine. Kjøp brukt kjole. Dere kan jo forlove dere nå uten å sette dato, og spare opp litt og finne ut hvor dere kan billig lokale, mat, hjelp til div. utgifter osv. i mellomtiden, og når dere får råd så gifter dere dere. '' Kan bli minst like hyggelig det som hjortefilet +++ Hamster'' Hamster er tenkt som forrett da, formodentlig? 0 Siter
Gjest min drømmedag er ikke dyr Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Vi gifta oss i all stillhet i tingretten. Nydelig seremoni. 0 Siter
Gjest Miguela Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Du har fått mange fine råd, og jeg vil bare understreke at finn aldri på å gifte dere og tenke på fest senere. Det blir ikke det samme. Gift dere her og nå og ta tæring etter næring. 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Du har fått mange fine råd, og jeg vil bare understreke at finn aldri på å gifte dere og tenke på fest senere. Det blir ikke det samme. Gift dere her og nå og ta tæring etter næring. Det blir sannsynligvis aldri det samme nei:-) Sannsynligvis blir det rett og slett ikke noe av;-) (Snakker av erfaring)... 0 Siter
morsan Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 ''Kan bli minst like hyggelig det som hjortefilet +++ Hamster'' slik leste jeg setninga først... Hjortefilet og hamster. Interessant middagskombinasjon :-) *knegg* 0 Siter
morsan Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Hva jeg ville gjort? Jeg ville heller giftet meg og hatt en rimeligere bryllupsfeiring, enn å utsette bryllupet 5-10 år. Jeg ville heller prøvd å få til et selskap som ikke var for dyrt og med for mange gjester, enn å gifte seg i sstillhet på rådhuset - det er nå artig med en litt mer høytidelig markering, synes jeg. Jeg ville ikke "utsatt festen" - det blir aldri helt det samme. Men noe annet er å ha en heidundrande fest senere fordi man ikke hadde fest i anledning bryllupet. Men ikke kall det bryllupsfest og ha "bryllupslignende opplegg". 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Hva jeg ville gjort? Jeg ville heller giftet meg og hatt en rimeligere bryllupsfeiring, enn å utsette bryllupet 5-10 år. Jeg ville heller prøvd å få til et selskap som ikke var for dyrt og med for mange gjester, enn å gifte seg i sstillhet på rådhuset - det er nå artig med en litt mer høytidelig markering, synes jeg. Jeg ville ikke "utsatt festen" - det blir aldri helt det samme. Men noe annet er å ha en heidundrande fest senere fordi man ikke hadde fest i anledning bryllupet. Men ikke kall det bryllupsfest og ha "bryllupslignende opplegg". ''Men ikke kall det bryllupsfest og ha "bryllupslignende opplegg"'' Det er jeg helt enig i. Å legge opp feiring av en f.eks. femårs- eller tiårs bryllupsdag helt som et bryllup blir bare pinlig. Men det kan jo bli en flott og litt høytidelig fest (om man ønsker) likevel! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Du har fått mange fine råd, og jeg vil bare understreke at finn aldri på å gifte dere og tenke på fest senere. Det blir ikke det samme. Gift dere her og nå og ta tæring etter næring. ''Du har fått mange fine råd, og jeg vil bare understreke at finn aldri på å gifte dere og tenke på fest senere'' Jeg synes godt de kan ha en stor fest senere, men det blir selvfølgelig ikke bryllupsfest! De kan jo i stedet f.eks. feire fem års bryllupsdag med en stor fest, men jeg ville nok valgt en noe annen form på festen enn jeg ville gjort til et bryllup. 0 Siter
Mirabell Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Jeg ville kjørt på med giftermål, jeg da. Det er ekteskapet og ikke bryllupsfesten som er viktig. Spis f.eks. en hyggelig middag med foreldrene og forloverne, og ta noen hyggelige bilder. 0 Siter
også en mor Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 *LOL* er det mulig???? HAHA.. Ler så jeg griner her.. ja, det hørtes jo delikat ut. Uff, må begynne å lese svarene mine før jeg sender dem tror jeg... Jeg mente så klart at de skulle hamstre polvarer from sweden. Så gæli kan det gå når man ikke prater, men skriver.. Hoho.. *tørker tårer ennå* Fikk meg et godt knegg her også Morsomt med sånne feil. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Bedre med marsvin da.. Litt mer kjøtt Ei venninne av meg som gifta seg i Sør-Amerika hadde faktisk marsvin til bryllupsmeny! 0 Siter
morsan Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 ''Men ikke kall det bryllupsfest og ha "bryllupslignende opplegg"'' Det er jeg helt enig i. Å legge opp feiring av en f.eks. femårs- eller tiårs bryllupsdag helt som et bryllup blir bare pinlig. Men det kan jo bli en flott og litt høytidelig fest (om man ønsker) likevel! Ja, eller at man slår på stortromma i en annen alnedning. Noen venner av oss hadde en heidundrandes dobbel 40-årsfest, og sa at noe av grunnen for å ha så stort opplegg i anledning fødselsdagene var at de aldri hadde hatt bryllupsfest. Men selve festen var _bursdagsfest_ og intet annet. 0 Siter
også en mor Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Innlegget ditt får meg til å tenke på noe min far av og til ytrer (med litt humor dog). Med tanke på hvor mange som skilles og hvor fort det ofte skjer, skulle selve bryllupsdagen bare vært en hyggelig liten feiring for de allernærmeste. Så kunne man etterhvert som man passerte runde år, ha fine markeringer for så å slå på stortrommen og ha en heidundrande markering når man f.eks passerte 25 år 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 ''Foreldres venner behøver ikke å inviteres'' Helt enig! Eller - i så fall må i hvertfall foreldre være med å spandere festen (slik mine gjorde)! He, he - ja, det skulle bare mangle. Hos oss spanderte mor maten, far vinen til maten og svigerforeldrene mine...tja, hva var nå det igjen da... Noe var det i alle fall. Likevel var det ingen av dem som la seg opp i noe av det vi planla. Vi bestemte meny og vin, gjester osv. osv. Snille foreldre har vi 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 He, he - ja, det skulle bare mangle. Hos oss spanderte mor maten, far vinen til maten og svigerforeldrene mine...tja, hva var nå det igjen da... Noe var det i alle fall. Likevel var det ingen av dem som la seg opp i noe av det vi planla. Vi bestemte meny og vin, gjester osv. osv. Snille foreldre har vi ''Snille foreldre har vi :D'' Det har jeg også! Og de foreldrevennene det var snakk om å invitere har jeg kjent så lenge jeg har levd, så for meg var det langt fra unaturlig at de var tilstede. Jeg ville bare kanskje ikke prioritert dem fremfor flere venner om hele festen gikk av min/vår lommebok . 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Ja, eller at man slår på stortromma i en annen alnedning. Noen venner av oss hadde en heidundrandes dobbel 40-årsfest, og sa at noe av grunnen for å ha så stort opplegg i anledning fødselsdagene var at de aldri hadde hatt bryllupsfest. Men selve festen var _bursdagsfest_ og intet annet. ''Noen venner av oss hadde en heidundrandes dobbel 40-årsfest, og sa at noe av grunnen for å ha så stort opplegg i anledning fødselsdagene var at de aldri hadde hatt bryllupsfest. Men selve festen var _bursdagsfest_ og intet annet.'' Ja, en rund bursdag er jo en annen måte å gjøre det på, jeg tenkte bare at ved å feire en rund bryllupsdag knyttet man festen nærmere til bryllupet. Men her man kanskje lett tippe over. Kan fort virke som man gjør det på den måten fordi man ønsker gaver og oppmerksomhet på samme måte som i bryllup, og det blir litt søkt. 0 Siter
morsan Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 ''Noen venner av oss hadde en heidundrandes dobbel 40-årsfest, og sa at noe av grunnen for å ha så stort opplegg i anledning fødselsdagene var at de aldri hadde hatt bryllupsfest. Men selve festen var _bursdagsfest_ og intet annet.'' Ja, en rund bursdag er jo en annen måte å gjøre det på, jeg tenkte bare at ved å feire en rund bryllupsdag knyttet man festen nærmere til bryllupet. Men her man kanskje lett tippe over. Kan fort virke som man gjør det på den måten fordi man ønsker gaver og oppmerksomhet på samme måte som i bryllup, og det blir litt søkt. Ja. Ulempen ved å velge bursdag er at det er litt dumt hvis festen blir bare den enes fest, og det er ikke alltid man finner "passende" årstall for begge. Men man KAN jo også ha en stor fest der den ene fyller 42,5 og den andre fyller 44,8 også;-) 0 Siter
Gjest mange forslag! Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Selskapet er jo kjempeviktig for et bryllup. Tell etter hvor mange gjester det blir og inviter familien til middag og venner til kaffe senere på kvelden. La selskapet være alkoholfritt , det sparer du mange penger på. Nærmeste familie kan lage kakene for deg så du slipper utgifter til dette. Kjolen leier du eller kjøper enkel og billigst mulig. Håret får du din venninne til å ordne for deg på bryllupsdagen så slipper du frisørutgifter. Smink deg selv. Mannen din har sikkert en dress han kan bruke på denne dagen. Ordne en billig brudebukett eller plukk sesongens hageblomster hos familien og lag din egen. Lei lokale et billig sted og få middag eller koldtbord levert og servert av noen nabokoner. Mange idrettslokaler og forsamlingshus står tomme og kan lånes eller leies. Hageselskap med leid stortelt hvis noen har stor hage i familien din. Bruk kassettspiller til brudevalsen og la toastmaster ordne mange gøyale leker og quiz som kan underholde gjestene. Her er det mange varianter å velge mellom og det trenger ikke koste opp i tusenvis av kroner. Men ikke velg bort selskapet hvis du alltid har ønsket dette. Det vil du angre veldig på! Ta opp et lite lån til dette bryllupet og sats på å nedbetale det fortere enn nødvendig. Her må sparepenger og feriepenger og skattepenger brukes i løpet av noen få år for å få unna gjelden fort. 0 Siter
Orio Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Innlegget ditt får meg til å tenke på noe min far av og til ytrer (med litt humor dog). Med tanke på hvor mange som skilles og hvor fort det ofte skjer, skulle selve bryllupsdagen bare vært en hyggelig liten feiring for de allernærmeste. Så kunne man etterhvert som man passerte runde år, ha fine markeringer for så å slå på stortrommen og ha en heidundrande markering når man f.eks passerte 25 år Det er jo en tanke. 0 Siter
Orio Skrevet 2. juni 2009 Skrevet 2. juni 2009 Har dere lyst til å gifte dere, så gjør det. Ta ev. opp et - lite - lån. Og tilpass bryllupsfesten etter hva dere har råd til. Bryllup er en stor begivenhet, men det viktigste er faktisk ekteskapet som kommer etterpå. Jeg synes ikke dere skal utsette bryllupet fordi dere ikke har råd til "drømmebryllupet", finn heller ut hvor mye dere har anledning til å bruke, og tilpass bryllupsfesten etter det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.